Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16921 til 16940 af 22746
-
"Hælp det haster"
ForumindlægHeej alle .. Jeg skal op i fysik imorgen kl. 10.15, og jeg sidder lige og kigger alle mine kopisider igennem, og kom til et forsøg hvor der er noget jeg ikk forstår, spørgsmålet lyder : "Hvad betyder molariteten for ledningsevnen?" og er i tvivl om, molariteten er det samme som molær?... -
PP-processen
ForumindlægHej Jeg er ved at gøre mig klar til en fysik eksamen. Men jeg kan simpelthen ikke fatte hvad pp-processen går ud på ? Mit hovedemne er stjerne og derunder skal jeg komme ind på undersøgelsen af stjerners kemi, indre processer og brints rolle. Er der nogen der kan forklare mig det enkelt ? Mvh -
Lyd og bølger ideer
ForumindlægHej Jeg har valgt at arbejde med lyd i mit eksamens projekt, men jeg har lidt svært med at finde på et fysik opstilling. så har I nogen erfaring med vise opstilling eller har nogen ideer til hvordan en opstilling kunne se ud. f .eks Doppel effektenreflekation eller noget ligene hilsen Cap... -
Temperatur og tid..
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med noget fysik? 1. opgave: Opvarmning af vand 1,5 kg vand bringes i kog i en jerngryde, der vejer 1,2kg. Start temperaturen er 14grader og kogepladens effekt er 1100W. Hvor lang tid tager opvarmningen? på forhånd tak :) -
Hjælp....
ForumindlægHej alle Jeg har trukket "bølger og lyd". Har 24 timer. Fysik c- niveau. Jeg har svært ved at begrænse mig og er bange for at komme ind på for svære områder. Kan I hjælpe mig med, hvad jeg SKAL sige noget om???Hvad er det vigtigste??? Skal også vise en øvelse med lydhastighed i luft, no... -
Forsøg med stråling.
ForumindlægHej derude :) Jeg skal snart op i mundtligt fysik i 9 og vi har ikke lavet nogle forsøg med stråling, og da det er opgivet aligevel og jeg ved at jeg kan trække det, er der så ikke nogen der vil være venlige at hjælpe mig med et forsøg med de tre radioaktive kilder, hvordan laves det, hvad skal b... -
Varmetransport
ForumindlægHey alle kloge hoveder. Jeg har idag trukket mit spørgsmål til min fysik-eksamen i 1.g. Emnet jeg trak var varme (mere præcist varmefylde). Og det er egentlig ikke emnet i sig selv der er problemet. Jeg vil bare meget gerne kunne forklare noget om varmetransporten (fra et legeme til et andet). S... -
tag noter i med hånden eller pc?
Forumindlægjeg er lige begyndt på fysik b på et 3 måneders forløb. Jeg ville hører ad, hvad i synes om hvad der er mest effektivt at tage noter med når man sidder inde i timen og derhjemme. Jeg har svært ved og slev tage beslutningen da jeg ikke ved, hvad der er bedst for mig. Jeg er altid mixed det op og d... -
Strengeinstrumenter
ForumindlægHey. Jeg skal op i Fysik imorgen efter frokost. Så hvis der er nogen der vil være søde at hjælpe mig, hurtigst muligt, ville være skønt. Jeg skal præsentere emnet "Strengeinstrumenter" Og derefter tale om Bølgefart, Interferens, stående bølger og patrialtoner. Er der nogen der kan hjælp... -
Cykelfysik - ideer til forsøg?
ForumindlægJeg skal op i fysik om en uges tid og forinden skal vi arbejde med et eksperimentelt forsøg. Jeg har valgt cykelfysik, men er nu kommet lidt i tvivl om hvad jeg kan lave af forsøg? Og dertil teori? - hvis der er nogen der har nogen ideer til nogle forsøg, jeg vil kunne udføre selv uden de store b... -
Fysiske målinger
ForumindlægJeg sidder til 24 timers fysik eksamen, og har trukket fysiske målinger. Inde for det emne skal jeg komme ind på lineær sammenhæng og proponationalitet. Derfor vil jeg høre om nogen kan forklare mig hvordan liniær sammenhæng og proponationalitet kan indgå i forskellige fysiske målinger? Det ville... -
Hjælp til fag og emne.
ForumindlægHej, alle. Jeg har brug for hjælp til fag og emne i AT. Vores overemne er "grænser" og jeg har tænkt mig at skrive om noget med børn, altså i psykologi, men ved ikke hvad jeg kan komme ind på. Ellers, hvis I har andre emner, så må I meget gerne skrive det ned - det skal bare ikke være n... -
Potentiel energi
ForumindlægHej, jeg har virkelig meget brug for hjælp til at udlede den potentielle energi teoretisk. Jeg skal komme fra A = F * ?s til Epot = m * g * h Jeg har fysik på lavt niveau, så hvis nogen har en udledning der passer til dette, altså gør brug af de samme symboler som ovenstående, ville det bare være... -
KERNEENERGI???
Forumindlæghej :) jeg skal op i fysik imorgen, jeg har styr på alle de emner jeg kan trække udover kerneenergi, jeg er i tvivl om hvilke forsøg jeg kan lave og hvad jeg skal fortælle. er der nogen som har en god ide, vil jeg være dybt taknemmelig hvis i skrev det herinde. tusind tak .. -
Gitterligningen
ForumindlægEr der en der vil være rar, at beskrive den gængse teori bag, gitterligningen.. Jeg kender formlerne.. Men er ikke helt sikker på, hvor i gitteret osv, de skal bruges. Eller hvad gitterligningen bruges til generelt. Jeg skal bare have lidt hints - så kommer jeg igang.. Har ikke haft om gitterl... -
Mekanik og dynmamik (forholdsvis let)
ForumindlægHej alle. Jeg har en veninde der skal op til fysik C eksamen imorgen, og skriver derfor på hendes vegne. Hun har problemer med spørgsmålet, der lyder: 'Du skal skelne mellem en teoretisk gnidningsfri situation uden luftmodstand, og en realistisk situation hvor der indgår både luftmodstand og ... -
Diverse opgaver - hjælp søges!
ForumindlægHey allesammen! Jeg har fået nogle opgaver for i fysik og kan simpelthen ikke finde ud af c'eren i opgave 2 og hele opgave 3 i det uploadede dokument.. Jeg vil sætte STOR pris på hvis der er nogen derude, der kan hjælpe med disse opgaver. På forhånd tusind tak! :) -
Hjælp hurtig !!
ForumindlægHej jeg skal op her i morgen i fysik og kemi og jeg vl lave det forsøg med flammefarver med temaet ioner, men hvis man nu tager natriumclorid så vil farven blive gul, men hvorfor ? er det fordi der er ioner i eller hvad er det ? Forsøget kommer nemlig frem når man søger på det, men ikke rigtig hv... -
Hjælp hurtigt tak!
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave i fysik, hvor jeg skal angive energiovergange, der svarer til de 5 linier i Lymanserien, som har de største bølgelængder. Derefter skal jeg beregne disse liniers fotonenergier og de tilhørende bølgelængder. Og til sidst svare om nogle af linierne er synlige. Jeg... -
SSO - optik - øvelsesvejledninger
ForumindlægHejsa.... Jeg skal skrive større skriftlig opgave i fysik, men jeg synes got jeg kunne bruge nogel flere øvelsesvejledninger. Jeg skriver om optik, samlelinser, spredelinse, brydnining i prisme mm. Jeg ville være virkelig glad hvis der var nogen der havde nogle øvelsesvejledninger til enmet o...
