Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 17121 til 17140 af 22746
-
Metoder i EØ
ForumindlægI AT er det nødvendigt at man viser man mestrer fagets metoder... Jeg har selv matematik/fysik, jeg har haft samfundsfag på C-niveau(det tætteste vi kommer på EØ) og har nu haft EØ siden i sommers... Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad "fagets metoder" er, indenfor EØ... Nogen der g... -
Atomer absorbe og emmitere
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal lave en aflevering hvor jeg skal beskrive hvordan atomer absorberer og emitterer lys. Har det noget at gøre med fotoner? For det er jo dem som i bund og grund absorberer og emitterer? Jeg skal så vidt muligt prøve at inddrage noget fra kemi også - hvad kan jeg tage fat i... -
Terminsprøve ..!!
ForumindlægHej alle sammen :D Jeg har snart terminsprøve, og jeg vil gerne forberede mig, men jeg ved ikke hvordan? Jeg skal op i: Engelsk skriftilige dansk stil fysik og kemi biologi geografi læseprøve diktat. Please hjælp det er første gang, og jeg har aldrige prøvet det før. Jeg vil gerne forberede mig, ... -
begrænsning af energiforbruget
ForumindlægHey. Skriver i fysik og samfundsfag om begrænsning af energiforbruget. Her skal jeg så analysere hvorfor partierne i folketinget har ændret holdning på energiområdet, altså hvad deres holdning var for fx 5-10 år siden også hvad deres holdning om energipolitik er nu. Det skal så diskuteres hvorfo... -
Bevægelse i jordens tyngdefelt - nær jordoverfladen som eksempel
ForumindlægHej. Til fysik B eksamen skal jeg redegøre for bevægelse i jordens tyngdefelt - nær jordoverfladen som eksempel. Er det mest relevant at redegøre for et boldkast og så tage vandret og lodret bevægelse. Eller skal det hellere være bevægelse af en bil? Det er under emnet Kræfter, hvor jeg har... -
hjælp med Studieretningsprojekt. Haster!!
ForumindlægHey allesammen. Jeg er virklig på bar bund! Jeg er igang med min studieretningsopgave i MAT(A) og Fysik(B), der omhandler; Faldende muffinforme. Er der nogen der har lavet noget der minder om? Eller noggen som gider tage sig tid til at hjælpe mig bare til at få et overblik?? På forhånd tusin... -
Joules lov og højspænding
ForumindlægHej i fysik udledte min lærer formlen for joules 1. lov hvilket jeg godt forstår men så begyndte hand at sige noget om at sådan kan man se at man sænker det ved højspænding. - Kan i tænkte jer til hvad sammenhængen mellem højspænding og joules lov er? -
SRP-hjælp! Svingninger og differentialligninger
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder her og skriver SRP om svingninger i matematik og fysik. Her skal jeg selv udvælge hvilke 2.ordens differentialligninger jeg vil bevise og her står jeg lidt på bar bund. Er der nogle, der ved hvilke differentialligninger, jeg skal bevise for at kunne beskrive... -
SRP - Giv en teoretisk beskrivelse af et missils bane
ForumindlægHej Jeg har om Rumkapløbet i Fysik og Historie, og som en del af min problemformulering skal jeg give en teoretisk beskrivelse af et missils bane. Men jeg kan simpelthen ikke afkode hvad det helt specifikt er, jeg skal foretage mig. Så derfor spørg jeg om hjælp, ved I hvad min lærer mener med... -
Formler
ForumindlægHej! Jeg er bare rigtig dårlig til at "bytte rundt" på formler i fx. fysik og matematik. derfor vil jeg høre om der er en der kan lave en lille vejledning til hvordan man gør det. Fx. Q = m * c * ΔT m = Q / c * ΔT osv. Håber i forstår hvad jeg mener og at der er en der kan... -
Projekt om overskudsvarme
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig årsprøve i AT. Jeg har tænkt mig at fortælle om overskudsvarme. Mine fag er Matematik og fysik. Jeg ved bare ikke lige hvor jeg skal begynde. Har tænkt mig at tage udgangspunkt i apples kommende datacenter, for at finde ud af hvor meget overskudsvarme deres anlæg prod... -
Myter? - nogen der tænker kreativt?
Forumindlæghej jeg skal i næste uge lave et projekt. i projektet skal jeg afprøve en myte - om den er sand. nogen der kender nogle gode myter der kan være sjove at arbejde med ? skal have relation til fysik, historie, teknologi. det skal derudover gerne være muligt at finde informationer om pågældende myte.... -
Hjælp til AT emne!
ForumindlægJeg har simpelthen brug for inspiration. Jeg skal skrive AT opgave her i 2g, og jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal skrive om. Jeg har ikke valgt fag endnu, men ved på forhånd, at det ikke skal være matematik, fysik, eller andet videnskabeligt. Hvad har I andre skrive om? Eller hvad synes I ku... -
Søger underviser!
ForumindlægSøger en der kan undervise i Mat (A) og Fysik (B)! Grundet en del arbejde hjemme, er keg kommet bagud, hvilket har resulteret i 2x 02 (mat) og 00 (Fys)! :-( Hvis i/du er interesseret(ede) så kontakt mig venligst over beskedfunktionen, eller send evt. mail: [email protected] -
SRP - kemi
ForumindlægHej allesammen. Et spørgsmål i min problemformulering lyder; Beskriv kort anvendelsen af forbindelser af denne type stoffer til smertestillende kemi. (paracetamol) Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal starte, og hvor meget derforventes af sådan et spørgsmål, i og med jeg skriver i ... -
bølger !
ForumindlægHej sidder med en fysik afl, og er gået i stå i denne opgave, håber nogen kan hjælpe ;) - lydens udbredelsesfart v afhænger af luftens temperatur, idet der tilnærmelsesvis gælder; v = 331 m/s + 0,6m/s*k * tm hvor t er celciustemp. beregn fart og bølgelængde ved 0 grader og 30 grader for en lydb... -
vigtigt! bølger ...
Forumindlæghej. sidder i min fysik afl. og er ligesom gået i stå ;( opgaven lyder således. - en overflademine eksplodere til søs. Lydbølgen i vandet når et fartøj 5,0 s før bølgen i luften. Beregn afstand mellem fartøj og mine. håber nogen kan hjælpe :/? -
Hjælp til Prolemformulering?
ForumindlægHejsa Jeg har tænkt på at skrive mit AT-eksamens opgave i historie-fysik/matematik om nogle teknologiske landvindinger, fx. fotografiapparatet, telegrafen og telefonen, i forhold til krigen i 1864. Ville derfor høre om der er nogen der har nogle gode forslag til en problemformulering eller nærme... -
Bølgelængde?
ForumindlægJeg ved ikke hvor vidt, om dette er et fysik eller kemi spørgsmål, men når et stof har farve, er det så molekylet, som har en farve? Fx. farveindikatorer kan ændre farve, indikatorens skifter farve alt efter om det er i en syre eller en base. Når indikatoren skifter farve, er det så fordi der b... -
1 opgave !
ForumindlægHej, sidder med en fysik opgave, men er ik sikker på hvordan den løses. opgaven lyder: - en fiskekutter med ekkolod modtager et reflekteret signal efter 10 ms og endnu et efter 200 ms. Hvor dybt ligger fiskestimen og hvor dybt er der det pågældende sted? mit bud, som jeg ikke er sikker på? - s ...
