Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 16921 til 16940 af 18758
-
Hjælp til analyse af
ForumindlægEr der nogen, der har analyse af teksterne. Folkeviser: "Agnete og havmand" Eventyr: "Den Grimme Ælling" "Kong Lindorm" Drama: "Jeppe på bjerget" af Ludvig Holberg. Lyrik: "Henrettelsen" af Tom Kristensen. &qu... -
Er der nogen
ForumindlægEr der nogen, der har analyse af teksterne. Folkeviser: "Agnete og havmand" Eventyr: "Den Grimme Ælling" "Kong Lindorm" Drama: "Jeppe på bjerget" af Ludvig Holberg. Lyrik: "Henrettelsen" af Tom Kristensen. &qu... -
har analyse af teksterne.
ForumindlægEr der nogen, der har analyse af teksterne. Folkeviser: "Agnete og havmand" Eventyr: "Den Grimme Ælling" "Kong Lindorm" Drama: "Jeppe på bjerget" af Ludvig Holberg. Lyrik: "Henrettelsen" af Tom Kristensen. "De evige tre" af ... -
Er der nogen
ForumindlægEr der nogen, der har analyse af teksterne. Folkeviser: "Agnete og havmand" Eventyr: "Den Grimme Ælling" "Kong Lindorm" Drama: "Jeppe på bjerget" af Ludvig Holberg. Lyrik: "Henrettelsen" af Tom Kristensen. "De evige tre" af Tov... -
At karakterisere skrivemåden
ForumindlægHej A-niveu'ere i dansk, håber I kunne tænke jer at hjælpe mig med en lille ting. Ofte, og her tænker jeg nok især i skriftlige afleveringer (HF i hvertfald?), skal man "karakterisere skrivemåden", og jeg ville høre om folk har nogle gode idéer til hvordan man bedst gør det. Jeg h... -
N'goola
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen, der har læst novellen N'goola, som evt. kan hjælpe mig at svare på følgende spørgsmål. Sidder og er lidt på bar bund. 1. Describe Mary’s social position in Australia society and in the area of town where she lives. 2. Account for the tribe’s a... -
FS10 Mundtlig Dansk - Referater
ForumindlægHej :) Jeg skal meget snart op til dansk eksamen, og har brug for jeres hjælp. I dette skoleår har jeg haft rigtig meget fravær, pga. sygdom. Jeg har følgende tekster og film som er opgivet på pensumlisten. Vil i være søde at give et kort referart af dem, og måske skrive lidt om hvad for noget ... -
HJÆLP, Billedkunst sammen med dansk.
ForumindlægHeyyy :-) Jeg har valgt at skrive AT i billedkunst B og dansk A. Som emne har jeg overvejet ekspressionismen som alternativ til impressionismen (hvilket min billedkunstlærer foretrækker), /// (eller om jeg skulle skrive om impressionismen som alternativ til romantikken - hvilket jo også er gans... -
På hvilken måde analyseres en kortfilm?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har altid haft svært ved at forbedre min skriftlighed og analyseevner i danskfaget. Der er en ting, som jeg synes, at jeg aldrig rigtig har lært i skolen angående analyser. Det har altid været sådan, at jeg har fået en slags "skabelon", som jeg skulle følge - en r... -
Historie kilde til emnet Naturalisme??
ForumindlægHej! Jeg skal snart op i EPR (noget alá AT) og har nedenstående problemformulering + problemstillinger. Jeg skriver i fagene dansk og historie, men har desværre ikke fundet en god kilde der kan være med til at besvare 3. problemstilling. Derfor søger jeg en historisk kilde der kan gøre, ... -
Herman Bang Pernille HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og skal til eksamen snart, men jeg ved ikke hvad der menes med dette i novellen: Pernille, af Herman Bang. - "Hvor hun dog glædede sig umådelig til det Karneval. Hun havde jo aldrig været til Karneval før, ja det vil sige nok til Maskerade: hjemme på Egnen havde Pr... -
Science fiktion bog
ForumindlægHejsa Mine to fag i min årsprøve AT er engelsk og fysik (mh ja dejlig kombi), og vi har fået stillet til opgave at finde en bog/roman/novelle/film på engelsk, hvis genre er science fiktion. Derudover er der det krav, at der skal foregå i fremtiden, eller dengang den blev skrevet var der f... -
Klage over skriftlig karakter i dansk
ForumindlægHej Har lige fået mine skriftlig karakter og har fået 02 i skriftlig dansk. Jeg blev skuffet og irriteret. Jeg går på HF og ved ikke hvordan jeg ligger karakter mæssigt, men til terminsprøven fik jeg 7. Jeg er normalt stærkt fagligt i dansk. Derfor skrev jeg til min dansk lærer om hvorfor og fi... -
hmm,, 2008.
ForumindlægHej allesammen :)Jeg er igang med at skrive en litterær artikel! Den novelle jeg har omhandler,,, hm.. groft sagt en mand som er ensom osv. og ikke har nogen børn/familie m.m.. han har alle mulige store drømme, men tør ikke udleve nogen af dem. Han står på en perron en dag og får tilbudt en øl, e... -
Hjælp til mundtlig dansk!!!
ForumindlægHej, vi fik fordybelsesområdet: Kærlighed, og vi har valgt teksten 'Chicken' af Hanne Vibeke Holst. Tekst opgivelserne er Film: En kongelig affære Romaner: 1-2-3 nu!, valravnen Noveller: Wung-sung - bolden, Helle Helle - Globryllup, Karen Blixen - de blå øjne, Kim fupz Aaakeson ... -
Dansk mundtligt - "maleriet" som fordybelsesområde
ForumindlægHej Jeg skal skrive synopsis til fordybelsesområdet "maleriet" over weekenden (samt fredag/mandag). Jeg har dog ikke valgt det konkrete maleri endnu, så jeg ville høre, om nogen af jer havde nogle gode forslag. Jeg har indtil nu overvejet flere forskellige muligheder, bl.a. "Th... -
Gode råd til disposition til mundtligt engelsk i 9. klasse
ForumindlægHej allesammen. Jeg kunne tænke mig at høre, om nogen af jer lægger inde med nogle gode råd og tips til for det første dispositionen i mundtligt engelsk, men også generelt bare prøvesituationen (forberedelse, når man er der inde osv). Min nuværende disposition kan i se på det vedhæftede b... -
Hjælp til rettelse af oversættelse ! :D
ForumindlægVille blive rigtig glad hvis nogle gad lige at rette nogle fejl. Det behøver ikke være grundigt, bare sådan i "overfladen" :) Task 1. Translation One of the topics in this novel is group pressure. The main person leads a gang of boys, who got summer vacation. They are bored – wha... -
Analyse - træk ?
ForumindlægHej (: Jeg står i den (lidt halv sørgelige) situation at jeg skal til årsprøve i dansk i morgen, - og der er pænt stor sandsynlighed at alle de 3 emner der er at vælge i mellem, er analyser af novelle, digte osv. Jeg tror i hvertfald nok de alle er analyser og af en eller anden grund er alle min... -
'Livets dans', perspektivering til 'Den sidste balkjole'
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave at perspektivere 'Livets dans' (maleri af Edvard Munch) til 'Den sidste balkjole' (novelle af Herman Bang). Har I nogle forslag til, hvad jeg evt. kunne tage fat i og skrive om? Der er selvfølgelig det med temaet, hvor man kan snakke om lighederne...
