Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17101 til 17120 af 117955
-
Arbejdespørgsmål
ForumindlægARBEJDSSPØRGSMÅL: Formulerer mindst 3 arbejdsspørgsmål til hvert fag. Geografi, biologi og fysik. Hvad kan biologi 3 arbejdespørgsmål være f.eks hvad? -
dominat og recessive??
ForumindlægMin mor er 0rh+ og min far er IB i, så kan jeg kun have 1 dominate og 3 recessiv. Hvilke er dominat og hvilke er recessive? -
Hjælp det haster
ForumindlægHej er der nogle, der kan hjælpe mig den 12/6 efter jeg har trukket nr. til tysk eksamen? Eller hvis jeg bare kan sende dig det, jeg har tænkt mig at sige, så du lige kan rette det? -
Darwins evolutionsteori
ForumindlægHej. Jeg skal op i AT på mandag og har om Darwins evolutionsteori i Biologi B og Historie A. Den naturvidenskabelige del har jeg godt styr på, men er på bar bund, hvad angår historie, som er set fra et humanistisk synspunkt. Mit overordnede spørgsmål lyder: Hvorfor var det problematisk for Darw... -
Hvad betyder tolkning
ForumindlægSidderog forbereder mig til en dansk eksamen i morgen og kom pludselig i tvivl, hvad betyder og hvad er forskellen på en tolkning og en analyse? Sarah -
Tage hf enkeltfag om
ForumindlægHar lige et spørgsmål. Er der nogen som ved om man kan tage hf enkeltfag om? Jeg har en hf eksamen fra tidligere, og har i de sidste halve år taget mat fra b til a via fjernstudie, mit spørgsmål er så, om man kan tage dette forløb om, hvis man vælger ikke at gå til eksamen, eller eksempelvis du... -
Søger matematik opgave...!
ForumindlægHej alle sammen!Jeg søger besarelserne til eksamens sættet fra 2001 (mat. linje 2-årigt forløb til B-neveau(med hjælpe midler)), der stammer fra hæftet "eksamens opgaver i matematik II". Jeg er godt klar over, at det er forkert at spørger efter besvarelserne bare sådan, men det skyldes,... -
Hjælp med anvendelse af formel
ForumindlægFiguren viser en modeltegning af en drage. To drenge befinder sig 60m fra hinanden i punkterne A og B på jorden. Den ene dreng holder dragen i en snor, der går fra punktet A til punktet C på dragen. Det oplyses, at Vinkel A = 38 grader og Vinkel B = 57 grader a) Bestem Vinkel C og længden a... -
Ville du hjælpe mig?
ForumindlægHvad høre sne til? Biologi Fysik/Kemi Geografi. Jeg tror mest Geografi men håber det er fysik og kemi. Ved du hvad det er ? Please hjælp mig -
Blodtransfusion
ForumindlægHej. Jeg sidder her med en artikel, som jeg skal analyserer til min 24 timers årsprøve i biologi. Scenariet i artiklen er, at en kvinde med blodtype 0 Rhesus positiv fejlagtigt fik blod på et hospital af en bloddoner med blodtype A Rhesus positiv, og gik hen og døde som følge af agglutination... -
Salg og service
ForumindlægEr der nogen der har været op i Salg og Service? Hvordan gik det med Opgave 8"Opstart din eget Bestseller butik"? -
Disposition
ForumindlægJeg kan engang huske at have fundet en opgave på studieportalen, med et rigtig godt overblik over alle perioderne, romantisme, postmoderne samfund, folkeviser, den europæiske Høj-renæssance - men jeg kan ikke finde opgaven mere. Er der nogen der vil hjlælpe mig med at finde den? -
SOS!!
ForumindlægHej vi har om "Stjernernes livscyklus" og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål hvor både fysik/kemi, geografi og biologi indgår (alle 3 fag behøves ikke at indgå i ét spørgsmål). Nogle der kan hjælpe os med at finde nogle? Det ville være en kæmpe hjælp Tak på forhånd :) -
Forudsætninger for liv - formuleringsspørgsmål
ForumindlægHej vi har om "Forudsætninger for liv (rumvæsner,exoplaneter)" og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål hvor både fysik/kemi, geografi og biologi indgår (alle 3 fag behøves ikke at indgå i ét spørgsmål). Nogle der kan hjælpe os med at finde nogle? Det ville være en kæmpe hjælp Tak p... -
Hvordan tegner man en stregformel?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til NV-eksamen i biologi og kemi. Jeg vil bare lige høre hvordan man tegner en stregformel for et stof. Er der en regel til hvordan man skal gøre eller har hvert et bare et helt tilfældig stregformel? På forhånd tak :) -
Økotaksikologi
ForumindlægHejsa...er i stor nød, skal op til mundtlig biologi eksamen A-niveau!er der nogle der evt. sidder inde med nogle gode biologinotater til emner som økotoksikologi? ville være en virkelig stor hjælp... -
Hvad er ligningen for anaerob respiration?
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i biologi, men kan ingen steder finder formlen/ligningen for anaerob respiration, hvor der dannes mælkesyre. På forhånd mange tusinde tak for svar -
AT-fremlæggelse: metode
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i AT og vil høre, hvor meget tid man skal bruge på at snakke om metode, og hvad det helt præcist er, man skal fortælle? Hvis man f.eks. i biologi bare har læst bøger, som andre har skrevet, hvordan diskuterer man så den biologiske metode? -
Metode
ForumindlægTil AT - eksamen Skal man da sige fagets metoder, eller de metoder som man selv har brugt? Jeg har kun brugt redegørelse - analyse - diskussion, da jeg har arbejdet med andre resultater. JEg skriver i biologi og historie. -
Arv og miljø
ForumindlægHej jeg sidder mit i en biologi eksamen, ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig. hvad er arvelige og miljømæssige faktorer hos mennesket ? og hvordan finder man ud af om et individ har et vigende gen i sit DNA ? please hjælp mig !
