Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16961 til 16980 af 18649
-
Naturfag - Terminsprøve
ForumindlægGoddag. Jeg har et stort problem, som følgende: Jeg skal til terminsprøve meget snart og skal op i naturfag. Problemet er, at jeg går i 8. Klasse og ved ikke hvordan naturfag foregår. Jeg er godt klar over, at naturfag indgår i Geografi, Biologi og Fysik/Kemi. Ved terminsprøven, får vi udleveret... -
HJÆLP MIG!!
ForumindlægGoddag. Jeg har et stort problem, som følgende: Jeg skal til terminsprøve meget snart og skal op i naturfag. Problemet er, at jeg går i 8. Klasse og ved ikke hvordan naturfag foregår. Jeg er godt klar over, at naturfag indgår i Geografi, Biologi og Fysik/Kemi. Ved terminsprøven, får vi udleveret... -
Naturfag - Terminsprøve
ForumindlægGoddag. Jeg har et stort problem, som følgende: Jeg skal til terminsprøve meget snart og skal op i naturfag. Problemet er, at jeg går i 8. Klasse og ved ikke hvordan naturfag foregår. Jeg er godt klar over, at naturfag indgår i Geografi, Biologi og Fysik/Kemi. Ved terminsprøven, får vi udleveret... -
Naturfag - Terminspørve
ForumindlægGoddag. Jeg har et stort problem, som følgende: Jeg skal til terminsprøve meget snart og skal op i naturfag. Problemet er, at jeg går i 8. Klasse og ved ikke hvordan naturfag foregår. Jeg er godt klar over, at naturfag indgår i Geografi, Biologi og Fysik/Kemi. Ved terminsprøven, får vi udleveret... -
Lys som partikler (fotoner)
ForumindlægHej! Jeg sidder i øjeblikket og skriver eksamensprojekt til Fysik eksamen B-niveau. Jeg skal til dette skrive noget teori omhandlende lys (optik). Jeg er igang med at skrive om lys dualitet (partikel-bølge dualitet), jeg kigger hertil på partikkel og bølgemodellen. Det jeg ikke umiddelbart... -
Kvantefysik, Double slit eksperimentet (lys)
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har et meget interessant emne jeg gerne ville have et lidt klarer syn på! Da jeg ikke vil til at forklare dette forsøg, antager jeg i kender til forsøget som jeg nævner i titlen hvis i giver et svar. Jeg ved at dette forsøg længe har været et mysterie som ikke har kunne... -
Er der nogen der kan hjælpe miiiiig, det haster
Forumindlæghej jeg har nogle spørgsmple som jeg ikke kan finde svarene på.. det er : 1)hvorfor kaldte galilei de nye planeter for de mediceiske stjerne? 2)hvad er det Galilei mangler at finde ud af om de nye planeter og som han beder om hjælp til fra andre astronomer 3)dyrekredsens rette linje? 4)hvordan vi... -
Fouriers lov
ForumindlægHej, jeg er blevet stillet flg. opgave i fysik: En 20cm lang cylinder af jern med radius 3 cm tilføres 20W i den ene ende, og den anden ende holdes på 28 grader C. Cylinderen er isoleret. Tegn en graf over temeraturfordelingen det er meningen at man skal bruge formlen dQ/dt=-lampda*A*(dT/dx) La... -
Forbrændingsprocesser - afsluttende NV opgave
ForumindlægHej ! Jeg er kommet til afsluttende NV opgave, med Fysik og Kemi som fag derunder. Min opgave indeholder eksempelvis. "Gør rede for forskellige forbrændingsprocesser" Jeg er kommet til at jeg gerne vil ind på en ting såsom en bil, da jeg mener at det vil kunne være relavant for begge fa... -
Radon/radioaktivitet - mangler litteratur
ForumindlægHej studieportalen! Skal skrive studieretningsprojekt i næste uge. Jeg skal skrive om radon i fysik og matematik. Jeg er lidt ude at skide, da jeg ingen litteratur omkring emnet har endnu. På bibliotek.dk kan jeg finde mange bøger omkring radioaktivitet og radon, men har svært ved at finde ud af ... -
