Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 17441 til 17460 af 22496
-
Monotoniforhold
ForumindlægHej matematik-genier, Well, så er der dem der skal til skr. matematik om 13 timer og 39 min :) Alene af den grund kigger jeg mine noter i gennem, regner på nogle opgaver jeg har sværest ved osv. osv.. Jeg har på forhånd fået at vide, at man kan komme op i monotoniforhold uden hjælpemidler. Er de... -
bevis for ln(a*b)=ln(a)+ln(b)
ForumindlægHejSå stødte jeg ind i endnu et lille problem.I mit bevis i mine noter for reglen:ln(a*b)=ln(a)+ln(b)bruger jegg(x)=ln(ax)-ln(x)for at komme frem til det, er der nogen forklaring på det, eller bruger jeg blot den funktion for at vise reglen?Håber nogen kan hjælpe, sig endelig til hvis jeg skal sk... -
HJÆLP
ForumindlægJeg står i den (for mig uheldige) situation at spansk var det fag omstændighederne ville, at jeg skulle tilskikkes med. Det ville være synd at sige, at spank var toppen af poppen på mit skema. Jeg skal til eksamen her på fredag, og ville derfor høre om der var nogle der lå inde med noter, oversæt... -
Xenophon
ForumindlægNogen der har læst Xenophons Anabasis der har nogle gode noter/guldkorn...!Der er især en ting jeg ikke helt forstår (vi har fået opgivet 3. bog) og så vidt jeg har forstået kæmper Xenophon i denne bog på grækernes side og hjælper dem med at komme tilbage - men hvorfor er det så lige at hans bog ... -
Acceleration i det skrå kast?
ForumindlægHej med jer, Jeg har bemærket at min lærer tegner accelerationsvektoren lodret op og skriver den som <equation>a_y=-g</equation> Men burde den ikke i virkeligheden pege nedaf mod jorden, for nå man fx kaster en bold i et skrå kast, så vil den accelererer ned mod jorden lige fra det øj... -
Hjælp til opgave om lactose
ForumindlægHej jeg er gået i stå i den her opgave om lactose. Jeg mangler kun denne ene besvarelse: Soørgsmålet er linket https://gyazo.com/217223e03cdbd46cd9f464488c8167e9. Desuden blev der noteret et brug af 5,20mL kaliumpermaganat, og de dannede ioner blev titrede med 0,020M kaliumpermanganat. Der blev d... -
eksamen :S:S
Forumindlæghej jeg er så "heldig" at jeg skal til eksamen i engelsk:p og jeg er i særiøse problemer hva angår noter, som jeg ikk har nogen af. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde rundt i nogle af følgende tekster?? place:D- Champagne Flight- A Fable- The man who loved Flowers- Mr. Kleinm... -
Hjælp Darwin [Bio/his]
ForumindlægJeg vil virkelig gerne slutte på en fornuftig karakter, men er bange for at jeg har gjort det svært for mig selv. Jeg har lagt min AT opgave op på nettet, please læs og hjælp mig konstruktiv. Tekst med fed skrift er ikke med i den afleverede opgave, det er snarere noter til mig selv & ting je... -
Eksamen - Goethe: "Der Fischer"
ForumindlægHej,Jeg skal til årsprøve (1.g) på torsdag i tysk.Et af de emner jeg kan komme op i er:"Die Spaltung des romantischen Menschen". Jeg kan kome op i "Der Erlkönig" og "Der Fischer" af Goethe. Problemet er, at jeg lige har opdaget, at vi åbenbart havde om "der Fisc... -
Tysk mundtlig
ForumindlægHej.Jeg sidder og er ved at dø over at skal til tyskmundtlig prøve på gym her på onsdag. Hvis noget kunne bidrage med noter til følgende tekster ville det redde mit liv:Die Blau schicht Die entscheidung Ein neues gesicht Neapel sehen Ein tag im Leben des Flissbandarbeiters SiegfriedEvt. no... -
hjælp -- mundtlig mat
