Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 17261 til 17280 af 321608
-
værdimængden
ForumindlægHej derude. hvordan finder jeg værdimæanden til funktionen f(x)=(1/3)*x^3+(1/2)*x^2-2*x på forhånd tak -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej! Jeg vil høre, om stofmængdekoncentration er det samme som den formelle koncentration? -
Hjæp, vandforbrug?
ForumindlægHejsa. - Jeg går i 9. klasse, og jeg er igang med en matematik aflevering, og vil derfor gerne bede om noget hjælp.. - En familie på 4 personer bruger 6685,94 kr. om året på vandudgifter. - Afgifter = 3779,44 kr. Hvor stor en procentdel af familiens årlige samlede udgifter til vandforbrug ud... -
Spørgsmål
Forumindlæg“This sense of doubt ate away at him as his love for our comrades clashed with the brutal realities of combat. Er denne her sætning en muligvis en metafor ? -
Hjælp til matematik afl.
Forumindlæghej(: Jeg er gået død i min matematik afl, allerede ved første opgave. Jeg mener, at det er er sinus man skal bruge i opg. 1.A Jeg har vedhæftet afleveringen. Pleas, hjælp mig - har virkelig brug for det. På forhånd tak! -
Afrundning
ForumindlægMå man godt runde 1443,4695kr op til 1443,47kr? Tak på forhånd. -
Spørgsmål om ordstilling
ForumindlægLæste følgende artikel, som gav stof til en lille undren i mine grammatiske øjne ;) Sætning fra artiklen (engelsk website): "In the first two sessions he was taking all his chances, I knew I couldn't fall too far behind because it's hard to come back," said Ding. Jeg undrer mi... -
Et dukkehjem. Fortællertek...
ForumindlægFortællerteknik i dramaet et dukkehjem hvad vil I sige det er monolog/dialog.... Eller. Forfatterkommentar? -
arg flår hovedet af mig selv
Forumindlæghvad gør jeg kan ikke finde ud a det men har prøvet og sige mig hvad jeg skal i den her opgave er selv kommet med et forslag en trekant har vikelspidserne A(-1,8) B(7,2) C(7,-8) hvis at mindst to ud af trekantens tre vinkler er lige store så har jeg brugt afstandsligningen den ligning der hedder ... -
HJÆLP! ligninger!
Forumindlægjeg har brug for hjælp til følgende opgaver: a)1/2(1+x)=7 b)5/7x=-15/2 c)2(-x)=-1/2 d)5/x-2=7/x e)3x^2+x=0 f)(x-2)(2x-1)=0 g)x+7-5/x-2=5 der er mange jeg godt kender svaret på, men jeg har svært ved at skrive udregningerne op.... hvis du kan finde ud af nogen af dem må du meget gerne skr... -
Matematisk model
ForumindlægHar en graf som viser et plot af samhørende værdier af logaritmen til antal træer (N) og logaritmen til stammens diamenter (D). Stammens diameter er målt i cm. Opgaven lyder så: Op stil en matematisk model for sammenhængen mellem D og N, når det oplyses, at den rette linie på figuren går gennem ... -
!!??Metoder i Erhvervsøkonomi??!!
ForumindlægHej!! Jeg har rigtig svært ved at finde ud af, hvilke metoder jeg har benytte mig af i erhvervsøkonomidelen i min AT-opgave. Jeg har kigget i en årsrapport, på nøgletallene, og har også set på det de selv har skrevet i rapporten, og ud fra de to ting fundet informationer om hvordan det går firmae... -
Sagprosanalyse
ForumindlægHej derude! Jeg i gang med skrivningen af SRP, og er i problemformuleringen blevet bedt om at lave en engelskfaglig sagprosaanalyse. Jeg er noget usikker på hvordan en sådan skal laves, idet jeg aldrig rigtig har berørt analysemetoden hverken i dansk eller engelsk. Har indtil videre skrevet nogl... -
Valgfag og A-fag hjælp ?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal vælge et valgfag til næste år(til 2.g). Jeg er usikker imellem flg. fag: psykologi, filosofi og retorik. Hvilken af disse fag vil i anbefale? Hvordan foregår undervisning? Et andet problem jeg har er valg af A-fag. Enten kan jeg vælge engelsk A, fysik A eller fransk ... -
Oversættelse af kort tekst
ForumindlægHej alle! Jeg har latin på e-niveau, og er i fuld gang med at skulle oversætte denne korte tekst: Marcus et Claudia Clemens ad portum festinavit. anulus Iulii in manu Clementis erat. Clemens multos Pompeianos per vias vidit, sed Pompeiani non Clementem viderunt. Pompeiani cinerem timeban... -
Lineære funktion
ForumindlægHvordan kan man bestemme tallene a og b udefra to punkter på grafen? -
HJÆLP MIG MED ET ESSAY!
Forumindlæghej. jeg har lige fået at vide at jeg skal skrive en dansk stil om "varme", og jeg har derfor så valgt at det skal være et essay, men jeg kan bare ikke rigtigt finde ud af hvor jeg skal starte? jo, med en indledning selvfølgelig. opgaven : ordet varme kan vække mange forskellige foresti... -
Ligninger og "Hvad fortæller det om "a", når:"
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med nogen matematik problemer og ved ikke rigtig hvordan man regner dem ud. Det ville være rart hvis nogen ville forklare dem. (-: Opg. 1) n er et naturligt tal, og a er et helt tal. Hvad fortæller det om a, når: a) (-n)a>0 Hvordan går man her? Kunne godt b... -
En sammenligning
ForumindlægHej, jeg er en pige fra folkeskolen i 8. klasse og vil gerne spørger om hjælp til en danks skriftligt sti. Jeg har fået til opgave af min dansk lære, at skrive en parallel til Tove Ditlevsens digt "KÆRLIGHED" med en anden digt, og finde sammenhænden mellem de to digt. Jeg har læst... -
Hvad syntes du om indvandre i DK?
ForumindlægHeii alle sammen. Ja, overskriften siger sig selv - hvad syntes du om indvandre (perker) i DK?? I er velkommen til at sige og debatere om hvad i selv synes om det :)