Vandkraft - potentiel vs. kinetisk energi
ForumindlægJeg er ved at skrive srp nu i fysik og historie, og er lidt i tvivl om følgende indenfor vandkraften: Jeg har lavet et forsøg i miniudgave på skolen med en peltonturbine og en vandhane, hvor vandhanen udgør det samme som en sø i et vandkraftværk. Så er spørgsmålet når jeg skal begynde at udregn... -
Differentiation af produkt
ForumindlægHej Alle Jeg skriver studieretningsprojekt i matematik og fysik om jordskælv og differentialligninger og skal bl.a. vise at følgende: f"(x)+a*f'(x)+b*f(x)=0 Har løsningen ?(x)=x*e^kx (og desuden f(x)=e^kx, men det volder nu ikke de store problemer). Når ? skal differentieres to gang... -
Gasser
ForumindlægNæste uge skal vi igennem et projektforløb hvor overskriften er: Gasser Der skal være et tværgående sammenspil mellem Kemi, Fysik og Biologi. Opgaven lyder således. Vi har 1uge til at udføre det i. I skal opstille et forsøg, der illustrerer temaet gasser indenfor alle tre fag.. I skal overveje ... -
Gasser
ForumindlægNæste uge skal vi igennem et projektforløb hvor overskriften er: Gasser Der skal være et tværgående sammenspil mellem Kemi, Fysik og Biologi. Opgaven lyder således. Vi har 1uge til at udføre det i. I skal opstille et forsøg, der illustrerer temaet gasser indenfor alle tre fag.. I skal overvej... -
Gasser
ForumindlægNæste uge skal vi igennem et projektforløb hvor overskriften er: Gasser Der skal være et tværgående sammenspil mellem Kemi, Fysik og Biologi. Opgaven lyder således. Vi har 1uge til at udføre det i. I skal opstille et forsøg, der illustrerer temaet gasser indenfor alle tre fag.. I skal overvej... -
Røntgenstråling - spørgsmål
ForumindlægHej venner! Jeg sidder med en fysik aflevering og sidder pt fast ved spørgsmålet: Forklar, hvilke forskelle og ligheder 35 kV- og 25 kV-spektrene forventes at have, og sammenhold dette med måleresultaterne (du behøver ikke at forklare forskellene i antal tællinger (intensiteterne) på de... -
elektrisk ladning spørgsmål
ForumindlægHej alle, jeg sidder og svarer på en masse spørgsmål i fysik omkring elektrisk ladning, men sidder lidt fast i disse tre, så håber nogle kan hjælpe! 1) En bus forsynes med elektrisk energi gennem strømaftgeren, som rører de to køreledninger. Elto har derimod strømagtagere, der kun rører e... -
Bevarelse af mekanisk energi. -Find højden
ForumindlægHej, jeg er ved at udforme en opgave jeg kan lave til fysik B prøve. Jeg er kommet i tvivl om jeg har gjort det rigtigt? En bold bliver kastet med en start hastighed på 10 m/s lodret op i luften. Stedet hvor bolden bliver kastet fra er Epot=0. Spørgsmålet er så hvor højt bolden er over det sted ... -
kernefysik
Forumindlægjeg har fået denne her fysik opg: På en fabrik, der fremstiller aluminiumplader, kontrollerer man pladernes tykkelse med en radioaktiv kilde. gamma-kilden udsender gamma-fotoner med energien 0,662 MevV. Halveringstykkelsen for denne stråling i aluminium er 3,5 cm. Geiger-Müller røret registerer ... -
I,Robot?
ForumindlægHej SP, går i 3g og skal til at finde på et emne til (gys!) AT-eksamen... Emnet er, som i nok ved "fremtiden-visioner og forudsigelser".. FEDT, tænkte jeg, for har længe været meget faschineret af filmen "I,robot", ikke kun fordi det er en djævelsk god film, men også pga. dens...
