Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 17161 til 17180 af 25375
-
Hjælp - lille detajle
ForumindlægJeg har en lille tekst og jeg skal skrive om hvorfor skal man læse det ? Det er bare starten af en novelle :) Løven er dominerende , befinder sig bedst i centrum og forventer at blive adlydt. Løven værner om sin værdighed, nederlag passer den meget dårligt. Løven kan kun klare de situationer, d... -
Ludvig holberg
ForumindlægJeg er kommet lidt i tvivl om Holberg.. Vi har f.eks. læst Epistel 326, hvor han skriver noget at lærde praler ikke, og ulærde praler for at få bekræftelse af deres viden og blive rost... Oplysningstiden er jo kendt for viden og viderebringelse af den, at man begynder at kræve natuvidenskabelig ... -
Audiologi
ForumindlægHej. Ved I hvor højt snit man skal have for at komme ind på audiolog uddannelsen? Jeg er stadig gym-elev. Men har tænkt mig at tage audiolog uddannelsen efter. På ug.dk der kan man ikke se hvor højt snit man skal have for at komme ind. Håber nogen der kan hjælpe. MVH -
Studieretningsskifte - hhx
ForumindlægHeej Studieportalen Jeg er lige begyndt på hhx og er kommet på linjen innovation m. Tysk. Men jeg vil gerne ind på linjen som hedder mikro- og makroøkonomi, da jeg finder økonomi samt matematik yderst interesant. Nu skal jeg så tage fat i studievejlederen angående skifte, og da jeg er overbevist ... -
HJÆLP! Kulturelle almene misforståelser
ForumindlægHej. Jeg er igang med en engelsk opgave, hvor jeg skal finde almindelige misforståelser mellem Danmark og USA. Men kan intet finde.. Er der nogen der kender noget til det og kan hjælpe mig lidt? Eller nogen der har nogle rigtige gode hjemmesider jeg kan læse mere om det på? For har søgt og søgt... -
Partier
ForumindlægHej sp. jeg har en opgave "den lyder ikke så svært men det er det, synes jeg" men opgaven er at jeg skal vælge 3 partier og så skal jeg skrive 10 linjer om hvert parti. så ville jeg høre om nogen der kende noget om hvilke side man kan finde oplysninger om. jeg har prøvet http://www.ft.d... -
Forskel Konservatisme og Socialliberalisme
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig(gerne udførligt), hvad forskellen er på konservatisme og socialliberalisme? på forhånd tak! -
forslag til tysk?
Forumindlæghej jeg er en 9. klasse elev som ikke er glad for den undervisning læren giver i tysk.. er der nogen, der har nogle forslag til hvad man kan lave i tysk istedet for at oversætte tekster hele tiden? det må gerne være noget, hvor eleverne er aktive. på forhånd tak :D -
Hjælp!!!
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave en boganmeldelse af "Sølvbroen" af Anders Johansen, og jeg kan ikke finde ud af, om den er kronologisk opbygget eller hvad den er. Man starter i nutid, og så kommer et flash-back og så er man tilbage i nutid igen, er den så kronologisk?? håber i ... -
Diskussions opgave
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe jeg skal diskutere magtkampene mellem gejstligheden og verdsligheden. Hvordan vil man gøre det? -
Hjælp til foreslag af SRP emne
ForumindlægHej alle! Nu er det lige om hjørnet, at jeg skal have fundet emne til SRP. Jeg sidder lige pt. og tænker, at jeg gerne vil skrive i spansk og psykologi, problemet er bare, at jeg ikke ved hvilket område jeg synes er super spændende at skrive om. Har I evt. nogle foreslag til noget rigtig ... -
RUC
ForumindlægJeg står i et dilemma. Jeg har i lang tid gerne ville studere statskundskab, men har fundet ud af at min passion i højere grad ligger i kommunikation (og politik) end modeller. Jeg overvejer derfor at tage en samfundsvidenskabelig bachelor på RUC, for derefter at tage en kandidat i 'Politis... -
srp
ForumindlægNogen der kan forklare mig hvornår jeg SKAL bruge fodnoter til min srp. Er det således at når jeg skriver noget fra en bog skal jeg skrive bogens navn ind på fodnoten eller den hjemmeside jeg har den fra. Og ved i om det er forbudt for mig at tage ting fra pdf-filer? -
medierne fjerde statsmagt.
ForumindlægHar en samfundsfagrapport for. Håber i ville hjælpe mig, da jeg ikke kunne finde dem. 1.Hvilke forhold skal § 77 sikre? 2.Er der ingen begrænsninger i ytringsfriheden? 3.Er Beskriv mediernes rolle som meningsdannere 4.Hvor langt mener du, at aviserne/ ugebladene kan tillade sig at gå, n... -
Kendskabet til katolicisme og lutheranisme
ForumindlægHej der ude Er der ikke en der kan send mig en troværdig link hvor der handler om katolicisme, heraf lutheranisme alene ? (linken skal være troværdig, fordi skal skrive SSO). Har fået en dels anbefaldninger i forskellige hjem sider så som: http://www.religion.dk/artikel/107954:Spoerg-om-kris... -
Ang. jurastudiet.
ForumindlægKære studerende, der læser jura. Jeg er ved at finde ud af, om jura er noget for mig. Og i den anledning er jeg ved at finde ud af hvordan eksamnerne foregår. Er det korrekt forstået, at man får udleveret de kapitler eller paragraffer i en evt. lov som passer til opgaverne, man skal løse? Mvh. -
To sspørgsmål
ForumindlægHej er det muligt at en kan forklare mig hvad de her spørgsmål betyder?? Er Danmark en statsnation eller kulturnation? Er vi inkluderende eller ekskluderende? -
Intramuskulær injektion mod modstand
ForumindlægHejsa, Må man give intramuskulær injection, hvis man oplever større modstand? Hvad kan denne modstand skyldes? Hvilke skader opstår, hvis man giver denne injection mod modstand? Med venlig hilsen -
Hedder det she cried because her grandfather had left/was left?
ForumindlægHedder det she cried because her grandfather had left/was left? -
Nedbør
Forumindlæg- Hvor i Europa falder en stor del af nedbøren som stigningsregn? - Nogle sider hvor man kan læse om hvor det regner mest. I troperne eller i de polare egne. Og hvorfor det regner mest i det sted?
