Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 17221 til 17240 af 32798
-
1/2 gange x
ForumindlægJeg plejer at være nogenlunde til matematik, men ligninger er slet ikke min stærke side. Hvis jeg ganger 1/2 (0,5) med x, får jeg så x/2? En halv x? -
arealet omvendt..
Forumindlægjeg ved hvordan man laver længden af siderne om til arealet af trekanten, så kan man jo også gøre det omvendt ..ja men hvordan gør man det?? Er der nogen som har tid til at svare på det..jeg har ikke haft matematik så længe..------------------------------------------------------------------------... -
eksempler på eksamensspørgsmål til mundtlig mat b
Forumindlægjeg læser matematik b som selvstuderende og kunne godt tænke mig nogle eksempler på, hvilke opgaver jeg kan risikere at få til den mundtlige eksamenpå forhånd takmio8230 -
Løsning af ulighed
ForumindlægFra bogen vejledende eksempler på eksamenensopgaver i matematik opg 3.046.Nogen der kan hjælpe mig med at løse uligheden:- (1/2)^2 – 6x – 16 ≤ 2x + 14På forhånd tak. -
Brøkregning
ForumindlægHej. Vi sidder og laver matematik aflevering, der er dog en opgave jeg er i tvivl om, det er brøkregning, dvs. 2 brøker der skal lægges sammen.. Brøken er vedhæftet som billede Tak for hjælpen på forhånd :) -
Bestemme længden af stængerne a, b og c og arealet af murværket på nordgavlen
ForumindlægGoddag, jeg har to matematik opgaver som jeg slet ikke kan forstå. Jeg har vedhæftet opgaven i en pdf fil. Håber der en venlig sjæl der kan hjælpe <3 -
Analytisk geometri
ForumindlægEr næsten færdig med matematik opgaverne for denne ferie, mangler kun denne opgave, som volder mig lidt problemer! m: y=-2x+7 Bestem en vektor parallel med linien... Hjælp!:) -------------------------------------------------------------------------------- -
Gamle eksamensopgaver 3.g
ForumindlægKan man downloade gamle eksamensopgaver et eller andet sted? så man kan regne nogen som forberedelse til fysik skriftlig. Hvis nogen har et link til gamle matematik eksamensopgaver ville det også være dejligt. -
Chi^2 - uafhængighedstest
ForumindlægHej alle. Vi skal til prøve i matematik i morgen og har noget besvær med at få værdier ud af Ti. Spørgsmålet er så hvordan får man p-værdi og chi^2 værdi ud af Ti, hvordan plotter man det ind? Hjææælp.... -
Beregn den indvendige radius
ForumindlægHej jeg er lidt lost i forhold til matematik jeg tænkte om der var en venlig sjæl der kunne hjælpe lidt? :) Den udvendige radius i en cirkelring er 10cm og cirkelringens areal er 150cm2 Beregn den indvendige radius. -
Definér Rumfang
ForumindlægEr gået en smule i stå omkring min matematik rapport omkring et spørgsmål der hedder: Definér rumfang! Mangler nogle gode ord, nogle der kan hjælpe? -
grafer
ForumindlægHey ! Jeg er igang med en matematik aflevering, men jeg skal indtegne en graf for en formel i et kordinarsystem . Og det ved jeg ik hvordan jeg gør?? nogen der ved det ?? :) -
differentiations
Forumindlæghey jeg har et problem med en matematik opgave. jeg skal finde monotomi forhold for denne funktion (1/2)x+1+(2/(x-3)) og jeg kan ikke finde ud af at diffenrentisere funktionen -
haster......
ForumindlægHej alle brugerer her på stp, til delprøven uden hjælpe midler i matematik på B-niveau, hvilket stof kan man risikere at komme op i ? bare en kort opsummering ønskes, på forhånd , tak. -
AT - MAT OG HIST ?
ForumindlægJeg skal til årsprøve i AT og har valgt fagkombinationen matematik - historie under emnet rejser men har ingen ideer til underemner ? nogen der har skrevet i de to fag eller som vil komme med nogle ideer ? -
Beviser ?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad for nogle beviser der er i matematik og med en eksempel tak. Jeg ved der er, indirekte og direkte. Men der er også andre som jeg er interessede i at vide. Tak på forhånd -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, og jeg ved ikke rigtigt hvordan det foregår. Jeg ved at man skal fremlægge beviset for det man trækker, men hvad skal man udover? Nogen der har en god fremgangsmåde? -
EKSAMESÆT 2005
ForumindlægHey er der nogen der har eller ved noget til eksamesættet 2005 maj, til 10.ende klasserne ?\nHelst skriftligt Tysk og Matematik .\n\nHELP ME PLZZZZ -
Skirftlig eksamen 2009
ForumindlægHey hey Er der nogen der ved hvordan de vurderer dette års skriftlige eksamen i matematik A-niveau. Som mange nok ved var der jo en opgave i sættet der "frøs" lommeregneren, men hvad betydning har det for vurderingen af opgaverne? -
TI-89 lommeregner til salg
ForumindlægHejsa. Jeg sælger min TI-89 da jeg er færdig med matematik og derfor ikke skal bruge den mere. Jeg er villig til at gå godt ned i pris :-) skriv endelig.
