Almen studieforberedelse (AT)

Fejl i synopsis. (hvad gør jeg)

01. juni 2014 af gariban - Niveau: B-niveau

Hej,

Jeg har opdaget at jeg har skrevet noget sludder i min synopsis til en årsprøve i AT med tysk/historie.
Skal jeg alligevel forsvare det er rigtigt (:p) .. eller skal jeg indrømme jeg har skrevet noget forkert.

Mvh


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

Indrøm at du er blevet klogere i læseperioden? Det er da bare en bonus! Husk at forklare, hvorfor du har skrevet noget sludder - altså hvilken metode eller mangel på metode, der fik dig til at nå frem til en forkert konklusion


Svar #2
01. juni 2014 af gariban

Okay tak!!

Bare for at være sikker... Når man arbejder med Tysk/Historie i AT må man så ikke bruge andre metoder fra andre fag. F.eks har vi set en film i AT forløbet, så har jeg jo analyseret nogen scener, og her bruger jeg jo en mediefaglig metode som næranalyse? Må man så ikke skrive det på i sin synopsis? :D


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

#2 Forstår ikke det du skriver... Har du skrevet din synopsis endnu eller er du stadig igang med at skrive den? Lad være med at lave fejl i den med vilje, så for at svare på dit spørgsmål om man må skrive, at man har lavet en mediefagsanalyse: Jo, man MÅ godt, men det virker ikke smart, når du SELV har valgt 2 fag, der TILSAMMEN skal vise, at du kan nå frem til en konklusion vha. deres metoder.

Husk dog på, at en sproglig analyse af en film godt kan minde meget om en mediefaglig - så længe du ikke bliver alt for mediefaglig og snakke om trolly osv. Men lyssætning og nærbillede har stadig betydning i dansk/tysk sammenhæng


Svar #4
01. juni 2014 af gariban

Jeg har lige et spørgsmål mere. Er faktisk lidt på bar bund med hensyn til AT, men her kommer den.. Håber du/I vil hjælpe..

Når man skal fremlægge om sin AT synopsis, så siger læreren vi yderligere skal lave et talepapir? bliver det ikke svært både at junglere med sin synopsis og talepapir? jeg tænkte om jeg ikke kunne lave nogen gule markeringer på min synopsis om de vigtige ting jeg kunne komme igennem.. Også droppe talepapiret? er det ikke en løsning? :D


Svar #5
01. juni 2014 af gariban

#3

Jeg har afleveret den, men jeg har skrevet i min synopsis at jeg har brugt mediefaglig metode fordi jeg har blandt andet har kigget på deres tøj, placering osv. Var det så forkert at kalde det mediefaglig metode? :/


Brugbart svar (0)

Svar #6
01. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

#4 Nej, det er ikke en løsning. Du skal ikke fremlægge det der står i din synopsis, for det har lærerne allerede læst :) Så gør nu bare, hvad der bliver sagt ;) Følg en talepapirsskabelon og så skal det hele nok gå


Svar #7
01. juni 2014 af gariban

Okay tak!!! heldigvis bare en årsprøve og godt jeg har aflsuttet tysk, hehe..


Brugbart svar (0)

Svar #8
01. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

#7 Haha havde det på samme måde ;) Men lol havde ikke regnet med sådan en reaktion fra en person, der faktisk vælger tysk til sin AT :o


Svar #9
01. juni 2014 af gariban

#8

Jeg havde ikke valgt det selv.. Tysk er godt nok det sidste jeg skal vælge til AT :D


Brugbart svar (0)

Svar #10
01. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

#8 Hahahaha godt så!! Troede lige du var helt blank xD Regel nummer 1: Vælg aldrig tysk til noget som helst!! xD Bare mød op til til lektionerne og smil og vink ^^


Svar #11
01. juni 2014 af gariban

Haha ajaja selfff :D

Regel nummer 2: Vær kun aktiv når læreren snakker om grammatik!!! :D og når læreren begynder med en tysk tekst så ved læreren du har været aktiv!! :D


Brugbart svar (0)

Svar #12
01. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

#11 LOOOOOOL Vi minder alt for meget om hinanden!! ;D Hahahahahahaha


Svar #13
01. juni 2014 af gariban

Hahahahahahahahaa, stabilt nok!!! :D er du 3ger? :D


Skriv et svar til: Fejl i synopsis. (hvad gør jeg)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.