Søgning på: musik analyse. Resultater: 16921 til 16940 af 25891
-
SSO Bilag
ForumindlægSkal bilagene have sidetal????? -
Det gyldne snit
ForumindlægHej! Jeg sidder og er igang med min billedanalyse og jeg skal nu til at finde det gylnde snit. Problemet er bare, jeg kender ikke et program som viser et gittter eller noget der kan hjælpe mig med at finde det? -
engelsk underemne hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægJeg har trukket "udforsk de engelsk talene lande" til eksamen i engelsk, og mangler et underemne. så kom med alle jeres foreslag til emner at tale om. -
engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig engelsk. Er der nogen som kan fortælle hvilke tekster I har været oppe i? På forhånd tak. -
Hjælp til Dannelsesrejse
ForumindlægJeg har valgt at skrive om dannelsesrejser i fagene Dansk A og Historie A. Jeg vil tage udgangspunkt i H.C. Andersens bog " en digters bazar". Jeg er dog lidt på bar bund til hvordan jeg skal få den historiske del med ind i det, nogle der har nogle forslag til litteratur jeg kunne bruge... -
dansk og historie? haster
Forumindlæghej alle sammen d´sidder fast under en spørgesmål hvordan kan historie og dansk kobles sammen og hvad skiller disse to fag ad -
Konvergens
ForumindlægHej derude. Jeg har en opgave som lyder; 1. Vis dernæst, at` ikke er ligeligt konvergent i intervalet R. "Jeg tænker, at jeg skal bestemme grænseværdien for x=1 og for 0< x < 1 og for x>1 og for x<0. Hvis jeg får samme grænseværdi for alle værdier af x, så vil det være lig... -
Tyvetøs!
ForumindlægHej....Er der nogle der har læst Tyvetøsen af Martin Andersen Nexø?Jeg har nemlig noget jeg er lidt usikker på, som jeg gerne ville have svar på..... -
Newton Kepler
ForumindlægHey Jeg ville hører om der eventuelt var nogle af jer der kunne anbefale hjemmesider,bøger etc. der omhandler en mere dybdegående gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. mange tak :) -
Hvordan er samfundsfag..?
ForumindlægJeg skal til at vælge valgfag og er en lille smule i tvivl..! Samfundsfag siger mig helt klart det meste, men er det virkelig så sjovt/spændende/interessant, som lærerne gør det til..? Er der ikke mange lektier? Er det svært? Hvad er fordelene ved at vælge samfundsfag..? Det skal lige siges at de... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej Jeg skal snart i gang med min AT-syn, og derfor vil jeg høre jeres mening. Jeg skriver om pest i bio og his. Men har lidt problemer med at komme i gang med problemformuleringen, eftersom overemnet er, "rejser, udvikling, ny viden" Hvad kan man undersøge?... Det, jeg har tænkt på... -
Projekt opgave emne?
ForumindlægVi er en gruppe på fire der går i 8. klasse. Vi har projekt opgave, men mangler at finde et godt emne. Nogle ideer? Overemnet er globalisering og vi vil ikke tage miljø, da det emnet er taget og er oplagt. Vi vil meget gerne lave en film, til dette projekt, fordi det er noget vi kan finde u... -
Billedkunst som valgfag i 3.g
ForumindlægNu skal der jo snart vælges valgfag for mit vedkommende. Jeg går nu i 2.g (på gymnasiet) og overvejer kraftigt at vælge billedkunst i 3.g, men er lidt i tvivl om det måske bliver for meget, da faget også er obligatorisk i 3.g. Hvordan har det været for jer, der har haft billedkunst som valgfag sa... -
For få nuancer til karakterangivningen på uploadede opgave
ForumindlægHej, jeg er ny bruger her på studieportalen og ville lige lægge en biologi og kemi rapport op. Men den viser jo kun den traditionelle skala. Jeg går selv på det frie gymnasium hvor der ikke gives karakterer, kun udtalelser. Af disse udtalelser kan der uddrages ting så som: middel, over middel o. ... -
SI-enhed
Forumindlæghej jeg er i gang med at skrive historieopgave om den franske revolution. i min indledning vil jeg blandt andet skrive om, at den franske revolution selv er grundlaget for vores SI-enheder. måske lyder det lidt mystisk.. men hvordan skal jeg forklare/skrive hvad en SI-enhed er for min historielærer? -
eksamen anno 2004
ForumindlægHej med jer alle der ude.. Jeg skal snart til terminsprøver, og vil gerne slippe lidt billigt.. Er der nogen, der har en engelsk stil, fra studenter eksamen 2004 - matematisk linie.. -
Hjælp til endelig problemformulering (Mediefag og Fysik)
Forumindlægdette er så endnu en tråd der søger hjælp til AT eksamen. Jeg er rimelig sikker på hvordan min opgave skal udformes, jeg har bare problemer med at finde den eksakte sætning, der kan bruges som problemformulering. Mit emne er: Tidsrejser Mediefag vil jeg gerne bruge til, igennem en film, finde ud ... -
A-vitamin!!
Forumindlæghejsaa-vitamin oplagres i leveren som en ester af palmitinsyre (hexadecansyre)hvordan er strukturen så af denne ester?jeg ved at man ikke rigtig kan på studieportalen men det er nok med at fortælle hvilke ændringer der er på A-vitaminet...tak på forhånd -
AT eksamen
ForumindlægHej, Er der en derude som kan forklare mig hvad man skal til AT eksamen? Hvad skal man fremlægge? Ens konklusioner og metoder? Finde andre vinkler til temaet? Håber der er en derude, som kan forklare mig det! -
Viden om CUBA belønnes
ForumindlægJeg er i gang med en opgave om Cuba (på universitetsniveau) og er stødt på problemer.Sidder du inde med indgående viden om landet, dets økonomi og udviklingsproblematikker, så skriv til mig. Jeg vil belønne den rette hjælp.Mvh.Marie.
