Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17041 til 17060 af 77388
-
Dopplereffekten ?
ForumindlægHej, jeg skal snart til fysik eksamen og har lige et par spørgsmål som jeg gerne vil have afklaret: - Hvad er dopplereffekt og ligeledes rødforskydning og blåforksydning ? tak på forhånd ;) -
10 prøver
ForumindlægPå ug.dk står der: "Eksamen Den samlede eksamen på stx består af mindst 10 skriftlige og mundtlige prøver og et studieretningsprojekt." fra: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-stxny Men det er da ikke MINDST 10 prøver, det ER 10 prøver, ikke? -
Gymnasie Karakter
ForumindlægGoddag Studieportalen I dag fik jeg afsluttet folkeskolens afgangseksamener og dermed min ni-årige undervisningspligtige skolegang. Jeg har efterfølgende besluttet at forsætte på Stx. Den helt store drøm en doktorgrad i Medicin (Læge). Men foreløbigt vælger jeg at fokusere på min nærmeste... -
Det periodiske system. forsøg!
Forumindlæghej mennesker! jeg går i 9. klasse og jeg har en 9;9;prøveeksamen9;9; imorgen! en af de emner jeg har om er det periodiske system, så jeg vil bare gerne sprørge om i har nogle forslag til hvilke forsøg jeg kunne lave? det må gerne være 3-4 fosøg, og det må i hvertfald også skæres i ... -
Problemregning og færdighedsregning
ForumindlægHej jeg har terminsprøver om en uge, og ville derfor spørge om hvor man kunne få fat i problem eller færdigheds regninger, eller noget lignende så jeg kunne øve mig lidt:)!På forhand Tak !Hilsen DaniFolkeskoleelev 9 Klasse -
Synopsis- Hvad skal den indeholde??
ForumindlægHej, jeg er igang med at forberede min projektopgave i 9. klasse og kan simpelthen ikke få noget ordentligt svar på hvad en synopsis skal indeholde??? Er det bare en problemformulering og motivation eller hvad? Svar, så er I søde:) -
Prøve prøve
Forumindlæghej allesammen jeg har brugt for hjælp akut pga skal op i morgen prøve prøve i fysik og kémi og skal op i metaller og syre oog base og radioaktivitet ville spg om der nogle viste nogle lette skrevet tekster hjemmesidder eller notater plisssssssssss har mest brug for hjælp i radioaktivitet -
Den ”oversete” elite?
ForumindlægGymnasiet har traditionelt været en institution forbeholdt de 5-10 % mest bogligt egnede af en ungdomsårgang. Denne situation har ændret sig. I dag optager det – mere end nogensinde før – ”almene” gymnasium hele 30 % af en ungdomsårgang. Og hvordan har gymnasieskolen mere eller mindre bevidst oms... -
Veksel - og jævnstrøm HASTER!!
ForumindlægHej alle Skal til fysik/kemi FSA imorgen, jeg har et spørgsmål Kan en pære lyse både på jævn- og vekselstrøm? Please, hjælp. vi har slet ikke lavet forsøg med jævn- og vekselsstrøm og derfor kender jeg ikke svaret. Men læren har åbenbart alligevel valgt at den skulle opgives til eksamen -.- På... -
Mangel på spørgsmål
ForumindlægHej jeg sidder og er igang med at skrive spørgsmål til min naturfags mundtlig eksamen. Jeg har trukket "Den enkelte og samfundets udledning af stoffer" som overemne og min underemne er syreregn. jeg har indtil videre 9 spørgsmål (jeg skriver dem nedunder) men jeg mangler i hvert fald st... -
Læge-uddannelse
ForumindlægHey Tror i man har en chance for at blive optaget i enten medicin eller odontologi, hvis man har et gennemsnit på ca. 8,3-8,5? hvis det nu er man søger ind på alle univeristeter. Jeg ved gennemsnittet stiger meget i år, men man burde næsten blive optaget i en af ansøgningerne. på forhånd tak -
Kl 00.00
ForumindlægHej hvad skal I op i? Alle 2.g´er???Jeg skal op i engelsk,geografi og historie årsprøve... -
Komme igennem gymnasiet?
ForumindlægHalløj! Efter sommerferien starter jeg i 1.g på et gymnasie, og jeg glæder mig sindssygt. Dog har jeg nogle få tanker der nager mig helt ekstremt, eller faktisk kun én. Kan jeg komme igennem gymnasiet, når jeg er sprunget 8. klasse over? Ved jeg så nok, til at kunne følge med? Bliver jeg for un... -
For høje karakterer?
ForumindlægI disse dage får gymnasieeleverne deres års- og eksamenskarakterer. Nogle lærere har en tendens til at give for høje karakterer. Det er selvfølgelig et luksusproblem set fra elevens side, da vi egentlig bare håber på at få så høje karakterer som muligt. Men alligevel sidder jeg nogen gange tilba... -
Kryds og bolle
Forumindlæghej har oversat nogle sætninger fra dansk til tysk og der skal så være udsagnsled, grundled og hvis der kan være et genstandsled. kan bar ikke selv finde ud af det 1. Sabine geht in die 9. klasse. 2. Die schule ist eine Gesamtschule. 3. In die Gesamtschule teilen man nicht die klasse.... -
F/K afgangseksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til en prøveeksamen i f/k i næste uge, og selvom det "bare" er en prøveeksamen, vil jeg selfølgelig stadig gøre det bedst muligt! Jeg har nogenlynde styr på de emner jeg skal op til (magnetisme, syrer & baser, luft), men da vi har en lærer som ikke har fortalt o... -
Please help me "forskel"
ForumindlægHvad er forskellen mellem MAtematik og Fysik? -
induktion og transformation
Forumindlæghej.. jeg skal snart op i fysik i folkeskolen.. og r i gang med at laver dispositioner.. men r pludselig kommet i tvivl angående induktion og transformation.. Hvem var det der opdagede induktion og hvem opdagede transformation?? og hvor ligger forskellen..? PÅ FORHÅND TAK :D -
Hvor mange afleveringer kan jeg se frem til på gymnasiet.
ForumindlægHej jeg skal i gymnasiet efter sommerferien, på samfundsvidenskabelig. Hvor mange afleveringer skal jeg se frem til at lave i de forskellige år, er nemlig lidt bange for at jeg ikke kan finde ud af det, især ikke de naturvidenskabelige fag, skal have matematik c. Håber nogen kan svare -
Hjælp til transformersætningen
ForumindlægHej derude. Jeg har lidt problemer med en opgave i fysik/kemi der hedder 9;9;Transformersætningen, stil den op og forklar den evt. med eksempler9;9;. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til hvad transformersætningen er. Jeg har hørt lidt om U(p) * I(p) = U(s)* I(s) altså Volt(p)...
