Søgning på: matematik noter. Resultater: 17021 til 17040 af 45346
-
noder hjælp
Forumindlæghej er der nogen der kan fortælle mig hvad denne styk betyder. La la la la, ri ra ra ra la la la ( tekst) C D C C~a# D D D# D C C C er det højre hånd,hvad er a#? Cm A# Cm <-- er det venstre hånd, hvad er Cm og A#---> ¤ der er også nogle gange hvor der store og små bogstaver er blandet,... -
globalisering
ForumindlægHej.. Er der nogen som ved om organisationen Attac går ind for globalisering? Hvis ikke, hvilke organisationer gør så? -
Et vakkert barn
ForumindlægHej, Har nogen læst (og måske endda analyseret) Pia Juuls "Et vakkert barn"? Jeg har brug for lidt hjælp til at komme i gang med en analyse og fortolkning af den :) Håber nogen kan hjælpe... -
Artikel/ingen artikel
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med nedenstående opgave. Forstår den simpelthen ikke, heller ikke efter at have læst i grammatik på. Opgave 3. Forklar på dansk, hvorfor der er brugt artikel/ingen artikel (kendeord) i sætningerne nedenfor. a)He has a little money yet he is unable to buy his... -
Projektionsvektor
ForumindlægKan en projektionsvektor blive nulvektor? - og hvorfor/hvorfor ikke? -
Radius
ForumindlægHvordan finder jeg radiusen af en kugle som har en omkreds på 21,7 cm -
Stamfunktion !
Forumindlæghej jeg har svært ved denne opgave.. ved ikke helt hvordan man bestemmer stamfunktion .. håber der nogle som kan hjælpe.... En funktion er givet ved f (x) = 3e^x + 4. a) Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet (0,2). På Forhånd Tak ;) -
Areal
ForumindlægHåber der nogle som kan hjælpe På forhånd Tak ;) -
Differentialligning
ForumindlægHej, hvordan undersøger jeg, om en funktion er løsning til en differentialligning? Mit konkrete eksempel er funktionen f(x) = e4x - 2x2 - x - 1/4 Jeg skal undersøge, om den er løsning til differentialligningen dy/dx = 4y + 8x2 -
Rumfanget af en spand
ForumindlægJeg har fået en opgave som lyder på: Rumfanget af en spand, der har form som en keglestub, er bestemt ved formlen: V=1/3*π*h (R^2+r^2+R*r), Hvor V er rumfanget, h er spandens højde, R er den største radius og r er den mindste radius. En fabrikant fremstiller sådanne plastikspande med et... -
Skriftlig eksamen A-niveau
ForumindlægJeg vil høre om der er nogen som har en god metode til at læse op til biologi eksamen skriftlig. Jeg kan læse gamle opgaver og læse mit pensum, men det virker på en måde lidt åndsvagt da opgaverne er meget mere specifikke end som så. Håber der er en der har et godt tip! -
Isoler T
ForumindlægKig på billede. Hvordan isolerer jeg T? -
Isolering
ForumindlægHej derude. Min opgave går ud på at isolere d. Den ser således ud: R=4*p *l π*d^2 Altså: R=(4*p)/(π*d^2) *l -
Isoleringsproblem
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en fysikopgave, hvor et isoleringsproblem holder mig lidt tilbage, da tf jeg vil finde befinder sig i paranteser på begge sider af lighedstegnet.. Jeg har følgende: mm * cm * (tf - tm) = mk * ck * (tk - tf) Er der nogen, der kan gennemskue hvad tf vil blive isoler... -
HJÆLP
ForumindlægOpgave 3 Figuren viser en trekant ABC. Nogle af trekantens mål fremgår af figuren. a) Gør rede for, at ∠B = 49,7° . b) Bestem arealet af trekant ABC. Højden fra C skærer siden AB i punktet D. c) Bestem længden af AD. a= 4 b= 5.7 c= 7. 4 Mangler bare opg c -
Martin Luther
ForumindlægHej Er der nogen der har notater/opgaver til Martin Luther? Bare alt der har med ham at gøre. Mange tak:) -
Skriftlig årsprøve Dansk
ForumindlægHejsa allesammen vil meget meget gerne vide, om man kommer op i noget man har haft om eller noget helt nyt emne til Dansk skriftlig årsprøve ? nogle der har en anelse? -
Areal af ottekant
Forumindlæghvordan finer jeg arealet af en ottekant? Går i ottende klasse, så har ikke lært tingene, som cosh, sin, tanh.. -
Transformation
ForumindlægJeg er ved at skrive det vigtigste ned til hvert emne i fysik, til eksamen.. dog er jeg kommet i tvivl, om hvad jeg skal have med under transformation og metaller.. Jeg kan heller ikke finde så meget læsestof om disse emner .. Kan I måske hjælpe mig med de vigtigste emner, og det kunne også være ... -
Gud skabt af folket
ForumindlægHar ikke filosofi, men mener at jeg har hørt en eller anden filosof sige noget i retningen af at folket har skabt gud for at få et svar på alt det "uforklarlige", men kan ikke lige umildbart sætte et navn på. Er der nogen der kan hjælpe mig??
