Erhvervsret

Jura- og kandidat uddannelsen.

02. februar 2016 af Patte99 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej alle.

Jeg har i øjeblikket OSO i 10. Klasse. Jeg har siddet og læst de andre spørgsmål og svar, der er blevet stillet herinde, for at sikre mig, at der ikke bliver bombet med de samme spørgsmål. Men jeg kan simpelthen ikke finde de svar, som jeg søger.

Jeg søger svar fra aktive studerende, som netop studerer Jura. Det er ligemeget om det er på Bacheloruddannelsen eller kandidat uddannelsen(Skriv hvilken af dem<--VIGTIG)Svar fra folk, som har studeret jura førhen kan også gå. Bare der ikke har været en for stor tidsforskel fra da de studerede og til nu. Da jeg har brug for personlig erfaringer, meninger og oplevelser, som helst er så nye som muligt. Folk som er droppet ud af uddannelsen må også gerne svare så godt de kan

Spørgsmål:

1. Hvor meget tid bruger/brugte du ca. på at have undervisning om ugen evt. dagen?

2. Hvor mange timer bruger/brugte du ca. på lektier/læsning udover studeringstiden om ugen evt. dagen?

3. Har/havde du tid til et fritidsarbejde eller andet arbejde ved siden af uddannelsen? Og hvor mange timer om ugen?

4. Er uddannelsen og fagene svære og kedelige? Begrund meget meget gerne VIGTIGT!

5. Var/er der mange som dumpede/dumper eksamenerne?

6. Var/er der mange som droppede/dropper ud af uddannelsen? Evt. begrundelse, hvis du ved hvorfor?

7. Har du en ide til at gøre uddannelsen bedre? Hvilke idéer?

8. Er/var uddannelsen for lang efter din mening?

Hvis der sidder en, som er droppet ud af uddannelsen, så er der et ekstra spørgsmål til dig, tillykke!

Hvorfor droppede du ud?

Håber på en masse dejlige svar! - Tak på forhånd! :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. maj 2016 af Justitia

1: Meget forskelligt, det varierer fra hver uge.

2: Det er ligeledes meget varierende.

3: Ja, det kan man sagtens. Jeg er selv frivillig.

4: Alt er relativt. Jurastudiet er ikke let, det kræver både tålmodighed og en masse selvdisciplin. Det er normalt, at gennemsnittet ligger mellem 3.0 til 4.0 (for en ordinær eksamen med enkelte undtagelser).

5: Det er igen meget forskelligt, hvis eksaminerne ligger tæt på hinanden, så vælger mange at blanke.

6: Vi startede 32 på mit hold, vi er nu 22. Jeg spørger ikke folk, hvorfor de dropper ud. 

7: Nej, jeg hygger mig gevaldigt. 

8: Længden er fin. 


Skriv et svar til: Jura- og kandidat uddannelsen.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.