Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 17481 til 17500 af 62610
  • produkt til problemformulering

    Forumindlæg
    Hej, vi er 2 drenge fra 8. klassse, der skal lave et godt produkt til projektugen, og vi er løbet tør for idéer. Vi har allerede prøvet at lave en hjemmeside, men det virkede ikke. (vi har om klima/klimapolitik) nogen idéer?
  • Logaritmer

    Forumindlæg
    Gør rede for logaritmefunktioner og bevis regnereglerne for logaritmer? Hvad er logaritmer=?
  • Magnetisme

    Forumindlæg
    Hej jeg har en fysikopgave og en af spørgsmålene er hvem opdagede magnetismen? Nogen der kan hjælpe?
  • gange med brøk

    Forumindlæg
    Et tal ganget med 1/2 giver 10 hvad kan det tal være? Jeg er helt lost? Burde det ikke blive 10/2 som en brøk istedet for bare 10?
  • MUNDTLIG ÅRSPRØVE!

    Forumindlæg
    hej alle kloge mennesker!;) Er der nogen der kan give mig et råd om hvordan man skal snakke om en kendt tekst, altså hvad skal man komme ind på? ikke kun resume vel ? jeg er lidt så blank!
  • FEDT - umættede og mættede

    Forumindlæg
    Skal snart til eksamen og mangler lige nolge få ting!! Er der nogen der vil være fantastisk sød at skrive, hvad jeg fx. kan sige eller burde snakke om, i forhold til umættede og mættede fedtsyrer til eksamen(fsa)!? Nok fedt i det hele taget..... Håber at der er nogen der vil hjælpe mig!!!!!!
  • hjælp til basic fysik/kemi viden!!

    Forumindlæg
    hey der er snart ved at være eksamner i 9.klasse, eller først til maj, men tænkte det va en god ide at starte allerede nu. Jeg har altid været dårlig til fysik og kemi og kunne virkelig godt tænke mig lidt hjælp på lidt grundviden i fysik og kemi somi Hvordan holdes atomets kerne sammen? Hva...
  • Optagelsesprøve Stx

    Forumindlæg
    Hej Jeg har idag været til optagelsesprøve på mit ønskede gymnasium. Det gik godt i dansk, engelsk og fysik/kemi, men matematik gik dårligt og jeg havde problemer med at koncentrere mig, da prøven foregik mundtligt. Men kan jeg stadig blive optaget selv om jeg havde en dårlig matematikprøve? de a...
  • Opstilling af differentialligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og bakser med en differentialligning. Er der en der kan hjælpe mig med? Opgave: I en model er antallet P af indivder i en bestemt population en funktion af tiden t (målt i døgn). Den hastighed, hvormed P vokser til tidspunktet t, er proportional med produktet af antallet af indivi...
  • Observationer/obervationsintervaller ? HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Hej Derude :) Jeg har en klar viden om, hvad observationer og observationsintervaller er mht. statestikker... DOG! Har jeg problemer med at sætte ord på... Nogen, der kan hjælpe?
  • Fast vending på engelsk

    Forumindlæg
    Hej, Hvad betyder "the bearers of the canon, were the ones celebrated by the young"?
  • matematik opgaver

    Forumindlæg
    hej jeg har to opgaver i matematik så jeg ikke for står her er det En cykelhandel sælger bl.a. cykelhjul. En kunde spørger ham om hvor langt et cykelhjul kører med en diameter på 70 cm inkl. dæk og slange. Så hvad skal cykelhandler svare?? Hvor mange omgange rulle dette hjul (afrundet til he...
  • Klima, energiforbrug og BNP

    Forumindlæg
    Hej, der er et spørsmål som jeg bare ikke kan svare på, så jeg håber i kan hjælpe. Spørsmål: Er der sammenhæng mellem klima, energiforbrug og BNP pr. indbygger? Begrund dit svar. Tak på forhånd :)
  • HJÆLP! Kuppet! BUDSKAB!

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til dansk mundtlig prøve og jeg har trukket kortfilm og valgt filmen "kuppet"... Er der nogle der aner hvad budskabet i filmen kunne være? For jeg har virkelig ingen anelse er desperat!!!!!!!!!!!!!!! Håber virkelig i vil hjælpe! :)
  • ET SLOGAN

    Forumindlæg
    Hejsa.. Er der en venlig sjæl der gider at forklare mig hvorfor Rødstrømperbevægelsen sagde at "ingen klassekamp uden kvindekamp, og ingen kvindekamp uden klassekamp" Hvad var formlået med dette slogan i 1970´erne? OG hvad betyder det egentlig? På forhånd tak..
  • hjælp til opgave

    Forumindlæg
    Glycogen og celllose er begge polyglukoser. - hvilke funktioner har disse polysaccharider ? og hvad er den molekylære baggrund for forskellen ? Tak på forhånd
  • Perspektiveringer til Teksten "Bare en pige"

    Forumindlæg
    Hej, jeg er gået i stå! Kan ikke finde nogen tekster at perspektivere til sangen "Bare en pige" - L.O.C. Ville blive rigtig glad hvis der var nogen der gad give mig nogen idéer! :)
  • Rettelse aff engelskstil

    Forumindlæg
    Hej folkens! Jeg vil høre om der er en der vil rette min engelsk aflevering her i aften, det kunne bare være rart at få den tjekket igennem!
  • Første skoledag

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Efter sommerferien skal jeg starte på det lokale gymnasium. Problemet er at jeg skal starte på gymnasiet den 13. august, men vi kommer først hjem den 14. august fra ferien. Så jeg bliver altså forsinket med at starte. Tror i så...
  • LIBERALISME&KONSERVATISME

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave som lyder sådan " Find forskelle og ligheder mellem konservatismen og liberalismen. Kender i hjemmesider som jeg kan søge på og få hjælp, eller kan i svare direkte ?