Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen 2015. Resultater: 17101 til 17120 af 135334
-
Historie eksamen - perspektivering
ForumindlægHej folkens! :) Jeg skal op til historie eksamen i næste uge. Min lærer siger at, hvis man vil opnå en høj karakter, er det meget godt at kunne perspektivere til idag og kende til nutidens historie, altså sådan noget som Krim øen osv. Har i nogle gode ideer til noget perspektivering og er der ... -
dansk eksamen analyse
ForumindlægHej, Jeg skal snart til eksamen jeg har trukket noveller efter 1990erne Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde en novelle som kan perspektvers til Tennis,Nye udfordring eller under pres(sure) bare en af dem og novellen skal være skrevet efter 1990 novellen skal ikke være meget lang ell... -
Oversættelse 7 linjer fra engelsk til dansk..HASTER!!
ForumindlægHej alle... Jeg har fået til opgave at oversætte syv linjer fra engelsk til dansk, men teksten er lidt svær for mig... Håber i kan hjælpe mig... Jeg har vedlægt teksten som word dokument.... -
hvilke emner er bedst at vælge til eksamen ?
ForumindlægHvilke emne er bedst at vælge til eksamen Og hvorfor ? Noter ? -
Religion eksamen- :-D?
ForumindlægHej alle dejlige mennesker. Kunne godt bruge et klogt hoved eller to igen- i morgen skal jeg til religion eksamen. Min veninde var opppe idag og fik fire, og ville meget gerne have mindst en karakter højere. Nogen der ved hvad der er relevant at vide inden jeg går op til denne eksamen. & h... -
Matematik mundtlig eksamen - hjælp!
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen på mandag i matematik, og jeg har problemer med nogen spørgsmål. Håber der er nogen der vil hjælpe med disse. For jeg forstår dem simpelthen ikke. 1. Emneopgave: Beskrivende statistik Delspørgsmål: Redegør for beregning af indekstal. Sammenlign de to metoder: En s... -
Samfundsfag C eksamen
ForumindlægHey venner Jeg skal til eksamen i samfundsfag men ville lige høre om nogle af jer kendte hvordan spørgsmålene kunne se ud? Bare et eksempel .. bare lige så jeg er klar over hvad det egentlig er :O! Og som jeg har forstået det så går eksamen ud på at vi får et spørgsmål og så skal vi forberede i... -
"vi kommer ingen vegne" på engelsk
ForumindlægHej (: Jeg skal oversætte en dansk tekst til engelsk. Hvordan kan jeg oversætte: "Vi kommer ingen vegne" til engelsk? Håber i har lyst til at hjælpe lidt her :D -
oplæsning ved dansk eksamen
ForumindlægNår nu jeg skal til dansk eksamen på mandag, skal jeg jo læse et selvvalgt stykke op fra den tekst, som jeg trækker. Skal det være et sammenhængende stykke, eller må det være flere forskellige steder i teksten? Og skal man starte eksaminationen med at læse op? Har hørt lidt forskellige meninger o... -
Dialogdelen i matA-eksamen
ForumindlægSå vidt jeg har forstået består den mdt. matematik A-eksamen af to dele, en fremlæggelse af eleven og en dialog. Fremlæggelsen varer en smule længere end dialogen. Hvad er det helt præcist, dialogen består af? -
Religions Eksamen i morgen!!!
ForumindlægHej, jeg skal op i religion c niveau i morgen, jeg har forberedt mig ret godt. Men, men, men... jeg er så nervøs for, at jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre med den tekst, jeg trækker. Jeg har simpelthen ingen anelse om, hvilke tekster slags, man kan trække? Vi har haft om emnerne : Islam Hinduism... -
Gode råd til den mundtlige eksamen!!
ForumindlægHej. Jeg skal her meget snart op til mundtlig eksamen. Hvad kan I anbefalde som er bare vigtigt at komme ind på. Har I nogle gode råd, til hvordan man kan takle hele eksamenssituationen på? Og hvordan fordelt du tiden til forberedelsen? Tak på forhånd! :-) -
Historie 24-timers eksamen = AT???
ForumindlægHej alle sammen Jeg ville lige spørge om man skal gribe 24-timers eksamen an som en AT-opgave??? Hvordan skal strukturen være til fremlæggelsen, ligner det ikke meget AT-strukturen????: - problemstilling - konklusion - metoder (kildeanalyse) - perspektivering Tak på forhånd :) -
Fysik Kemi Eksam
ForumindlægHey, jeg undre mig og hvilke slags forsøg jeg kan lave til min Fysik Kemi eksam, mit emne er om energiforbrug og jeg ville tale om atomkraft. -
Tysk søkrigsførelse i Atlanterhavet + engelske modforholdsregler
ForumindlægHej Alle!! Jeg sidder med en opgave, der går ud på, at finde en eller flere kilder, som fortæller noget om tysk søkrigsførelse i Atlanterhavet samt om de engelske modforholdsregler - begge dele under 2. verdenskrigsperioden. Men jeg har svært ved at finde kilder om dette. Så hvis der tilfældigvis... -
Eksamen i Erhvervscase 2008
ForumindlægSå er dagen snart kommet hvor vi alle skal trække erhvervscase 2008. Her kan vi diskuttere problemer og løsninger! Held og lykke imorgen allesammen! -
Forvirring his. eksamen - ALT!
ForumindlægKære alle brugere. Skal snart op til historie eksamen, og er meget forvirrede omkring, hvordan den forløber. Har prøvet at spørge min lærer et par gange, dog uden at få et svar. Så derfor tænkte jeg om nogle af jer kloge hoveder derude kan hjælpe? Man har 24-timers forberedelse. Derefter skal ma... -
Spørgsmål vedr. bevisførelse til eksamen
ForumindlægHejJeg skal til mundtlig Mat A eksamen på onsdag og er lidt i tvivl om nogle ting.Når jeg skaæ bevise en sætning (f.eks. logistisk vækst) er det nødvendigt at skrive ALLE omskrivningen af beviset på tavlen? eller kan jeg godt bare skrive starten og så forklare en del og så bare skrive resultatet ... -
3 sætninger! Eksamen i morgen!
ForumindlægI har været dejligt hjælpsomme herinde.. Mangler bare, at få styr på disse 3 sætninger!1. „De føler, at de skal leve op til skønhedsidealerne“Sie fühlen dass sie die Schönheitsideale genügen 'skal'.. Eller hvad? Det der ‚genügen’ kan jeg bare ikke finde ud af hvordan jeg skal bruge?2. ”An... -
Hjælp inden eksamen i morgen
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen i morgen, og kunne rigtig godt tænke mig noget hurtig hjælp. Der er noget inden for kinematik jeg altid har undret mig over - altså hvordan noget tegnes i forhold til kraftdiagrammer. Der står tit i en opgave "X danner en vinkel 20 grader med vandret". Hvord...
