Fysik

Projekt om overskudsvarme

25. maj 2017 af Mikkeldkdk - Niveau: B-niveau

Hej, jeg skal til mundtlig årsprøve i AT. 

Jeg har tænkt mig at fortælle om overskudsvarme. Mine fag er Matematik og fysik. Jeg ved bare ikke lige hvor jeg skal begynde. Har tænkt mig at tage udgangspunkt i apples kommende datacenter, for at finde ud af hvor meget overskudsvarme deres anlæg producere. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. maj 2017 af Number42

Det er da et meget godt project. den slags varme er jo den hurtigst voksende af all spildvarmer (og CO2 udledning)


Svar #2
26. maj 2017 af Mikkeldkdk

Ja det er det :). Jeg ved bare ikke hvor jeg skal finde tal til projektet. Har læst at apples center kommer til at bruge 700GWh eller hvad der svarer til 175.000 familiers elforbrug. Spørgsmålet er så hvor meget af denne enegi der kommer til at være overskudsvarme fra servere og anlæg...


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. maj 2017 af Number42

Et godt gæt er 100%.

Det går til kommunikation

Svar #4
26. maj 2017 af Mikkeldkdk

Hvad mener du? 100% går til overskudsvarme? Der er jo også noget af energien serverne bruger. Jeg mener den varme de producere når serverne arbejder som kan gå til overskud

Brugbart svar (0)

Svar #5
26. maj 2017 af Number42

Jeg mener alt bliver til varme og information.


Svar #6
26. maj 2017 af Mikkeldkdk

Nu skal jeg lige være med. Mener du at alle 700GWh der bliver tilført datacenteret, kan blive til overskudsvarme/fjernvarme? :)

Skriv et svar til: Projekt om overskudsvarme

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.