Historie

1. Verdenskrig - Noter - Problemstillinger - Underemner

04. april 2018 af Wipp - Niveau: 9. klasse

Hej Sp.

Da jeg muligvis skal op i historie til sommer, og har trukket 1. verdenskrig, søger jeg en del hjælp. Vores lærer har ikke sat os ordentligt ind i det. 

Hvis nogen har nogle gode noter, stikord, problemstillinger, underemner osv. Må i meget gerne sende dem, det ville være en stor hjælp!


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. april 2018 af Moderatoren

Har I modtaget en pensumliste fra jeres lærer? Ellers ved du ikke hvad du kan komme op i.


Svar #2
04. april 2018 af Wipp

Ja, vi har modtaget pensumlisten. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. april 2018 af Moderatoren

Hvad fra 1. verdenskrig indgår i den så? Har I ikke fået udleveret noget materiale i løbet af skoleåret?


Svar #4
04. april 2018 af Wipp

Følgende ting er opgivet:

Indblik og Udsyn/historie 8.klasse/ side 105-119/meloni

"to skud sætter verden i brand"

"Gullaschbaronerne" www.filmcentralen.dk

Historiekilder kanan/go forlaget side 50-51/Genforeningen

Artikel Nordjyske 11.02.2013 " fodboldkampe skal markere jubilæum"

Lars Lilholt - "jul i ingenmandsland"/yotube

FIlmen - Juleaften

Har bare ikke rigtigt nogle notater/stikord omkring 1.verdenskrig. Og er lost på hvad et godt delemne og en problemstilling ville være


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. april 2018 af qoiren (Slettet)

Hey,

Er selv i 3.g nu, og tror også vi trækker det itl sommer. Vi har lige nu om 1 og 2 verndekrigs og mellemtiden mellem de to krige. Har ikke disideret noter, da jeg ikke rigtigt gør mig i det, men mere bare husker de forskellige begivenheder og årstal.

Prøv og lav noget informationssøgning omkring
- 1914-1918: 1 verdenskrig
- 1919-1933: Tiden efter første verdenskrig(idologier som Kommunisme, Fascisme og Nazisme) samt begivenheden "kanslergadeforliget i 1933", og hvilket betydning det havde for Danmark.(Ved godt det ikke ligger sig til 1 verdenskrig, men det er en af danmarks svar på hvorfor Danmark ikke gennemgik en revolution sammenlignet emd portugal, italien, spanien og tyskland efter 1 verdenskrig).
- Kend forskellen på Fascisme og Nazisme, og hvilken betydning det havde for verden efter 1 verdenskrig


Brugbart svar (0)

Svar #6
16. april 2018 af qoiren (Slettet)

#5

Hey,

Er selv i 3.g nu, og tror også vi trækker det itl sommer. Vi har lige nu om 1 og 2 verndekrigs og mellemtiden mellem de to krige. Har ikke disideret noter, da jeg ikke rigtigt gør mig i det, men mere bare husker de forskellige begivenheder og årstal.

Prøv og lav noget informationssøgning omkring
- 1914-1918: 1 verdenskrig
- 1919-1933: Tiden efter første verdenskrig(idologier som Kommunisme, Fascisme og Nazisme) samt begivenheden "kanslergadeforliget i 1933", og hvilket betydning det havde for Danmark.(Ved godt det ikke ligger sig til 1 verdenskrig, men det er en af danmarks svar på hvorfor Danmark ikke gennemgik en revolution sammenlignet emd portugal, italien, spanien og tyskland efter 1 verdenskrig).
- Kend forskellen på Fascisme og Nazisme, og hvilken betydning det havde for verden efter 1 verdenskrig

Du kan eventuelt kigge på denne opgave, som min gruppe og jeg skrev i denne uge, som er en problemstilling lavet på baggrund af 2 taler, som har forskellige synspunkter. (Den er ikke rettet igennem for stavelfejl og grammatiske fejl) :)


Skriv et svar til: 1. Verdenskrig - Noter - Problemstillinger - Underemner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.