Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17321 til 17340 af 156338
-
Har du brug for hjælp?
ForumindlægHola a todos Mit navn er Marcelo og for 6 måneder sider blev jeg cand.mag. i Spansk fra Københavns Universitet. Desuden arbejder jeg som lærer på Niels Brock, Avedøre Gymnasium og forskellige FOF og LOF. Jeg underviser spansk på forskellige niveauer: Fra begynderniveau til konversation. Hvis ... -
VO,VE,GROMK
ForumindlægHej til jer derude mit spørgsmål tager udgangspunk i opgave 14.25 i VØ niveau A bind 1 Virksomheden Design A/S, der producerer ....... forventer følgende sammenhæng mellem afsætning og de variable omkostninger for et bestemt produkt: Afsætning VO VE Gromk 0 ... -
Vækstmodeller til mundtlig eksamen
ForumindlægHej - jeg er ved at sidde og forberede nogle eventuelle dispositioner til en mundtlig eksamen i matematik a, og jeg er kommet i tvivl om, hvad jeg ville skulle komme ind over i et spørgsmål. Spørgsmålet handler om vækstmodeller, hvor jeg skal arbejde med lineær og eksponentielle vækstmodeller hh... -
Aerodynamik og biler. Downforce og luftmodstand
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive mit studieretningsprojekt. Jeg har matematik og fysik A-niveau inde over. Mit emne er aerodynamik og biler. Herunder skal jeg beskrive downforce og luftmodstand i forhold til matematik og fysik. Jeg har følgende problemer: Udledning af luftmodstandsformlen? (Fluft... -
Spørgsmål omkring faktoriserings beviset
ForumindlægHejsa, skal til mundtlig mat her på tirsdag og er ved at gennemgå hele skidtet. jeg har et spørgsmål til et af trinene i faktoriserings beviset, håber nogen gider for klare det på et meget forståeligt niveau a(x^2-x*x2-x1*x+x1*x2) Hvordan kommer man her fra til næsten trin som er: a(x^2-(x1+x2)... -
Gode gymnasier i Kbh.?
ForumindlægJeg skal til at vælge gymnasie nu her til marts, men kan ikke finde ud af, hvad jeg skal vælge som 2. og 3. prioritet. Jeg har tænkt mig at vælge Ørestadens Gymnasium med Student+ (Samfundsfag, Engelsk og Matematik på A) som 1. prioritet. Er der nogen herinde der kender andre gymnasier med såkald... -
andengradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til eksamen i mat A-niveau og har fået udleveret nogle udkast til hvordan emnerne kan se ud.. Et emne er andengradspolynomier, hvor der står at jeg bla. kan komme ind på, regression, tangent og differentation af x^2. Forstår ikke rigtigt hvad min lærer mener med regression? Hvad vi... -
Differentialligning og terminsprøve - ARGH!
ForumindlægHej alle Jeg er ved at forberede mig terminspøve i skriftlig matematik A-niveau i 3.g. Jeg har problemer med følgende opgave og vil meget gerne have det på plads inden min terminsprøve på tirsdag d. 6. april 2010. Jeg ville blive glad for grundige forklaringer :) på forhånd tak! En funktion f ... -
Søger ung tekstforfatter med høj karakter i skriftligt dansk
ForumindlægHej alle Jeg og et andet firma søger en ung person, som der har flair for at skrive forskellige type tekster. Artiklerne vil omhandle alt fra a-kasser til bredbånd og forventes at være på 400 ord per stk. Løn 50 kr. per artikel Krav til ansøgeren: Energisk og frisk på udfordringer Dansk på A nive... -
Samlet beståelse af fag
ForumindlægHej alle, jeg håber I kan hjælpe mig lidt med et spørgsmål. Jeg skal til matematik A(stx) eksamen til december og skal op både mundtligt og skriftligt, vi får ikke årskarakterer, så det hele afhænger af den skr. og mundtlige eksamen. Hvis jeg eksempelvis får 4 i skr. og 00 i mundtlig har jeg så b... -
Privatundervisning i Matematik.
ForumindlægHej allesammen. Kender i nogen kvindelig lærer som giver privat-undervisning i matematik? Det skal være i København-området, mere konkret i vestegnen. I er velkomne til at svare her eller til at skrive privat. Det handler om matematik på A og at få det på C og B på plads, og så arbejde hen mod A-... -
Nitrering - hjælp
ForumindlægHej, Er der nogen der kender nogle steder man kan tage hen til lektie hjælp i KEMI A? Jeg bor i Århus, og der er ikke hjælp til KEMI på A-niveau på mit gymnasium (kun B og det kan jeg ikke rigtig brug til noget udover hjælp til at redegøre for nogle reaktionsskemaer.) :( Jeg har virkelig brug for... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle, jeg skal snart op til mundtlig matematik eksamen på A-niveau jeg har fået udleveret omkring 30 spørgsmål jeg kan trække til eksamen. Mit spørgsmål er bare hvordan ville være den mest optimale måde at læse op til md.t mat A eksamen på? Vil det være bedst at lave en disposition til hvert ... -
Karakter bonus ..
ForumindlægVed 5 A - niveau fag, gælder reglen om at gange sit snit med 1,03. Ved at søge ind på et studie (Indenfor de næste 2 år, efter en afsluttet eksamen), gælder reglen om at gange sit snit med 1,08. Jeg har et spørgsmål. Jeg har begge dele, Jeg har både 5 A fag, og skal til at søge, direkter til somm... -
Supplering
ForumindlægHejsa SP! Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende supplering. Jeg har læst, at studenter, der afslutter gymnasiet før 2021 (altså afgangsstudenterne i 2020), kan forbedre deres gennemsnit vha. GSK supplering. Hvis dette er tilfældet, hvilke fag kan man så supplerer, og vil man kunne gange sit s... -
GSK sommerkursus?
ForumindlægHej! Håber nogle kan give mig svar på følgende: Jeg afsluttede min gymnasielle uddannelse for 2 år siden. Men i forbindelse med mit universitetsstudie skal jeg bruge et engelsk A niveau. Hvis jeg tager sådan et i sommerferien, kommer karakteren så til at fremgå på mit gamle eksamensbevis, eller... -
Differentialligning
ForumindlægHej, har problemer med 8.006 i vejledende A niveau opgaver fra: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Jeg ved ikke hvordan det skal gribes an, har læst et andet indlæg herinde ( https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=600942#600953 ) men mangler... -
krav for at blive student?
ForumindlægJeg går på HTX 3. år Jeg får ok karakter i de fleste fag og har et samlede snit på (ca. 6-7) dog har jeg svært ved matematik som jeg har på a-niveau, Jeg har søgt på nettet og snakket med forskellige folk for at finde svar, men synes alle har lidt forskellige meninger.. nogle mener at man skal b... -
Hvor mange eksamener er det 3.g'erne på HTX skal op i - 2023?
ForumindlægJeg går på Mat/Prog linje på HTX og har indtil videre været til 3 eksamener: Samfundsfag (1.g) Teknologi (2.g) Fysik (2.g) Jeg fandt en artikel som sagde at årgangen før kun skulle op til 4 eksamener: "Eleverne skal til skriftlig eksamen i dansk, de skal forsvare deres SRP/SOP ved en mun... -
Forkastelse af nulhypotese
ForumindlægEn speciel type hjerteoperationer fører erfaringsmæssigt til patientens død i 14% af operationerne. På et hospital fører en nyansat stjernekirugs 8 første operationer til 4 patienters død. a) Undersøg, om der på 5%-niveau er statistisk belæg for at forkaste hypotesen H_0: p(dødsfald)=0.14 når ...
