Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 17181 til 17200 af 32798
  • Brøker

    Forumindlæg
    Hej Sidder lige med min datter´s matematik, og har et spørgsmål. Lave brøker om som antal hele plus antal dele.?? Eks. 7/5 9/4 Er der en der kan komme med lidt hjælp der. TAK
  • Pensum til terminsprøve

    Forumindlæg
    Jeg skal til 9.klasses terminsprøve, hvor jeg bla. skal op i en færdighedsprøve i matematik. Jeg har en svaghed når de gælder division. Er der er en risiko for at der vil være et spørgsmål hvor jeg skal kunne dividere med decimaltal (uden lommeregner)? Tak på forhånd!
  • Lukket form?

    Forumindlæg
    Hvad vil det sige, at der ikke eksisterer en løsning på lukket form? Man finder denne formulering overalt i matematikken især ved differentialligninger. Er det bare en anden formulering af "der findes ikke en analytisk løsning"?
  • PLS EN LILLE SPØRGSMÅL ANG GENETIK

    Forumindlæg
    En eksempel til 2. gens nedarvning, kan det ikke være eksempel den ekperiment Mendel selv lave den med gul,rund ært og grøn,rynket ært? + hvordan skulle man foklare det matematiks ?
  • Gør rede for halveringskonstanten, fordoblingskonstanten og vækstrate.

    Forumindlæg
    Hej derude bag skræmene Jeg sidder og laver dispositon til matematik B eksamen. Jeg skal gøre rede for; halveringskonstanten, fordoblingskonstanten og vækstrat. Nogen der kan hjælpe mig?
  • Newton Kepler,mat

    Forumindlæg
    Hey Jeg ville hører om der eventuelt var nogle af jer der kunne anbefale hjemmesider,bøger etc. der omhandler en mere dybdegående gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. mange tak :)
  • Definitionsmængde

    Forumindlæg
    Jeg har en matematik aflevering for som SKAL laves i Derive (mat. program, lidt ala mathcad) og så skal jeg angive definitionsmængden for funktionen, men hvordan gør jeg det via Derive hvis nogen kender programmet?
  • hjælp til en matematikopg. A+

    Forumindlæg
    Hej vil høre om der er nogen der kan hjælpe med opg. 3.027 i bogen eksamensopgaver i matematik 3-årigt forløb til a-niveau.Hører tegning til så jeg kan ikke skrive den ind.
  • SSO og mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hey!Hvis man skriver SSO i matematik, kan man så komme op i den til mundtlig eksamen? Min lærer siger nemlig at det kan man først ved den nye gymnasie-reform!
  • Prøve i GEOMETRI.

    Forumindlæg
    Hey. Jeg skal have prøve her på fredag. SÅ vil lige spørge, om I synes, der er nogle vigtige ting jeg skal lægge ekstra fokus på (: .. og hvordan plejer i at læse op til prøver / matematik prøver !? :)
  • Lektiehjælp på sydsjælland søges STRAKS!!

    Forumindlæg
    HejsaJeg søger en person som kan hjælpe med Fysik B og matematik B x antal gange om ugen!! Det skal helst være én som er bosiddende i sydsjællandsområdet!!Søges omgående!!
  • synopsis

    Forumindlæg
    Er der nogle der har lavet en synopsis om " der er brug for arbejdskraft i Dk" eller har nogle ideer til det ? om vi skal have flere indvandrer ude fra for at arbejde i DK med samfundssfag og matematik
  • massefylde?

    Forumindlæg
    heej.. sidder lige her og bliver i tvivl, om massefylde og rumfang er det samme? sidder nemlig med en matematik opgave hvor man skal regne rumfanget af en mursten og bagefter står der at man skal beregne massefylden ?
  • Terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej Skal op i fysik, matematik, engelsk og dansk i terminsprøve i slutningen af marts... Hvordan kan man "forberede" sig ? Få man ikke nogle gamle eksamenssætter?? fra fx. 2008 eller 2007
  • SØGER !!

    Forumindlæg
    SØGER efter en matematik lærer, hvor han eller hun kan hjælp mig med 10.klasses niveau. Kender nogen af jer en lærer, eller er der nogen herind der kan hjælp mig..? HÅBER I KAN GIV MIG SVAR!! :)
  • Hjælp!!

    Forumindlæg
    Hej^^ nogen der vil rette min SRP opgave igennem?? Jeg har skrevet i matematik og samfundsfag. Jg skal aflevere den i morgen, så hvis der er nogle, som er søde, og lige vil rette den i gennem, skal i skrive hurtigt.. :-)
  • Hjælp?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg søger matematik sider dom jeg kan printe.Jeg mangler Dette da jeg sidder og keder mig i skolen:( må gerne være printesider fra 8-9 klasse på forhånd tak :)
  • Gør rede for gennemsnitlig procentvis ændring

    Forumindlæg
    Hey Jeg skal op til Matematik Mundtlig på C-Niveau og er lidt i tvivl om dette: Jeg har fået spørgsmålet: Gør rede for gennemsnitlig procentvis ændring Nogen som evt. kan hjælpe mig?
  • afgangseksamen

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skulle op til folkeskolens afgangseksamen er der nogle der ved hvor man kan se evt: ældre eksamenopgaver så man kunne øve sig lidt der er 9. klasse skriflig matematik
  • Hvad sker der

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i tvivl.. Jeg er blevet optaget via en optagelsesprøve på et gymnasium. Hvad nu hvis jeg dumper eksempel dansk engelsk eller matematik, kommer jeg så ikke på gymnasiet alligevel? Hjææææælp