Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 17461 til 17480 af 170365
-
"Lektiehjælper" søges (med løn)
ForumindlægHej alle sammen Jeg søger én, der bor i Århus-området, som kan hjælpe mig med matematik- og statistikopgaver. Hvis der er nogle som er skarpe på dette område og har lyst til at tjene lidt mere ved siden af SU'en må De kontakte mig hurtigst muligt. Jeg ønsker at modtage hjælp 3-4 timer om ... -
Redegørelse for bestemmelse af vækstmodel ved regression
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til min mundtlige matematik eksamen. Jeg har et spg det omhandler vækstmodeller. Jeg har lavet redegørelse for, lineære funktion, eksponentielle udvikling og fordoblings- og halveringskonstant. Men det sidste delspørgsmål forstår jeg ikke rigtig: Der... -
Er jeg egnet til jurastudiet?
ForumindlægHej og godt nytår studieportalen! Jeg er en 18-årig pige der går i 2. HF. Jeg overvejer, at søge ind på jurastudiet, men jeg er i tvivl om jeg er egnet, eller om det vil være en fordel for mig at bruge et sabbatår på b.la. at læse nogle fag op. Fag jeg har/har afsluttet: Dansk A, engelsk B, hi... -
ansøgning
Forumindlæghej hvis man skal starte til en ny uddannelse, her vidst i januar, hvornår skal man seneste sende ansøgning -
Gang snit med 1.08
ForumindlægHej alle, jeg er i tvivl om hvor længe man må gange sit snit med 1.08? Jeg blev student i 2012 og har ikke planer om at søge i år (2013), vil jeg dog kunne gange mit snit, hvis jeg søger ind til marts 2014? Og har I en ide om hvad man kan blive med et... -
Graden af matematik i IBP
ForumindlægHej Alle, Jeg skal starte på studie til sommer, og jeg er så godt som sikker på, at jeg gerne vil læse International Business and Politics. At arbejde med sfæren mellem virksomheder og statslige institutioner tiltaler mig virkelig, og jeg interesserer mig meget for international økonomi (makr... -
SRP analyse af Kinas og USA's relation
ForumindlægHej Jeg kan simpelthen ikke komme videre i min analyse i min srp. Jeg skal analysere hvilke motiver USA og Kina har for at pålægge hinanden told og jeg skal inddrage teori om international politik og handelsteori. Mit undringsspørgsmål lyder: Hvordan har Kinas realtion til USA ændret sig og hvad... -
Forståelse eller udregning?
ForumindlægHvad er vigtigst i fysik: a) forståelse af teorien eller b) evnen til at løse regneopgaver?Vi taler om gymnasieniveau B.Ps. Kun en af dem! -
modsatte af overophedning?
ForumindlægHey. Jeg har lige brug for det rigtige begreb for hvad det modsatte af overophedning er (vdr. finanspolitik). Altså når det går dårligt får landets økonomi og staten (måske) vælger at pumpe penge ud i samfundet for at få økonomien op igen. Håber i kan hjælpe mig med lige at finde ordet. -
To variabler
ForumindlægHej Kan I anbefale bøger eller hjemmesider om funktioner af to variabler i sammenhæng med økonomi? -
Immigration - England/Storbritannien
ForumindlægHej kære SP-brugere. Jeg er igang med en opgave omkring indvandring til England/Storbritannien. Jeg vil redegøre for immagrationssituationen i England, hvilke nationaliteter der vælger at immigrer og beskrive det multietniske samfund. Jeg vil også se på de kulturforskelle der er mellem deres... -
Kvote 2....tests der forbedrer ansøgning
ForumindlægJeg blev færdig med gymnasiet sommeren 2007 med et snit på 9.1 på gammel skala. Problemet er, at jeg vil læse international business på CBS og derfor er det nok kvote 2, hvis jeg skal have en chance. Jeg har på nuværende tidspunkt kun engelsk på b-niveau, men jeg tager en TOEFL næste uge. I øjebl... -
TIPS TIL SAMF C MUNDTLIG?!
Forumindlæghej alle, er der nogen der har nogle tips til samfundsfag c mundtlig eksamen? og ved i, om jeg skal bygge min "fremlæggelse" om omkring min problemstilling og de underspørgsmål? -
Dumpet i 2 fag
ForumindlægHey . Jeg er dumpet i Engelsk og Matematik og jeg kunne tænke mig at læse et studie hvor det kræver at bestå engelsk b og matematik A. Hvad er bedst at tage 3.g om eller tage kurser ? et spørgsmål mere Jeg er godt klar over at hvis man tager alle eksamerne derefter kan man ikke tag 3.g o... -
Teknologi
ForumindlægHejsa derude. Jeg håber virkelig på at en af jer dejlige mennesker, der ser mit indlæg vil rette min oversættelse, da jeg er lost når det gælder engelsk. HER ER DET JEG HAR OVERSAT OG LÆNGERE NEDE ER DEN DANSKE VERSION PLACERET: El, TV, radio, telephone and cars are some of the thing the nowada... -
cand.polit eller cand.scient.oecon ?
ForumindlægHej Forum. Jeg er i gang med det tredje og sidste år på hhx-uddannelsen. Her har jeg studieretningen matematisk-økonomisk, da jeg meget godt kan lide fag som matematik, virksomhedsøkonomi, finansiering og international økonomi. Jeg regner med at flytte til København allerede næste år og starte på... -
Oversættelse af lille tekststykke
ForumindlægHej allesammen, jeg er kommet tilbage efter sommerferien, og ville hører om dette var helt i hegnet? så kom med jeres rettelser og ting og sager tak! :-) En saudiarabisk 58-årig kvinde og hendes 34-årige søn har i årevis bedraget finansselskaber i London ved hjælp af falske kongelige titler og i... -
Er Gymnasiet hårdt?
ForumindlægHej, Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har valgt studieretningen: Samfundsfag A, Matematik B, Erhversøkonomi C. Jeg overvejder dog at hæve matematik til A niveau. Hvis i har haft denne linje eller en lignende en, syntes i så det var hårdt eller? Hvor lang tid brugte i på lektie... -
Filmen "Luther"
ForumindlægHej. Nogen som kan svare på, hvad det var for en religion, Luther var "imod".. Og hvad det i store træk egentlig var, der foregik?? Det er til min eksamen imorgen.. På forhånd tak! -
Rentesregning
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal svare på hvornår man er gældsfri. Jeg har regnet mig frem til at den sidste ydelse betales 1. december 2014 Skriver man så at man er gældsfri 1. december 2014 eller skriver man 1. Januar 2015 eller skriver man noget helt andet ??? Det skal lige ...
