Studievalg og videregående studie

Økonomi og IT - studie

09. april 2018 af LifeIsFun (Slettet)

Jeg overvejer et studieskift og har kigget lidt rundt på nogle økonomi uddannelser og IT-uddannelser, og faldt så over professionsbacheloren Økonomi- og IT på KEA og ingeniøruddannelsen med samme navn på DTU. Er der nogle, der går der, som kan uddybe, hvordan uddannelsen er rent fagmæssigt, hvilke arbejdsmuligheder der er efter endt uddannelse, samt om der er en vis arbejdsløshed for nyuddannede? Også meget gerne, hvor stor lektiebyrden er osv. Jeg tror jeg hælder mest til KEA, da jeg på mit nuværende naturvidenskabelige studie på uni synes lektiebyrden er meget tung, og jeg har hørt fra alle mine veninder, der læser på en professionsbachelor at det altså ikke er ligeså tungt lektiemæssigt og timemæssigt. Er også interesseret i at høre om andre økonomi- eller it-uddannelser :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. april 2018 af guzbak

Jeg kan anbefale Sundhed og Informatik på KU, hvis du intereserer sig for både it, men også for sundhed. Der er læsebyrden ikke særligt stor og flere eksaminer er skriftlige opgaver du afleverer efter nogle dages arbejde. du har desuden en del valgfag svarende til i alt 1 år, hvis det ikke er lavet om.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
14. juni 2018 af Entilade (Slettet)

Tag en cand.merc.it på CBS, det er den førende uddannelse i Europa inden for lige netop økonomi og IT.


Skriv et svar til: Økonomi og IT - studie

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.