Almen studieforberedelse (AT)

HJÆLP, Billedkunst sammen med dansk.

09. marts 2018 af K16 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Heyyy :-)

Jeg har valgt at skrive AT i billedkunst B og dansk A.

Som emne har jeg overvejet ekspressionismen som alternativ til impressionismen (hvilket min billedkunstlærer foretrækker), /// (eller om jeg skulle skrive om impressionismen som alternativ til romantikken - hvilket jo også er ganske logisk)

I opgaven forstår jeg det sådan så jeg skal sætte 2 litterære værker og 2 kunstværker op mod hinanden, i forhold til Ekspressionismen som alternativ til Impressionismen kan man jo sætte Les Courses a` Longchamp af Manet over for Franz Marc's die kleinen blauen Pherde. (selvfølgelig bare eksempler).

Jeg har det så lidt svære i dansk afdelingen, jeg forstår ikke om de to litterære værker begge skal være digte/noveller eller hvordan.. jeg har analyseret nogle ekspressionistiske digte i timen af Tom Kristensen som jeg smadder godt kunne tænke mig at bruge... men jeg kan ikke finde nogle impressionistiske digte???

En problemformulering kunne jo ikke bare lyde: "Hvordan er ekspressionismen en alternativ udtryksform over for impressionismen i kunsten og litteraturen?"  

Hvordan sættes det sammen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. marts 2018 af chili2020 (Slettet)

Du kan også vælge et værk i form af billeder, så derfor impressionistiske og ekspressionistiske billeder, og derved anvende billedanalysen fra dansk.


Svar #2
09. marts 2018 af K16 (Slettet)

Men hvis jeg kun vælger billeder til analyse, så forsvinder danskfagets metode vel lidt i forhold til billedkunst.

:)?

så er metoderne vel de samme jo.


Skriv et svar til: HJÆLP, Billedkunst sammen med dansk.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.