Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 17001 til 17020 af 46442
-
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak -
1. Verdenskrig - Noter - Problemstillinger - Underemner
ForumindlægHej Sp. Da jeg muligvis skal op i historie til sommer, og har trukket 1. verdenskrig, søger jeg en del hjælp. Vores lærer har ikke sat os ordentligt ind i det. Hvis nogen har nogle gode noter, stikord, problemstillinger, underemner osv. Må i meget gerne sende dem, det ville være en stor hjælp! -
Kilder: Differentialregning, Leibniz og Newton
Forumindlægjeg skal skrive SRP i historie/matematik om det naturvidenskabelige gennembrud, herunder Leibniz og Newton. Jeg har læst mig til, at de har offentliggjort deres udregninger/opdagelser, men jeg kan simpelthen ikke finde dem nogle steder? Er der nogen der kender nogle gode kilder til emnet? -
Fejl i synopsis. (hvad gør jeg)
ForumindlægHej, Jeg har opdaget at jeg har skrevet noget sludder i min synopsis til en årsprøve i AT med tysk/historie. Skal jeg alligevel forsvare det er rigtigt (:p) .. eller skal jeg indrømme jeg har skrevet noget forkert. Mvh -
spørgsmål vedr. mat.A turbo
Forumindlæghej. jeg havde et spørgesmål. vedr, mat. A turbo. er der nogen der har været til mat A eksamen mundtligt og skriftlige. sidste år???? og måske kan hjælpe med følgende spørgsmål hvad er de emner man kan komme op i??? med hensyn til mundtlig delen. og trækker man bare et spørgsmål med det samme og ... -
Hvad skal der til for at bestå fysik?
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik B, som min sidste eksamen, og jeg er rædselsslagen for at dumpe, da jeg har meget svært ved faget. Hvis jeg dumper, betyder det, at jeg ikke kan komme ind på min drømmeuddannelse, da faget skal være bestået. Men hvis jeg dumper til eksamen, er det så den gældende karakter... -
hvem har retten til landet og hvorfor. (israel-palæstina)
ForumindlægHej jeg prøver at spørge på en anden måde. Jeg har valgt at undersøge hvem af Israel og palæstina der har retten til landet og hvorfor. Nogen som kan komme med nogle historiske argumenter eller noget som kan hjælpe mig på anden måde. Jeg synes hurtigt at det kan blive for samfundsfagligt og da de... -
Fysik A stx 6. juni 2012 facits
ForumindlægHej :) Jeg har lige været op til fysik skriftlig d. 6. juni 2012, og kunne godt tænke mig facits til opgavesættet for at finde ud af hvor jeg ca. ligger. Jeg var oppe i det her eksamenssæt: http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-o... -
Blærerøvs sætninger
ForumindlægHey, så er det i morgen det sker.Engelsk skr. eksamen, så jeg leder lidt efter nogle fede sætninger eller ord som er gode til at indlede analyser o.l. Bare sådan noget som lyder klogt:-)BAre fyr løs af alle de fede ord/sætninger I kan. -
Har i nogensinde haft behov for at bruge Formelsamlingen til problemløsning?
ForumindlægJa, personligt synes jeg aldrig rigtigt at jeg har kunne bruge den til noget, hvad med jer? Har eksamen i morgen i problemløsning, og kunne godt tænke mig at høre, om der er nogle gode råd eller erfaringer fra jer andre. -
Hvad gør man?
ForumindlægHvad gør man hvis man får en ufortjent karatere til fyik eksamen, på grund af en lærer der rascist og har været det gennem hele hymnasiumåret. Og han prøver på at få der ned i karaktere ved at mindske min eksamenstid, så man ikke har nok tid at snakke færdigt. -
Hvad gør i?
ForumindlægHej Jeg er igang med min synopsis, og jeg vil bare lige høre jer ad, om i er "færdige" med opgaven før i skriver synopsisen, eller skriver i bare nogle del-konklutioner, som i regner med at gå mere i dybden med inden eksamen? -
Bachelor i fysik
ForumindlægEr der nogen, der ved, hvorledes at bacheloreksamen på Århus Universitet foregår? Nogle siger man skal forsvarer sin opgave ved en regulær mundtlig eksamen. Andre siger at den skriftlige opgave, er det eneste der skal beståes. -
Hvor lang tid?
ForumindlægHey... Nu nærmer tysk eksamen sig snart, og vil meget gerne høre hvor lang tid man egentlig er inde og snakke med lærerne, inden man får karakteren, for lærerne skal vel også have lidt tid til at snakke sammen:) -
230 volt?
ForumindlægHejI min fysik bog står der at der er 220 volt i en alm. stikkontakt. Men andre steder har jeg hørt og læst det er 230 volt.Hvad skal jeg tro?Og hvad skal jeg sige til min eksamen i morgen?Hilsen Frederik -
vækstmodeller
Forumindlæghej.der er et spørgsmål som handler om vækstmodeller til eksamen med budgangspunkt i lineare,potens og eksponentiel. Kan ikke rigtigt finde ud af hvad jeg skal komme ind på udover diverse beviser(for a i de 3 forskellig funktioner) bestemelse af forskrift og regression. Hva mener i? mvh. -
FUR Erhverscase
ForumindlægHej derude. Sidder er forberede mig til min eksamen, og vil gerne undersøge hvad den optimale pris vil være for øllen. Et problem er bare at jeg ikke kan finde de variable omkostninger, så hvis nogen har et råd til hvor jeg skal kigge, vil jeg meget gerne have lidt hjælp til dette? MVH Martin -
Analysemodel til old-tekster :)
ForumindlægTil alle hårdt arbejdende studerende. Her er en lille analysemodel til tekster i old, som er guld værd til eksamen. Håber, at I kan bruge den. Held og lykke herfra.. Vedhæftet link..www.viby-gym.dk/bp/analyse_skema.htm -
Strenginstrumenter / stående snorbølger
ForumindlægHej guys! jeg har trukket strenginstrumenter til min fys eksamen, er det nogen der kan hjælpe med den første del? "Du skal fortælle om begrebet stående bølger på en streng." forstår ikke helt hvad "stående" bølger er. -
Fysik (indre energi)
ForumindlægJeg har trukket til eksamen i dag, jeg har trukket indre energi, hvor mine stik ord er temperaturskalaer, faser, specifik smeltevarme, fordampning og varmefylde? - er der nogle som kan forklare mig nogenlunde hvad dette handler om, for jeg forstår ikke ret meget af det :-) håber virkelig på...
