Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 17081 til 17100 af 152921
-
ækvivalente syremængder
ForumindlægHvilke mængder(ml) 32% saltsyre svarer til 100 ml13% fosforsyre? Vis gerne trin i beregningen mvh Amanda -
hvilken type reaktion?
ForumindlægJeg kender ikke rigtig til de forskellige typer af reaktioner... Og jeg sidder med denne: CO2 + Ca(OH)2 > CaCO3 + H2O Jeg kan se, at den har noget med addering at gøre, hedder den noget derefter? -
Beregning af pH - eddikesyre
ForumindlægHallo derude :) Jeg er kørt fast! :( Jeg skal beregne pH i en eddikesyreopløsning efter afkalkning. Oplysninger: der fjernes 5,0g. CaCO3 (s) koncentration af eddikesyresyre: 0,22 M rumfang: 1,35 l Reaktionen forløber efter reaktionsskemaet: 2 H3O+ (aq) + CaCO3 (s) --> CO2 (g) + Ca2+ (aq)+ 3 ... -
HJÆÆÆLLLPP
Forumindlægjeg skal have afstemt denne reaktion og er gået helt kold.. MgSO4(aq) + NaOH(aq) -> Mg(OH)2(s) + NaSO4(aq) -
reaktionsligning
ForumindlægHalløj Er der nogen der kan hjælpe mig med den her reaktionsligning: CH3CH2OH + CH3COOH → Og meget gerne en pædagogisk forklaring til :) -
Ox-tal !
ForumindlægEr der nogen der kan give mig en kort forklaring på oxidationstal ? -
neutralisation og titrering ..
Forumindlæghej alle .. endnu et indlæg fra mig . fysik eksamen tager livet af mig . nå men .. neutralisation? hvis man skal lave forsøget, kan man så godt lave det sådan her : man blander saltsyre, HCl, og natriumhydroxid, NaOH, i en skpl . i skålen er der nu følgende ioner: Na+, OH-, H+ og Cl- ..... -
Eksamen i bio, c-niveau, ny ordning
ForumindlægHej, er der nogen der har været til eksamen i biologi på c-niveau efter reformen? Jeg kunne godt tænke mig at høre om hvordan det foregår... Min lærer er lidt af en skovl og har ikke rigtig sagt noget brugbart om det, heh. :/ Man trækker et emne med underspørgsmål går jeg ud fra? Er der også nogl... -
Forslag til bog
ForumindlægHejsa... Jeg skal finde en bog som jeg skal skrive om.. Analyse osv. Ville høre om I har nogle forslag til gode bøger??:) -
fysik
ForumindlægHej! hvordan løser man denne her reaktionsligning: H2SO4 + NaOH -
ozonolyse
ForumindlægHej.. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.. har slet ingen anelse om hva jeg skal lave.. nogle hint ville være godt.. Ozonolyse er en type reaktioner, hvor dobbeltbindinger kløves. reaktionen foregår i to trin: først reaktion med ozon, O_3 og derefter reaktion med Zn og syre. hvis der starte... -
Chef, hvilken uddannelse?
ForumindlægHej studieportalen. Går på 2.g på hhx, og jeg har en drøm om at blive chef. Hvilken uddannelse tror i vil egne sig bedst? Er interesseret i matematik og virksomhedsstyrelse. Har overvejet erhvervsøkonomi på cbs og økonomi på ku. Ville høre hvilken uddannelse der er god hvis man har en ambition o... -
afstem alkohol
Forumindlæghej. Jeg har fået en mindre opgave af min kemilærer. Opgaven lyder på at jeg skal fortælle om alkoholer, og jeg skal give et eksempel på en afstemt alkohol som er blandet med vand. Jeg har valgt at afstemme æblesyre (hydroxybutandisyre). og grunden til at jeg har valgt denne, er at det har 3 OH-g... -
Biologi og ???
ForumindlægHeej Er der nogen, der har nogle gode forslag til hvad man kan kombinere biologi med og hvilke emner man kan tage fat på med biologi som det ene fag, her til AT-synopsen..?? Jeg har kigget i ressourcerummet, men synes det ligger utroligt meget op til noget miljø og klima, hvilket jeg ikke rigtig ... -
Hvordan skrives en journal
ForumindlægHej.. jeg ved ikke helt hvilke elementer som en journal skal indeholde ? På forhånd tak -
ligevægt
ForumindlægHej Eer der nogen kan hjælpe mig med at forkaler om forskellig typer ved ligvægt. -
KONCENTRATION
ForumindlægEr der en venlig sjæl, der vil forklare mig heeeeeelt basalt, hvad "koncentration" er.. Jeg har læst på google og i min bog, men har stadigvæk ikke en OK-viden. Det har noget med opløste stoffer og gøre, det ved jeg.. -
forbrændingsreaktioner
Forumindlæghvad betyder der at en forbrænding er co2-neutral? (og det er i forbindelse med forbrændingsreaktioner, hvor der i alle forbrændingerne frigives carbondioxid) -
carbonhydrider
Forumindlægisomrtiforhold f.eks. cis-trans er der nogen der kan hjælpe, ved ikke hvad det er. -
HASTER!
Forumindlæghej alle. jeg ska op i fysk om 2 uger og har visse problemer som jeg gerne vil ha løst. MAngler nemlig forsøg til emnerne: SYre, baser, salte Partikler med fart på Når felter forandres Der er noget i luften - Ville være en stor hjælp hvis i havde forsøg til de henviste emner (:
