Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17421 til 17440 af 20689
-
Universet.
ForumindlægHej jeg skal fremlægge AT opagve i morgen sammen med min gruppe, der er nogen matematik/fysik spørgsmål som jeg ikke ved om jeg har forstået rigtigt, og det ville jo være trist at have misforstået til en prøve..... Jeg har om Tilsyneladende- og absolutte størrelsesklasser, samt. afstand til e... -
Online undervisning !!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er virkelig dårlig til matematik og fysik så jeg tænkte på om der er nogen der kender et link til hvor man kan få online undervisning på gymnasie niveau. Dvs. en video hvor en lærer står og taler foran en tavle om et emne. Jeg har engang fået et link til sådan en side, men j... -
gymnasium
ForumindlægHeiij. Jeg skal snart på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken gymnasium jeg skal vælge. jeg bor i ishøj. Har tænkt meget over det, men ved ikke om jeg skal vælge ishøj stx eller avedøre stx. Den retningslinje jeg skal vælge er: Matematik, fysik og kemi. Altså den naturvidenskabelig ret... -
Formler!
ForumindlægEr der en der kan skrive de faktiske formler som indgår, i hastighed, friktion i fysikken?Jeg ved der er nogle som : Fn, Fg, Mu, osv osv, F' et må vel være fordi man muligvis arbejder med friktion? - eller?Fn= m*g kan være et eksempel.Nogle der kender nogle flere, hvor der kan forklares hvad ... -
Virkningen af de funktionelle grupper i acetylsalicylsyre
ForumindlægJeg er kommet frem til, at acetylsalicylsyre består af 4 funktionelle gruppe, nemlig Carboxylsyre, Ester, Acetyl-gruppe og en aromatisk ring (benzen ring). Jeg ved, at funktionelle grupper påvirker stoffers fysike og kemiske egenskaber, men jeg ønske gerne at få hjælp til at se, hvad disse funkt... -
Gymnasium
ForumindlægHeiij Jeg skal snart på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken gymnasium jeg skal vælge. jeg bor i ishøj. Har tænkt meget over det, men ved ikke om jeg skal vælge ishøj stx eller avedøre stx. Den retningslinje jeg skal vælge er: Matematik, fysik og kemi. Altså den naturvidenskabelig retning ... -
HJÆLP!! HF
ForumindlægJeg har spørgsmål ang hf. hvis man har gået på gymnasium før og valgt at holde sit eksamens bevis åben for at ændre nogle fag, er det så obligatorsik at man skal have kemi c for at lukke sit hf bevis når man har haft 3 andre naturvidenskabelig fag. jeg har haft fysik, geografi og naturgeografi ... -
Hjælp... Det haster!!!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med hvordan man får den bedste eksamen i niende klasse. Jeg har meget svært ved at skal kunne føre en samtale med personer i længere tid. Specielt fysik/kemi, engelsk, tysk er svært, men alle de andre er også ret svære... Jeg håber på, at nogle kan hjælpe mig lidt på v... -
HHX eller HTX?
ForumindlægHej!Jeg er folkeskoleelev, og er kommet meget i tvivl om hvilken af de 2 ovenstående ungdomsuddannelser jeg skal vælge. Derfor vil jeg spørge om i kan se hvilken mine evner passer bedst til. Det skal siges at jeg interesserer mig meget for økonomi, og derfor er HHX den jeg hælder mest til. Men je... -
SRP om atombomben samfundsfag
ForumindlægHej Alle, jeg skal til at skrive min SPR om atombomben i fysik og samfundsfag. I samfundsfag skal jeg komme ind på international politik omkring krig og våben osv. men jeg ved simpelhen ikke hvilke bøger, hjemmesider osv. der indeholder dette andet end wiki, håber der er nogen der har noget som k... -
Er det naivt at klage over et 7-tal?
ForumindlægHej allesammen I år afslutter jeg fysik på C-niveau, og jeg har fået 10 i de sidste to standpunktskarakterer. Jeg føler at jeg har leveret en ligeså god præstation som de sidste to gange, men falder så alligevel til et 7-tal. Det kommer til at stå på mit bevis! Ville jeg komme nogen vegne ved at ... -
Finde eta(nyttevirkningen)
ForumindlægHej jeg er igang med en fysik aflevering hvor jeg i databehandlingen skal finde nyttevirkingen. Formlen for nyttevirkningen ved jeg godt er Enytte/Eomsat, men jeg ved ikke hvor jeg får de tal fra, vi lavede forsøget på klassen og de tal vi fik at vide efterfølgende var kun: Start temp: 21.6... -
Variable - hjælp søges!
ForumindlægHej derude! Jeg er ved at lave en fysik aflevering, hvor man skal bestemme sammenhængen mellem hastighed og masse ved et forsøg, hvor vi har målt faldtiden af forskellige ting ved en konstant højde. Jeg har fundet frem til, at det er en potens sammenhæng, men kan man så sige, at: I dette ... -
Opvarmning af cola
ForumindlægGodaften!Jeg har fået en svær opgave i fysik. Jeg skal beregne hvor lang tid det vil tage at få en cola til at koge ved hjælp af lyd fra en højtaler.Det information jeg får afvide er :Colaen har samme kogepunkt som vand.Den står 3 meter væk fra højtaleren (til en koncert) De spiller med 115 dbCol... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej Redegør kort de 3 typer ioniserende stråling: α, β og γ og giv eksempler på kernehenfald der giver disse former for stråling. Introducér halveringstid og forklar hvordan halveringstiden kan bestemmes eksperimentelt. Hvorfor er nogen typer af stråling kræftfremkaldende (f.eks... -
Privatlærer søges
ForumindlægHej, jeg søger en privatlærer i følgende fag: matematik, kemi og fysik. Jeg er bosat i Næstved, og går på gymnasiet, 2.g - på den naturvidenskablige studieretning. Grunden: jeg er ikke dårlig stillet hvad angår undervisning, men vil rigtig gerne opgradere mine 10- og 7-taller til flotte 12-tall... -
Selvvalgt emne
ForumindlægVi skal i fysik selv vælge et emne, som vi kan gå i dybden med. I opgaven skal vi komme udover pensum. Jeg har et emne i tankerne, men har ikke rigtig nogle idéer indenfor emnet, hvis i kan følge mig. Har tænkt på at skrive om emnet dynamik, men mere konkret ved jeg ikke, så det kunne være nog... -
Lyd
ForumindlægHej alle sammen sidder med et par fysik opgaver, som jeg ikke helt forstår hvordan jeg regner ud. håber der er en der gidder at hjælpe lidt. :) På en svingende streng er frekvenserne for den 3. og 4. partialtone f3 = 396 Hz og f4 = 528 Hz. Hvad er frekvensen af den 1. partialtone. Der er må... -
rilleafstand i en cd (forsøg)
ForumindlægHej.. Jeg har lavet en forsøg i fysik. formålet er at bestemme en lasers bølgelængde og derefter bestemme rilleafstanden på en CD. Men jeg mangler lidt teori derfor er jeg i tvivl omkring disse spg. Hvorfor er der en grænse for hvor mange retninger lyset kommer ud af gitteret på? Hvorfor... -
Bygselv: Solfanger
ForumindlægHejVi skal bygge en solfanger i fysik, og vi skal selv finde ud af hvordan den skal laves, men den må ikke koste en halv bondegård...Først snakkede vi om hvordan den skulle laves, og det eneste vi ikke kan blive enige om, er hvor der skal virke som absorber (absorber = det der fanger solens strål...
