Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 17041 til 17060 af 156873
-
logaritme
Forumindlægskal finde mellemregningerne på disse ligninger, ved hjælp at reglerne for logaritme: a^x * a^y = a^(x+y) a^x/a^y = a^(x-y) a^x * b^x = (a*b)^x a^x/b^x = (a/b)^x (a^x)^y = a^(x*y) opg 1: ln(x+y) - (lnx + lny) = ln(1/x + 1/y) opg 2: log (1/2) + log(2/3)+.....+ log(9/10) = -1 -
Karakterskalaen - skod?
ForumindlægJeg er imod den nuværende måde at bedømme elever på. Karakterer viser i sidste ende ikke et realistisk billede af elevens kunnen. For det første er det sjældent, at du bliver sat i en lignende situation på en arbejdsplads. For det andet viser det intet om elevens arbejdsmoral, da en elev kan gå e... -
En hurtig Tesla, Vejen til Matematik A2, Opgave 189, Side 168; (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn hurtig Tesla, der accelerer maksimalt, bevæger sig i de første sekunder med en stedfunktion x ( t ) = 5,56 • t2. Her måles x i meter og t i sekunder. a) Bestem hastighedsfunktionen. Mit forsøg: x' ( t ) = V ( t ) ⇔ x ' ( t ) = ( 5,56 • t2 )' = 11,1 t Det samme so... -
Fransk oversættelse?
ForumindlægHej. Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg oversætter denne sætning: "To små børn lukker op for ham"? :) -
De nøgne træer
ForumindlægHey.. ville lige høre om der ikke tilfældigvis var nogen i det ganske dansk land som har lavet en god analyse og fortolkning af bogen De nøgne træer af Tage Skou-Hansen ??? -
Opsamenssæt
ForumindlægHej,Er der nogle der kan komme med et link til, hvor jeg kan finde årsprøver/eksamenssæt/terminsprøver for 1.g (gymnasie)??Eller HF?Bjarke -
Termin
ForumindlægHej det er fordi jeg har termins. prøver i næste uge. Jeg har svært ved matematik derfor vil jeg øve mig. og jeg ved ikke præcis helt hvad jeg skal være forbredt til fx problemregning og færdighedregning. Er du nogle ting der burde være en god ide til at øve sig på -
terminsprøve
ForumindlægJeg skal imorgen til terminsprøve i fysik. Hvordan foregår det? Har jeg først prøve uden hjælpemidler eller hvordan? For at være ærlig, så er jeg elendig til fysik. Er der nogen der har nogen gode noter eller lign., som jeg må låne til imorgen? / Malene -
1 spørgsmål
ForumindlægI Tivoli har man en udbredt brug af tv-overvågning af kunder og ansatte. Dette gør de naturligvis både af hensyn til sikkerheden i forlystelserne og af hensyn til tyveri m.v. a) Man skal komme ind på, hvordan overvågning kan påvirke medarbejderne - positivt såvel som negativit. Tage udgangspunkt... -
Tæller citater som tekst?
ForumindlægBliver citaterne anset som en del af en tekst? Er nemlig bange for at have skrevet for meget såfremt, dette gøre sig gældende :-( -
Engelsk ([Sproget])
ForumindlægHej alle sammen Jeg har valgt at oprette dette indlæg i håb om at finde hjælp/vejledning til hvad jeg skal gøre godt for at forbedre mig i engelsk. Jeg føler at når jeg taler engelsk, så er det langsomt og ikke flydende og plejer kun at få 7-8 i karakter. Det er selvfølgeligt noget jeg er flov ov... -
Tysk Rettelse - Haster!
ForumindlægHej, jeg har en synopsis fremlæggelse i morgen på tysk, og jeg kan simpelthen ikke få nogen til at rette den, så jeg vil gerne spørge jer om hjælp. Jeg er virkelig dårlig til tysk grammatik, så det gik ikke så godt da jeg oversatte det fra direkte dansk. Det er om filmen Goodbye Lenin. -På fo... -
HURTIGT! Kronik - Charterturist, rygsækrejsende, vagabond eller X Factor?
ForumindlægEr der nogen derude, som har skrevet noget om artiklen: Charterturist, rygsækrejsende, vagabond eller X Factor?, som handler om de lave antal unge der søger ind på videregående uddannelser?? Jeg skal aflevere imorgen, er virkelig i krise :( HJÆLP.. -
Økonomi og IT - studie
ForumindlægJeg overvejer et studieskift og har kigget lidt rundt på nogle økonomi uddannelser og IT-uddannelser, og faldt så over professionsbacheloren Økonomi- og IT på KEA og ingeniøruddannelsen med samme navn på DTU. Er der nogle, der går der, som kan uddybe, hvordan uddannelsen er rent fagmæssigt, hvilk... -
GSK afleveringer
ForumindlægHej! Jeg har her for et par dage siden tilmeldt mig et mat B-A GSK-suppleringskurser, som starter i september i København. Jeg ved godt, at jeg kommer til at lave mange afleveringer, hvilket er helt super, men jeg tænkte også på, om man får karakterer for afleveringerne? Man får nok ikke ... -
OSO interview tøjdesigner hjælp!!!
ForumindlægHej jeg vil bare spørger om , at kender i nogle som er designer og syer, eller en indenfor, i den branche. Jeg vil nemlig gerne stille et par spørgsmål ang. min OSO som tøjdesigner i 10. klasse. På forhånd tak -
problemstillinger de hvide mænd
Forumindlægnogle der har læst bogen "de hvide mænd" skal lave en problemstillinger om bogen, en der kan hjælpe? -
Ørneflugt og det morderne gennembrud
ForumindlægHey. Vi skal i klassen lave et prøveeksamen og jeg har trukket ørneflugt. Kan ikke finde ud af hvordan ørneflugt kan passer til den tid den er skrevet i, altså det morderne gennembrud? Nogle der kan hjælpe? -
NV-eksamen
ForumindlægJeg har problemer med, hvordan jeg skal skrive journalerne ud fra alle de naturfaglige fag skal man så efterfælgene lave en rapport ud fra en eller flere journaler? - eller hvordan gør man? -
Hjælp til indekstal
ForumindlægJeg har beregnet opg. a) Indekstal 1998 = 100 Indekstal 2003 = 117 Men, hvordan beregner jeg om månedslønnen eller husprisen er vokset stærkest fra 1998 til 2003? Opgaven er vedhæftet. På forhånd tak.
