Søgning på: bioteknologi eksamen 2014. Resultater: 17121 til 17140 af 35409
-
Cleavage
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig, hvad en cleavage (skillelinje), er i komparativ politik? -
noter til forsk. værker
ForumindlægHej allesammen. Ved godt der er mange noter at finde til old, men der er så mange og det er så forvirrende :( Derfor har jeg oprettet dette indlæg, fordi jeg skal bruge noter til nogle værker, eftersom jeg ikke har noter til hver enkel side, hvilket nok kræves, når man kun kommer op i én side:HEL... -
Spændingshovedpine..
ForumindlægJeg har pga. overbelastning af ryg/skulder/nakke fået spændingshovedpine, som minder lidt om almindelig hovedpine, bare meget værre...Panodiler virker ikke, og når det kommer varer det ca. et døgn, hvor jeg ik ka andet end at ligge helt stille (sover mig fra det!) eller stå helt stille.. (Man ska... -
6. og 9. sang i Odysséen
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål til 6. og 9. sang i Odysséen. I 6. sang vers 127-135 beskrives Odysseus ved en sammanligning med en løve. Hvordan kan det være, at han sammenlignes med løven, der er styret af sine drifter, når Odysséus selv er styret af logos? I 9. sang (vers 31) siger Odusseus "Aia ... -
spænding det samme som spændingsforskel
ForumindlægEr spænding og spændingsforskel det samme?? -
Gengivelsesstrategi?
ForumindlægJeg støder på forskellige udlægninger af hvad en gengivelsesstrategi er. Det hjælper mig imidlertidig ikke. Er der nogen der har en rigtig god forklaring? Ville blive meget glad for svar, da billedkunsteksamen står for døren. -
Notetagning i IØ
ForumindlægHejza..Jeg har i dag haft mine første timer i international økonomi og er meget itvivl om hvordan jeg bedst tager noter til faget.Mit spørgsmål til jer går på hvordan I vil anbefale at jeg gør det?Hvordan laver man nogle gode overskuelige notater?I må også meget gerne komme med notetagnings-råd t... -
Matematik A?
ForumindlægHej. Jeg skal til at vælge valgfag for 3.g, og jeg er kommet lidt i tvivl mht. hvad jeg skal vælge. Valget står umiddelbart mellem enten matematik på A-niveau og naturgeografi på B-niveau. Jeg er ret god til matematik, hvis jeg selv skulle sige det he he :), men min generelle holdning til naturv... -
dumpet mat a
Forumindlæghej jeg fik i sommers ud af gym, og har i løbet af min ferie fundet ud af at jeg til næste år gerne vil læse til radiograf, men da jeg har dumpet mat a, men da man skal have mat b for at komme ind skal jeg så tage mat om, bestod godt nok ved årskar. eller er det okay nok med at søge ind på kv.2? ... -
Tage 3.g hjemme
ForumindlægHej. Jeg er lige startet i 2.g på STX. Jeg har spekuleret på om det er muligt at få sin studentereksamen uden at møde op til undervisning på noget gymnasium. Jeg tænker på om det er muligt at lave en aftale med mit gymnasium om at jeg fx tager 3.g hjemme og selv læser op på mine fag? Findes der n... -
Optaget på studie, men mangler karakter fra sygeeksamen
ForumindlægJeg ansøgte i år med et kladdebevis og kom ind på medicin, KU; De siger jeg er optaget såfremt jeg, efter min sygeeksamen, stadig har det fornødne snit på 10,3. Det regner jeg med at jeg får, men jeg har fået at vide at mit endelige bevis først er færdigt om 3-4 uger, når resultatet af min sygeek... -
Jura- og kandidat uddannelsen.
ForumindlægHej alle. Jeg har i øjeblikket OSO i 10. Klasse. Jeg har siddet og læst de andre spørgsmål og svar, der er blevet stillet herinde, for at sikre mig, at der ikke bliver bombet med de samme spørgsmål. Men jeg kan simpelthen ikke finde de svar, som jeg søger. Jeg søger svar fra aktive studerende, ... -
Lysets hastighed, eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg undrer mig lidt over hvor meget difference på den teoretiske og vores målte værdi på lysets hastighed kan være?.. Og forresten tænkte jeg på om at jeg skulle historien bag lysets hastighed i min rapport?? Altså i teori afsnittet. Vi har en difference på 2,9 promille, som er meget... -
Tysk
ForumindlægNogen der vil rette denne her sætning for mig?? :/ -Die Entführung vom Arbeitgeberpräsident im Jahr 1977 war den Grund für dem Konflikt zwischen Vater und Sohn. -
Chancer
ForumindlægHej, ved ikke lige hvordan man regner denne opgave ud :D ---------------------- Vi forestiller os, at chancen for at faa en pige er 50%, og chancen for at faa en dreng er 50% ved en foedsel. Et foraeldre par skal ha' trillinger. Hvor stor er sandsynligheden for, at det bliver: ... -
biologi
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at svar de to spørgsmål plzz.. 1) koncentrationer af ilt og kuldioxid og forskellige i vand og i luft. beskriv forskellen. 2) med udgangspunkt i dit svar på det første spørgsmål, prøv at overvejehva vil det sige for en plante eller et dyr at levei vand ( til ... -
Parabler
ForumindlægPå firguren ses to parabler P og Q. Hver af parablerne er graf for en funktion af typen f(x)=ax^2+bx+c Gør rede for fortegnet for a og c samt diskriminaten d for hver af de to parabler -
Dansk retskrivning
ForumindlægNoget, jeg undrer mig over. Er godt klar over, at man godt må bruge en ordbog til retskrivning, men må man bruge den til alt? Altså, hvis man er færdig før tid, må man så godt gå tilbage og rette i selve diktaten og ikke det andet. -
vil du hjælpe
ForumindlægHej er der nogen herinde der vil hjælpe mig med en opgave.. -
Diktat
ForumindlægHej Nogle som har gode råd til diktat og læseprøve??
