Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 17141 til 17160 af 179351
-
Forventninger til Spansk eksamen
ForumindlægHey.Det står sådan til, at jeg inden længe skal op i min mundtlige spansk eksamen C-niveau, og jeg må indrømme at jeg aldrig har været så nervøs for en eksamen før. Prøveformen er således, at man kan forberede en fremlæggelse hjemmefra - udover det skal man oversætte en ukendt tekst, samt at man ... -
bestem tallene a, b og
Forumindlægen andengradspolynomium f er bestemt ved f(x) =ax2bx+c der oplyses at f , ar nulpunkterne -2 og 4 samt f(1)=4,5 bestem tallene a, b og c hvad gør og hvordan kommer udregninger til at se ud??? -
Mundtlig studenter eksamen!
ForumindlægJa, jeg skal til mundtlig studenter eksamen i dansk her på onsdag, og vi har jo fået pensum fra 1, 2 og 3.g, så der er jo masser at læse! Men man kommer op i en ulæst tekst, og derfor er pensum kun til repetition! Så jeg ville lige høre, hvor vigtig repetition er? Altså, jeg har ikke tænkt mig ... -
Reformen: Naturgeografi Eksamen
ForumindlægMin lærer har udleveret en række mulige psørgsmål lignende dem, som vi får til eksamen. I en del af spørgsmålene udbedes der en redegørelse af specifikke naturkatastrofer - som f.eks. orkanen Katrina. Denne har vi imidlertid aldrig gennemgået, og hvis jeg havde fået disse mulige spørgsmål, vil... -
Bestem en forskrift for A
ForumindlægJeg har problemer med en opgave :( Kan i hjælpe, den er vedhæftet. -
SRP: Matematik - Fysik. HASTER
ForumindlægHej Jeg skal vælge emne til SRP til i morgen. Jeg tænker lidt på Matematik - Fysik og emnet Solen og Solsystemet. Har i nogle erfaringer med det? og evt. hvad man kunne komme ind på i matematikken? I fysik er det bl.a. med Newtons love og Keplers. Men hvad med matematik? -
Karakterer folkeskolens eksamen
ForumindlægHej, jeg er ny herinde, så hej, hehe. Jeg har bare lige et spørgsmål vedr. karakterene til FSA eksamner. Får man karakterene løbende, eller får man dem først at vide til dimensionen? -
den moderne gennembrud? eksam
Forumindlæghej er der nogen der gider kigge på min noter´, om det er rigtig. og put mere på , for synes ikke den er læng nok det moderne gennembrud: - 1870 - 1890 startede med Georg Brandes forelæsninger i 1871 naturvidenskabelig synsvinkel på mennsket og samfundet pga. industrialisering kvinders frigøre... -
Ægyptisk matematik
ForumindlægHej Er der nogen som har udarbejdet en detaljeret behandling af opløsning i stambrøker? Hvis der er, må du meget gerne kontakte mig, da jeg har nogle spørgsmål.. hilsen kasper -
HJÆLP TIL MATEMATIK..plzzz
Forumindlæghey..Jeg er bare så dum til at regne sandsynligheds opgaver.. please hjælp mig med og forstå det.. kan virkelig ik find ud af det. Jeg har et par opgaver her, som jeg håber nogen gider hjælpe mig med:1. Om en bestemt type elsparepærer antages det, at levetiden for en pære(målt i timer) er normalf... -
matematik opgave
Forumindlægen kaninavler ved, at et bestemt kaninpar får unger, hvis pelse kan have 4 forskellige farver: sort, blå, chokolade og lilla.Sandsynligheden for, at en kaninunges pels har en bestemt farve er:sort: 9/16blå: 3/16chokolade: 3/16lilla: 1/16I det følgende antages, at en kaninunges pelsfarve er uafhæn... -
Modellering i matematik
ForumindlægNogle som kan forklare - mere præcist - hvad modellering går ud på. Prisfunktion (m/ stykpris), omsætningsfunktion, omkostningsfunktion og overskudsfunktion. Det er en opgave, som vi har fået for i skolen. Jeg har læst nogle af de andre tråde her i forummet, men det er alt for svært til, at jeg k... -
Lidt 3.g matematik
ForumindlægFor det første, hvordan er det nu man gør med en differentialligningen hvis det giver 0, altså det der med nulløsningenDerudover skal jeg vise at 4 givnme punkter har form som et parrallelogram. Jeg kan bruge indskudsreglen og sige at ED-vektor+DG-vektor=EG-vektor. Men det skal jeg også gøre for ... -
Matematik FSA hjælp!!
Forumindlæg -
ægyptisk matematik
Forumindlæghej. jeg skal lave en diskussion af embedsmændenes, herunder skrivernes, position og betydning. jeg tænkte på magtmisbrug.. men ved ikke helt hvordan jeg kan lave en diskussion. er der nogen der har nogle ideer? -
matematik færdighed..
ForumindlægEr der nogle der har færdighedsregning FSA 2008 eller 2007? :-) -
Matematik Spørgsmål??!
Forumindlæg1) Hvis 150.000.000 er fordelt med 100 det rigtige svar er: 15.000 150.000 1.500.000 2) Hvis 150.000.000 er ved 1.000.000 det rigtige svar er: 150 1500 15 3) Hvis 150.000.000 er fordelt med 1000 det rigtige svar er: 150.000 15.000 1500 4) Hvis 150.000.000 er for... -
Hælp til matematik!
Forumindlæghej! Jeg sidder fast med denne opgave.. så det ville være dejligt hvis jeg kunne få noget hjælp. Opgaven lyder: Hvor mange gange i døgnet vil uret netop vise cifrene 4,3 og 1 ? Hvor mange forskellige klokkeslet består af disse tre cifre. (fx. 3.31 1.11 4.33) Vi regner kun med klokkeslet på 3 cifr... -
HJÆLP!! Matematik/Kemi
ForumindlægKære Studieportalen, jeg har brug for hjælp med følgende opgave. Vi ser på et stof, der fordeler sig mellem to ikke blandbare væsker som f.eks. vand og benzen, når stoffet er opløseligt i begge væsker. Man (Nernst) har fundet eksperimentelt, at forholdet mellem koncentrationerne i de to væsker (... -
matematik spørgsmål
Forumindlægi et koordinatsystem i planen er linjen l givet ved ligningen-x + 2y + 2 = o og linjen m er givet ved parameterfremstillingen(x,y) : (-2,10) + s (-2,3s)og jeg skal nu undersøge om l og m står vinkelret på hinandenjeg kender formlen cos = ((retningsvektor)*(normalvektor))/længden af normalvektor*l...
