Almen studieforberedelse (AT)

AT eksamen

05. juni 2015 af jens12234 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, 

Er der en derude som kan forklare mig hvad man skal til AT eksamen? Hvad skal man fremlægge? Ens konklusioner og metoder? Finde andre vinkler til temaet? 

Håber der er en derude, som kan forklare mig det!


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni 2015 af Yawnz (Slettet)

Du skal komme med nye undersøgelser til din sag


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. juni 2015 af K92H (Slettet)

Du skal i korte træk ind og forsvare din synopsis, og som #1 skriver, skal du som sagt komme med nye undersøgelser. Det kan f.eks. være en uddybning af en af dine problemstillinger. Din synopsis er egentlig fuldstændig ligegyldig til eksamen, for det er egentlig i princippet en skitse af dit endelig resultat, som du så fremlægger til eksamen.

Jeg havde f.eks. valgt at uddybe én af mine problemstillinger ved at analysere en tale og nogle breve og bruge en ny teori i forbindelse med mit emne. 

Udover det, så skal du også uddybe, hvilket metoder du har brugt, hvorfor du har brugt dem og ikke mindst, hvorfor de er gode sammen. De vil eventuelt spørge dig, om du kunne have brugt andre metoder, end dem du har anvendt, så det er også vigtigt, at du har styr på metoderne. 


Svar #3
06. juni 2015 af jens12234 (Slettet)

Tusind tak for hjælpen - til jer begge! Jeg går i krig med det, og håber jeg kan ende ud med noget godt :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. juni 2015 af K92H (Slettet)

Det var så lidt! Og Held og lykke med eksamen :)


Svar #5
07. juni 2015 af jens12234 (Slettet)

Lige hurtigt et spørgsmål - jeg har i historie brugt den humanistiske metode, i form af kildekritik, og i biologi forklarer jeg hvordan den den naturvidenskabelige metode er benyttet af andre. Kan du forklare mig hvorfor lige de to metoder er gode sammen? Tænkte om det har noget at gøre med, at jeg får en vis viden igennem historie og så kan jeg viderebygge det med biologi... men tror ikke det er korrekt


Brugbart svar (0)

Svar #6
07. juni 2015 af K92H (Slettet)

Altså i historie (og dermed den humanistiske metode) kan man se på de enkelte begivenheder og evt. baggrunden for eksempelvis enkelte personers handlinger, og i den naturvidenskabelige metode har man "videnskaben" til at viderbygge det, som du selv skriver. 

Du må dog ikke hænge mig op på det. Jeg brugte selv den humanistiske og samfundsvidenskabelige metode, da jeg var til AT eksamen, så jeg er desværre ikke helt skarp til den naturvidenskabelige metode, og hvordan den kan bruges med andre fag. Men prøv dig frem, det lyder som om, du har fat i noget i hvertfald.


Svar #7
07. juni 2015 af jens12234 (Slettet)

Tusind tak for hjælpen - prøver at bygge videre på det :)


Skriv et svar til: AT eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.