Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 17361 til 17380 af 32066
-
Trigeometri
ForumindlægJeg har problemer med en trekant, som jeg skal tegne beregne side a, b og c på samt siderne.Jeg har fået følgende informationer:vinkel A = 80 deghøjde a = 45 mmvinkelhalveringslinie a = 50 mmJeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig igang, da jeg ikke lige kan se,... -
Forklaring af Taylorpolynomie
ForumindlægHey.. Jeg har fået en opgave om at forklare, hvad et Taylorpolynomie er. Der er så en masse jeg ikke forstår.. Altså, jeg har forstået det sådan: Det er en forskrift for en graf, som kan approximeres til en polynomie. Men hvordan kommer man frem til det? Er det meget kompliceret? Fra BlackAngel90 -
Lingninger
Forumindlæg. -
Hjælp til opgave tak
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge lidt hjælp her spørgsmålet lyder:Beregn iltoptagelsen hos en person i hvile, der har en respirationsluft på 0,5 L og en respirationsfrekvens på 16 resp./min, når der optages en fjerdedel af luftens ilt, under hvert åndedrag. Hvor stor en energiproduktion vil den optagne ... -
Hjælp til at omskrive udtryk til en potens af a!!!
Forumindlæg1. 7.rod a^5*a^92. (kvadratrod a*a)/(a^2)3. a^-1*3.rod a*kvadratrod a4. (6.rod a*3.rod a*kvadratrod a)^7 (a) Opgave 2 og 4 er en brøk. -
Bevis
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med at se et bevis igennem efter fejl? Jeg ved ikke hvorfor, men den bliver ved med at sige fejl, når jeg prøver at vedhæfte dokumentet... -
Hjælp: Skæringspunkter i et 3d rum
ForumindlægOpgaverne er fra MAT 3H.1087)En kugle har centrum i C(-10,9,-13). Radius = 12.Vis at planen med ligningen: 2x+y-2z=51er tangent til kuglen og bestem røringspunktets koordinater.Det er ikke svært at bevise tangenten, men hvordan finder jeg skæringspunktet koordinater?---------------Opg. 1084 B)En ... -
vektorregning
ForumindlægForklar hvordan man bestemmer en vektor AB, når 2 punkter o et koordinatsystem er kendt, tag udgangs punkt i : A= (0, 5) B= ( 4, 10) -
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
Problemer til ligninger f(x)
ForumindlægDer står i min opgave at jeg skal bestemme f(2) og f(-3) til en graf der ikke er linær. Hvordan forstås dette?På forhånd tak. -
Statistik
ForumindlægGodaften. Jeg sidder med et eksamensspørgsmål, som jeg er i tvivl om, hvad jeg skal svare til. Det omhandler statistik. Sprøgsmålet lyder: Gør rede for statistisk beskrivelse af et grupperet observationssæt. -
værdimængde
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal finde værdimængden for en funktion. Normalt plejer man da bare at finde nulpunkter og de højeste og laveste værdier i definitionsmængden og sætte ind i funktionen?I denne opgave er der kun én mulig x-værdi, og der står desuden at X tilhører R+. Betyder det, at defi... -
Hvilken karakter er bedst?
ForumindlægHvis man kigger på 2 eng. skr. eksamensopg. og den ene (på A niv.) har fået 10 og den anden (på B niveau) har fået 11, hvilken er så bedst? -
Produktreglen
ForumindlægLige et hurtigt spørgsmål. I nogle youtube videoer (og også i i nogle restudy videoer), er produktreglen bevist på b niveau - men den er ik med i det materiale som jeg har på b niveau. Er produktreglens bevis blevet fjernet fra b niveau, eller har det altid været a niveau at skulle bevise den ? ... -
Differentialligninger
ForumindlægHej, jeg sidder og knokler med SRP, og er kørt fast i matematikdelen, jeg skal først forklare: - Hvordan ef differentialligning kan løses, og - Hvordan løsningen til en differentalligning kan præsenteres. Jeg er rimelig sikker på den første, men er meget i tvivl om nummer to. Jeg h... -
2. ordens differentialligninger og pendulet
ForumindlægJeg sidder og roder med mit SRP, men jeg har mødt muren. Jeg skal udlede formlen for det matematiske penduls svingningstid ved små udsving. Jeg følger en øvelsesvejledning, som har taget mig lidt af vejen mod udledningen, men jeg kan ikke komme videre fra denne differentialligning: ... -
Gymnasievalg
ForumindlægHej Jeg er en dreng på 17 der bor i Hvidovre. Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet, Problemet er bare det at jeg ikke er kommet ind på min 1 prioritet (christianshavns gymnasium) Jeg er heller ikke kommet ind på nogle af mine andre prioriterer og er derfor endt på Hvidovre gym. Jeg vil vir... -
Differentialligninger?
ForumindlægHvad er differentialligninger, og hvordan løses de? Har hørt om dem - og kan godt regne ud at det er en slags ligninger - men ved ellers ikke hvad det er... -
mat 1.g opg
Forumindlægreducer:2x(6-x)+x^2+(6-x)^2 -
trekanter og enhedscirkel
ForumindlægHej alle Kan man bruge en enhedscirkel til at beregne sinus og cosinus til en vinkel for vilkårlige trekanter eller gælder det kun for retvinklede?
