Søgning på: bioteknologi eksamen 2014. Resultater: 17181 til 17200 af 35409
-
karakter
ForumindlægHej alle..... Jeg vil høre om nogen ka hjælpe med at forklar hvordan man regner gennemsnitet ud efter den nye 7-trin skala når man går på HF Tak på forhånd -
Herodot
Forumindlæghvorfo lader Herodo, Solon besøge Kroisos, når det ikke kronologisk er sandsynligt? Håber på respons. Det er til i morgen På forhånd tak! -
Hjælp!
ForumindlægHvad skal en tekstanalyse indeholde? Det er engelsk en "short story"! -
Hvor hårdt arbejde kræver det at blive superstudent
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen der mener at man kan opnå et højt snit det sidste år(3.g) når man ikke har været særlig god/aktiv i 1. og 2.g? Mener i at man godt kan springe fra at et ”lavt” snit til et ret højt snit måske på 9 eller 10? Kender i til det? Og er der nogen der kan mig nogle fif ... -
Gode råd..
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk på tirsdag d.26 og skal lave et 9-tal for at bestå eksamenskarakterne og dermed få huen.. Så jeg ville spørger om du har nogle gode råd/tricks og noter til dansk mundtlige eks.. mange gange på forhånd TAK!!! vh Henrik -
pluralistisk demokrati
ForumindlægHvad betyder "pluralistisk demokrati"? -
Brug for Lektiehjælp eller ekstra undervisning?
ForumindlægHej Jeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjælp eller eksamenshjælp. Undervisn... -
Læsemængde på uni
ForumindlægHej. Af ren nysgerrighed synes jeg, at det kunne være dejligt hvis I kunne skrive hvor mange sider i gennemsnitligt forventes at læse dagligt på jeres studie. De fleste angiver det i timer, men læsehastighederne varierer jo. Derfor er jeg nysgerrig efter antallet af sider. Tak på forhånd -
EKSAMENSANGST ---HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har i morges trukket et eksamensspørgsmål i fysik C, men jeg er stadig meget forvirret over hvordan jeg skal gøre. Jeg er meget eksamensangst og har svært ved at tænke rationelt, jeg ryster og glemmer alt jeg nogensinde har læst eller hørt. Mit emne er Lys og bølger. Jeg bliver bedt fo... -
Trigonometri
ForumindlægHvordan skriver man (cos(v))^2+(sin(v))^2=1 op som bevis?? -
Dumpe i B-niveaufag
ForumindlægHejsa. Jeg har hørt at man sagtens kan blive student, hvis man dumper i et B-niveaufag. Men er det ikke en stor risiko at tage ? Det var bare fordi jeg havde hørt tidligere at man ikke har mulighed for at blive student, hvis man dumper et fag. Er der nogen der har et fornuftigt svar på det her ?... -
1,08
ForumindlægHej alle. Er lidt i tvivl om 1,08 reglen gælder for mig. Jeg blev student fra Stx i 2008 og vil gerne søge ind på universitet her til sommer. Jeg er altså igang med mit 2. sabbatår og de steder hvor jeg har læst om gange-reglen står der at den kun gælder hvis man starter indenfor 2 år. Det vil al... -
Eksamensprojekt
ForumindlægHej. Er der nogen som har nogle rigtige gode idéer, som man kan lave som eksamensprojekt som vedr. rum? Det skal ikke være noget med tegning eller et maleri :) -
Gnmsnit gamle og nye karakterer
ForumindlægHvordan regnes gennemsnittet når der både optræder 13-skala karakterer og 7-trinsskala karakterer på eksamensbeviset? -
Er fysik C's pensum det samme som sidste års?
ForumindlægHej :-) Er der nogen herinde som ved om pensumet for fysik på c-niveau, er det samme som sidste års pensum? Håber der er nogen der kan svarer på det :-) På forhånd tak! -
Tungen
ForumindlægHej... 1. Kan det lade sig gøre at have "blanke" områder på tungen, hvor hverken bittert, salt surt eller sødt synes at kunne registreres? Og i så fald, hvorfor? 2. Smagsløg = kemoreceptorer ? -
fælleskab=flere muligheder?? (haster)
Forumindlægskal diskutere to udsagn det ene er at 1)velfærdssamfundet via fællesskab og sociale rettigheder udstyrer enkeltindividet med reelle muligheder for at agere frit og udfolde sine evner og det andet er: 2)- at velfærdssamfundet via fællesskab og sociale rettigheder udstyrer enkeltindividet med re... -
Aftalelovens § 39 - er der nogen der kan forklare mig den?
ForumindlægHej, Er der nogen, der kan forklare mig på nutidsdansk, hvad Aftalelovens § 39 betyder?: § 39 "Når en viljeserklærings forbindende kraft i følge denne lov er afhængig af, at den, til hvem erklæringen er afgivet, ikke havde eller burde have kundskab om et vist forhold eller i ... -
Skrå kraft:? Hvilken formel
ForumindlægSer forskellige formler for beregning af den skrå kraft Er det rigtigt man kan benytte A= +/- F1 * s (hvor F1 er F's komposant (er der nogen der ved hvad det betyder?) i bevægelsesretningen) eller gør man brug af denne: A=F*delta s*cos(a) Tusind tak på forhånd. -
Hvordan skriver jeg en stil `?
ForumindlægHej.. jeg vil gerne lære hvordan man skriver en ordentlig stil til dansk tysk og engelsk. Jeg er godt træt af at få 00 og 02 hver gang jeg skriver en stil. Jeg vil gerne opnå f.eks 7. jeg ved der skal være en Indledning, hoveddel og konklusion. Kan I give eksempler på hvordan det skrives ?
