Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 17121 til 17140 af 101232
-
Glycolyse/citratcyklus/elektrontransportkæden
ForumindlægHej Er det nødvendigt at kunne alle de enkelte reaktioner i hver enkelt respirationstrin udenad, eller er det fint blot at kunne huske, hvad der overordnet dannes, forbruges og transporteres rundt? Jeg tænker her i forbindelse med en mundtlig eksamen. -
Berlin i 1920'erne
Forumindlægkender du noget særligt til hvordan menneskerne levede i Berlin i 1920'erne? Ved du noget om boligproblemet? Kom endelig med det. Haster :-) -
bio
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe med bio via internettet, da jeg skal lave en større opgave.. -
musik analyse.
Forumindlæghej. jeg har fået spørgsmålet. giv en analyse af aretha franklins udgave af "Respect", idet du anvender relevant terminologi og teori fra musik. men jeg er helt ude i hampen. er der nogen der kan give mig en "guiding line" eller bare noget hjælp c",) -
Case til socialisering
ForumindlægHej alle Jeg er lidt i panik ;-) Jeg sidder som mange andre og skriver SRP med en opgaveformulering fra mine vejledere, der siger nedenstående: Opgaveformulering: Overordnet problemformulering: Hvordan socialiseres børn i førskolealderen i dag, og hvilken betydning har dette for børnenes sener... -
rentestigning
Forumindlæghvordan viser jeg hvad der sker hvis renten(r) stiger 1% ud fra denne her: http://www.dst.dk/upload/w2000_01.pdf det er på s 40 ud af 45 nederst -
Bølgeligningen
ForumindlægHej alle. Jeg har følgende opgave: Forklar formlerne v = lambda * f og f = 1/T Den første formel er bølgeligningen. Jeg kan selvfølgelig forklare hvad enhederne står for og lidt om hvornår man bruger dem. Men hvad er ellers smart at tale om? (Det er til mundtlig eksamen) Kom gerne med n... -
lagranges restled
ForumindlægHej Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med en opgave der lyder: Find taylor polynomiet P1(x) af grad 1 for funktionen: f(x)=1/(1+e^x) omkring x=0. Jeg har fået: P2(x)=1/2-1/4x Jeg skal nu bestemme hvor stort det tilsvarende fejlled i intervallet (nummerisk)x<1/10. Hvordan gør jeg det... -
Download af Formler
ForumindlægHej derude. Jeg ville bare høre om der er nogle som kender en hjemmeside, hvor man kan downloade formler til de forskellige emner Håber i kan hjælpe. taak (; -
EU
ForumindlægGodaften, imorgen skal jeg med mit samfundsfagshold på ekskursion, hvor vi skal besøge EU-oplysningen på Christiansborg. Jeg mener, at der skulle være mulighed for spørgsmål om EU og udenrigs/sikkerhedspolitik. Hvilke spørgsmål ville I stille, hvis det var jer? -
AFSÆTNING TVÆRGÅENDE OPGAVE FRA KAP: 1 -15- - OPGAVE 14.15
Forumindlægskriv hvis nogle har svar på opgaven -
Fremtidens velfærdsamfund - problemstilling - samfundsfag og dansk
ForumindlægHej alle sammen! Mit emne er fremtidens velfærdssamfund med fagkombinationen samf.+dansk. Nogen der har nogle ideer til en problemstilling? Det kunne være super nice.. Kan ikk rigtig finde ud af noget og det brænder virkelig på´for tiden. -
Taksonomiske nivauer
ForumindlægHej derude. Jeg er i gang med at skrive min SRP i fagene historie og samfundsfag. Jeg har fået udleveret min problemformulering der er opdelt i 3 dele/spørgsmål. Jeg har forstået at man skal bruge de taksonomiske nivauer i sin SRP, men jeg er ikke helt sikker på hvordan og hvorledes. Skal jeg... -
Risikosamfundet
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive SRP om det senmoderne samfund og identitetsdannelse, herunder skal jeg komme ind på vilke faktorer der påvirker identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Jeg har kigget på Ulrich Becks teori om risikosamfundet - det med de menneske skabte risicer. Men jeg kan ikke... -
AT - tekst uden for 1851-1914?
ForumindlægHvordan er det lige med tekster uden for tidsrummet 1851-1914? Må jeg gerne bruge en tekst fra 1918 hvis den nu handler om en opfindelse fra 1851-1914? -
Kritisk dæmpning
Forumindlægjeg har lavet forsøg til studieretningprojekt og jeg skal behandle nogel data for kritisk dæmpet svingning... jeg ved bare ikke hvad man kan regne på i en kritisk dæmpet svingning er det det samme som svagt dæmpet svingning rent formel mæssigt fordi det eneste jeg kan finde er noget om at det er ... -
Faktorisering af polynomium og noget med diskrimantformlen
ForumindlægHej Studieportalen! Sidder her med en aflevering til i overmorgen og er halvstuck i to opgaver. Den første lyder: Givet: p(x) =2x^3(løftet i tredje)+7x^2 - 33x - 18. Løs ligningen p(x) = 0. Tegn grafen for p(x). Faktorisér p(x). Ville være glad, hvis der bare var en slags instruktion til, for der... -
Hvilken karakter ville dette give? - måske evt. hjælp
ForumindlægEn oversættelse til aflevering: Selena era un cantante latinoamericano, que era orgulloso de ser una “Latina”. Ella puso mucha importancia a sus raíces y ella era famosa en el norte y Suramérica de los barcos. Al amiga Yolanda la mató. Nadie entiende porqué Yolanda mató Selena. “Ella era mi mej... -
hjælp HJÆLP
Forumindlæghjælp skal skrive en stil om at gå i skole men kan ikke komme gang. -
Hjælp til forståelse af grammatik!
ForumindlægHvordan kan jeg vide om der skal stå: Sein, seiner, seinen, seinem, seines, seine den, der des, dem, die? i en sætning?
