Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 17461 til 17480 af 35989
-
tangentsligning
ForumindlægJeg er af den gamle ordning og må ikke bruge solver på min lommeregner. 0 =-tan(t)+t hvordan løser man denne -
Herodots skrivemåde - Kong Kroisos
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken skrivestil Herodot benytter sig af (her med henblik på kong kroisos)? I en af opgaverne her inde, er der en, der har skrevet han bruger imperiske metode (Kun det der med sikkerhed er rigtigt). Men nogle gange siger han selv at det er ting han har fået at vide, hvord... -
Når en betastråle "skydes ud"
ForumindlægHey. Jeg har lige et 9 klasses spørgsmål til jer, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Når nu en betastråle(et elektron) forsvinder fra et grundstof, er der så en neutron der omdanner sig til et proton, så grundstoffet skifter atommasse og atomnummer? Fx He 2 protoner 4 unit. Når en betastråle ... -
Definition af sinus og cosinus
ForumindlægI et eksamensspørgsmål står der: gør rede for definitionen af sinus og cosinus, bevis cosinusrelationen. Jeg troede at definitionen var beviset? Hvordan definerer jeg sinus og cosinus? -
Læse Jura i udlandet?
ForumindlægG'dag folkens, har lige et par spørgsmål ang. Jurastudiet. Sagen er den, at jeg har tænkt mig at læse Jura her til sommer på Århus Universitet. Jeg ved, at det er muligt at studere et enkelt år, eller semester udenlands. Men mit spørgsmål er således, om det er muligt at studere et år/semeste... -
Små historier/myter.
ForumindlægHvis nogen af jer rare mennesker ligger inde med små historier/myter om alt fra Odysseen til Illiaden og Antigone etc. etc. Så er jeg MEGET interresseret i dem. Bare for og nævne et eksempel på en sådan historie/myte: "Aggamemnon der offrer sin datter til guderne for at få god vind i sejle... -
Hvad mener I?
ForumindlægHvordan reagere I når I har fået en god karakter? Har selv dårlige oplevelser på området, så ville gerne høre jeres oplevelser. -
er lydbølger i luft altid...
ForumindlægHej! Jeg vil gerne vide om lydbølger i luft altid er longitudinale, atlså parallelt med udbredelsesretningen. Det må gerne gå så hurtigt som muligt :) -
hvordan siger man at give en tørt på?
Forumindlægaltså ikke sådan at skifte ble på en baby, men sådan at svare kækt igen? -
Spg. om hvor jeg bliver student?
ForumindlægHey, jeg har hf-enkeltfag på to forskellige skoler. Jeg skal være student til sommer, men ønsker at blive student på en bestemt skole jeg går på. Mit spørgsål er, om hvad der afgør at jeg kan blive student på en bestemt skole.. Er det den skole, hvor jeg har flest su-timer, at jeg ender med at ... -
Lektiehjælp tilbydes!
ForumindlægHar du problemer med de tyske verber? Synes du stavning er svært? - eller er den engelske eller tyske oversættelse (for ikke at tale om stil) svær at komme igennem? Så er jeg her for at hjælpe:) Nu da jeg efter at have afsluttet en sproglig studentereksamen med 10,5 starter på en videregående u... -
Brug for Lektiehjælp eller ekstra undervisning?
ForumindlægHej Jeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjælp eller eksamenshjælp. Undervisn... -
Læsemængde på uni
ForumindlægHej. Af ren nysgerrighed synes jeg, at det kunne være dejligt hvis I kunne skrive hvor mange sider i gennemsnitligt forventes at læse dagligt på jeres studie. De fleste angiver det i timer, men læsehastighederne varierer jo. Derfor er jeg nysgerrig efter antallet af sider. Tak på forhånd -
Fif og råd?
ForumindlægHey allesammen (: så er jeg en af de "heldige" elever, som snart skal til terminsprøve, selvom det "bare" er en terminsprøve, så vil jeg gerne have så meget ud af det som muligt. (og helst noget godt ;D ) Så tænkte på om I havde nogle råd osv. til hvad jeg skal forinden prøve... -
EKSAMENSANGST ---HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har i morges trukket et eksamensspørgsmål i fysik C, men jeg er stadig meget forvirret over hvordan jeg skal gøre. Jeg er meget eksamensangst og har svært ved at tænke rationelt, jeg ryster og glemmer alt jeg nogensinde har læst eller hørt. Mit emne er Lys og bølger. Jeg bliver bedt fo... -
herman bang
ForumindlægNogle der evt har en god litterær artikel liggende af "det hvide hus" af Herman Bang? -
engelsk stil
Forumindlæghej alle sammen jeg vil gerne spørger om der nogle der gider at rette min engelsk stil?! det vil virkelig være til en stor hjælp !! jeg vil virkelig gerne have en god karakter !! ( den skal afleveres idag senest kl. 23:30) tak på forhånd :)) -
Eksamensprojekt
ForumindlægHej. Er der nogen som har nogle rigtige gode idéer, som man kan lave som eksamensprojekt som vedr. rum? Det skal ikke være noget med tegning eller et maleri :) -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
Gnmsnit gamle og nye karakterer
ForumindlægHvordan regnes gennemsnittet når der både optræder 13-skala karakterer og 7-trinsskala karakterer på eksamensbeviset?
