Søgning på: tysk anders sein. Resultater: 16921 til 16940 af 103118
-
ChemSketch Lonepair
ForumindlægHejsa.. :) Er der en her der ved hvordan jeg sætter et lonepair på et molekyle i ChemSketch? Fx har jeg [ICl4]- Hvor jeg så skal have to lonepairs på Iod. Men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg gør. Skal bruge det så jeg kan beregne vinklerne. Venlig hilsen Sara! -
Definition af Pareto Optimalitet
ForumindlægHej... Jeg sidder med en større opgave i Samfundsfag og ville gerne have defineret begrebet Pareto Optimalitet? På forhånd tak. -
fotosyntesseprosserne
ForumindlægHej Hvordan indgår Ribulose-1,5-diphosphat og 3-phosphoglycerolsyre i fotosynteseprosserne? -
Oversættelse
ForumindlægDet ville være dejligt hvis der lige var nogle der gad kigge det her efter for fejl. 1)La madre del fernando habla con el padre del Tõnos. 2)Toman vino. 3)A las diece llegan la madre del chico. 4)¿Cuándo llgais? 5)Llgamos también a las diece. 6)¿Por qué no perparas una tarta para la f... -
HVordan fremstiller jeg en graf?
ForumindlægHvordan fremstiller jeg graf der for den dæmpede svinging viser tilfældene d<0, d>0 og d=0?? -
Matematik, nogen som kan hjælpe?
ForumindlægHej jeg var syg i perioden hvor vi lærte om dette? håber der er nogle der kan hjælpe.. jeg har vedhæftet den ene opgave.. jeg fik følgende i en eksponentiel vækst y=4385,09*0,9771x -
entalpi
Forumindlæghej vil høre om der er nogen der lige hurtig kan svare på det spørgsmål jeg har to entalpier en der kun er angivet i kJ en der er angivet som kJ/mol så er det jeg er blevet i tvivl, den som kun er angivet som kJ er det det man kalder den molare entalpi? -
Hvilken teori kan jeg bruge? HJÆLP, studentereksamen.
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til min sidste studenter eksamen imorgen og skal op og forklare om mit eksamensprojekt. Projektet har taget udgangspunkt i fagene Informationsteknologi (B) og Psykologi (C). Mit eksamensprojekt omhandler Apple. Jeg har brug for din hjælp! Jeg sidder med følge... -
??
Forumindlæghvordan er det nu man siger 'førest og fremmest' på eng. ?? -
Bevis for løsning til en differentialligning
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at forstå et bevis, som jeg har vedhæftet. Jeg forstår ikke, hvordan man kan gå fra trin 4 til 5 og så få g'(x)=a*g(x). For mig at se, burde der her stå g'(x)=-a*g(x). Kan nogen forklare dette? -
Stamfunktioner
Forumindlægf(x) = x(2lnx + 1) g(x) = x^2 * lnx Gør rede for at g er en stamfunktion til f. Her har jeg foretaget integrationsprøven: f(x) * g(x), f'(x) * g(x) + f(x) * g'(x) 2x * lnx + x^2 *1/x Kan man så bare sige at man sætter x uden for en parentes, og i så fald, hvad er begrundelsen for ... -
Størsteværdien
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave Beregn størsteværdien for f Det oplyses, at f(40)=40, fm(40)=1 og fm(60)=-1/2 Jeg kan simplethen ikke overskude denne opgave, så hvis i kunne hjælpe mig med at finde størsteværdien så ville det være helt fantastisk. På forhånd tak -
Mm-papir vådt, why?
ForumindlægHvorfor er det mm.pair skal være vådt når man har med total reflektion at gøre? Er det fordi at lyset spreder sig i vand molekylerne, eller? Tak på forhånd :) -
Reducering
ForumindlægReducer følgende: (4x - 3y + 5z)*(1/2x + 7z) * (-9y - x) -
funktion
ForumindlægHvis jeg har fundet ud af, at en linies ligning er: y=x+5 (den er jo voksende) kan man så godt skrive: f(x)=x+5 <-- hvilket jo er mere "matematik sprog" ?? -
nemt ligning med to ubekendte, men hjælp
Forumindlæghej jeg har desværre lige glemt hvordan det nu er med nulreglen. og jeg har dette stykke som jeg skal regne ud. 4x + 4y = 1 6x - 8y = 5 -
Afstand mellem linjer
ForumindlægHey Hvis jeg har 2 parallele linjer i et koordinatsystem, hvordan er det så jeg beregner afstanden mellem dem? -
herodot
Forumindlæghvad er fjendebillederne hos grækerne ? -
Oxidation af ethanol
ForumindlægHejsa allesammen håber nogen vil hjælpe mig? Man kan lave et alkoholmeter ved at blande kaliumdichromat og svovlsyre med et pulver og stoppe det ind i et tyndt rør. Ved alkoholsprøven skal en person puste i røret, Hvilke farve får røret, hvis personen ikke har drukket ethanol? Hvilke farve får... -
romertal haster
ForumindlægHej er der nogle der ved om romertal og vikingetal er det samme? Tak på forhånd