Forumindlæghej jeg ska op i mundtlig mat B 2.g her om lidt over en uge.... men har ikke de bedste noter... da jeg har været på højniveau hold og kun har været på dette hold i 2 måneder... derfor har jeg misset det meste af 2.g pensum... og har været uheldig at få en lærer der er blevet fyret 5 gange på 5 fo... -
Mundt. eks. -> Poor People's Cafe's
ForumindlægHejJeg er i den situation, at jeg skal op i mundtlig engelsk på fredag.En af de opgivede tekster er "Poor People's Cafe's", der er skrevet Douglas DunnI digtet gemmer der sig en masse skjulte citater og hints omkring Margareth Thatcher - Har jeg fået afvide. Desværre kan jeg ikk... -
Vektorer i planen - den rette linje
ForumindlægHej alle. Jeg sider og forbereder mig til mundtlig eksamen i matematik, og jeg er faldet over et bevis for den rette linje under emnet vektorer i planen, som jeg ikkee helt forstår. Sætningen lyder: Linjen med ligningen ax+by+c=0 har en normalvektor n med koordinaterne n= (a , b). Beviset består ... -
King on King
ForumindlægNogle der har / har noter til / ved hvor jeg kan finde, et interview med Stephen King, der blev lavet i forbindelse med, at han jo har skrevet diverse Horror-romaner.. Det er et interview, hvori han fortæller om, hvorfor han skriver horror, hvad der skræmmer folk osv. Sagen er den, at jeg er komm... -
Find sinus for forskellige vinkler
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med at skrive nogle noter til matematik eksamen. Et at punkterne i et spørgsmål omkring sinus er at jeg skal bestemme nogle af de eksakte sinus-værdier for udvalgte vinkler. Og her menes der naturligvis ikke at man skal slå op i sinustabellen eller lommeregneren :) Je... -
Synopsisspørgsmål - hurtigt svar, tak :D
ForumindlægJeg er i gang med hf enkeltfag og jeg skal skrive en synopsis til min eksamensprojekt. Jeg skal aflevere denne synopsis i tre eksemplarer i morgen og skal bruge denne synopsis som "talepapir" til eksamen. Jeg skal selv medbringe min synopsis til eksamen. Er der nogen der ved om man m... -
Eyjafjallajökull - konsekvenser
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om vulkanen Eyjafjallajökull i AT med fagene samfundsfag og naturgeografi. Jeg skal til AT-vejledning i morgen, og ville gerne fortælle en masse, men jeg kan ikke rigtig finde svar på disse problemer, som jeg ellers gerne bl.a. ville snakke om. Er der nogen, so... -
Eyjafjallajökull - konsekvenser
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om vulkanen Eyjafjallajökull i AT med fagene samfundsfag og naturgeografi. Jeg skal til AT-vejledning i morgen, og ville gerne fortælle en masse, men jeg kan ikke rigtig finde svar på disse problemer, som jeg ellers gerne bl.a. ville snakke om. Er der nogen, som ... -
Simpel ligning
ForumindlægJeg har glemt alt om matematik og håber en af jeg gider hjælpe:Solve for x and note restrictions.(b+2)(x-b+3)=0Ok jeg ganger paranteser igennem:bx-b^2+3b+2x-2b+6=0Og sammentrækker...8x-b^2+b+6=0Isolere x...8x=b^2-b-6Uhmmm og hvad så dividere med 8?...x=(b^2-b-6)/8Dette ligner ikke en løsning - fa... -
Goethe: Prometheus, Willkommen und Abschied, Auszug aus Faust
ForumindlægEr der nogen der har haft disse tre tekster samt har nogle gode noter og referater dertil?Jeg har fundet nogle ting her på Studieportalen samt via google, men synes stadig jeg mangler nogle ting jeg kan tage fat på til eksamen samt et grundigt handlingsreferat!Håber der er nogle der ligger inde m...
