Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 17461 til 17480 af 33057
-
Målstoksforhold.
ForumindlægHej. Jeg sidder og bøvler med endnu en matematik opgave. det drejer sig om de ark jeg har vedhæftet. ( afleveringsopgave 2D ( Du finder den helt i bunden) ). En forklaring på hvordan jeg gør ville være fantastisk. Tak for jeres tid. -
heeeeelp...
ForumindlægSidder med matematik.. kan ikke lige finde ud af de her tre opgave: (2x-3)(8+x) (12-4y)(x+3) (6a+2)(18-3a) Håber der er nogen der kan hjælpe, tak på forhånd. (; -
Brøker
ForumindlægHej Sidder lige med min datter´s matematik, og har et spørgsmål. Lave brøker om som antal hele plus antal dele.?? Eks. 7/5 9/4 Er der en der kan komme med lidt hjælp der. TAK -
Pensum til terminsprøve
ForumindlægJeg skal til 9.klasses terminsprøve, hvor jeg bla. skal op i en færdighedsprøve i matematik. Jeg har en svaghed når de gælder division. Er der er en risiko for at der vil være et spørgsmål hvor jeg skal kunne dividere med decimaltal (uden lommeregner)? Tak på forhånd! -
Lukket form?
ForumindlægHvad vil det sige, at der ikke eksisterer en løsning på lukket form? Man finder denne formulering overalt i matematikken især ved differentialligninger. Er det bare en anden formulering af "der findes ikke en analytisk løsning"? -
math type
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige fået math type til brug i matematik. Jeg kan godt finde ud af at skriver formler ind men hvordan gør man sådan at man får et facit ud af det? -
Gør rede for halveringskonstanten, fordoblingskonstanten og vækstrate.
ForumindlægHej derude bag skræmene Jeg sidder og laver dispositon til matematik B eksamen. Jeg skal gøre rede for; halveringskonstanten, fordoblingskonstanten og vækstrat. Nogen der kan hjælpe mig? -
Definitionsmængde
ForumindlægJeg har en matematik aflevering for som SKAL laves i Derive (mat. program, lidt ala mathcad) og så skal jeg angive definitionsmængden for funktionen, men hvordan gør jeg det via Derive hvis nogen kender programmet? -
hjælp til en matematikopg. A+
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der kan hjælpe med opg. 3.027 i bogen eksamensopgaver i matematik 3-årigt forløb til a-niveau.Hører tegning til så jeg kan ikke skrive den ind. -
SSO og mundtlig eksamen
ForumindlægHey!Hvis man skriver SSO i matematik, kan man så komme op i den til mundtlig eksamen? Min lærer siger nemlig at det kan man først ved den nye gymnasie-reform! -
Lektiehjælp på sydsjælland søges STRAKS!!
ForumindlægHejsaJeg søger en person som kan hjælpe med Fysik B og matematik B x antal gange om ugen!! Det skal helst være én som er bosiddende i sydsjællandsområdet!!Søges omgående!! -
PLS EN LILLE SPØRGSMÅL ANG GENETIK
ForumindlægEn eksempel til 2. gens nedarvning, kan det ikke være eksempel den ekperiment Mendel selv lave den med gul,rund ært og grøn,rynket ært? + hvordan skulle man foklare det matematiks ? -
Gør rede for gennemsnitlig procentvis ændring
ForumindlægHey Jeg skal op til Matematik Mundtlig på C-Niveau og er lidt i tvivl om dette: Jeg har fået spørgsmålet: Gør rede for gennemsnitlig procentvis ændring Nogen som evt. kan hjælpe mig? -
Hjælp!!
ForumindlægHej^^ nogen der vil rette min SRP opgave igennem?? Jeg har skrevet i matematik og samfundsfag. Jg skal aflevere den i morgen, så hvis der er nogle, som er søde, og lige vil rette den i gennem, skal i skrive hurtigt.. :-) -
Hvad sker der
ForumindlægHej, jeg er i tvivl.. Jeg er blevet optaget via en optagelsesprøve på et gymnasium. Hvad nu hvis jeg dumper eksempel dansk engelsk eller matematik, kommer jeg så ikke på gymnasiet alligevel? Hjææææælp -
afgangseksamen
ForumindlægJeg er ved at skulle op til folkeskolens afgangseksamen er der nogle der ved hvor man kan se evt: ældre eksamenopgaver så man kunne øve sig lidt der er 9. klasse skriflig matematik -
Læse op på fag
ForumindlægHej jeg vil gerne studere bygningsingeniør, men jeg har ikke matematik A og fysik B som jeg er nødt til at læse op på? Er jeg så nødt til at betale for undervisningen eller? -
Reduktion igen
ForumindlægJeg har lige ENDNU et matematik spørgsmål, om reduktion Er følgende stykker reduceret rigtigt: 6x-3y-3x-2y = 3x-y ?? 6x-2*(4-x) = 7x-8 ?? Er dette stykke rigtigt: (-5)*(-3)-15 = 0 ?? -
mat
ForumindlægHej. Jeg ved godt, at det er blevet spurgt meget til den skriftlige matematik eksamen (b-niveau), men, hvor mange point skal man sådan ca. have, for at få et 10 tal?? -
Karakter
ForumindlægHej alle sammenVille bare lige høre om der ikke var en der vile skrive sammenhængen mellem point og karakter?Jeg har matematik på 3-årigt højniveau, dvs. 150 point ialt. på forhånd tak
