Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 17521 til 17540 af 34042
-
Er der nogen som kan hjælpe?
ForumindlægHvor mange medarbejdere er beskæftiget inden for handling. Resultat i hele hundrede. Der er 20000 medarbejdere ialt. Omkring 2/3 er beskæftiget inden for handling. Skal jeg så ikke finde ud af hvad 2/3 er af 20000? Og hvordan skal det gøres? -
SRO - Væksthastighed
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive min SRO, men er gået i stå ved en af opgaverne. Opgaven lyder således: "Redegør for begrebet "Væksthastighed" ved hjælp af differentialregning. Begreber som differenskvotient og grænseværdi skal indgå." Jeg er rigtig meget i tvivl om hva... -
Hjælp! Mundtlig eksamen imorgen!
ForumindlægHvordan ser de forskellige potensfunktioner ud og hvad hedder de??? -
Matematikprogram
ForumindlægHej. Ville lige høre, om der er nogen som kender et godt program. Jeg skal bruge det til at tegne koordinatsystemer, cirkler, trekanter osv. Lige nu bruuger jeg GeoMeter, men synes der er nogle mangler. Nogen som kan hjælpe? -
hjææælp Emne til Eksamens projekter
ForumindlægHey alle sammen.. jeg ville gerne lige spørge om der er nogen af jer der lige kunne give mig nogle ider til hvad jeg kan skrive i Eksamens projetk.. det skal skrives i to fag og jeg ville meget gerne skrive i kemi, og måske historie/biologi, men jeg har desvære ingen emne..nogle forslag? mange ... -
Konklusion SSO
ForumindlægJeg sidder og skal skrive min konklusion i SSO. Men må jeg gerne skrive hvad jeg personligt har fået ud af min opgave? Eller skal jeg kun samle opgave i hovedargumenterne og de vigtigste svar på de stillede spørgsmål,og forklarer hvorfor og hvordan jeg er kommet frem til min endelige bedømme... -
sso om pi
ForumindlægHej :) Jeg er stort set færdig med min opg, og tænkte om her var en som ville kigge/rette osv den? Hvis ja, så smid en mail herind så kan jeg sende den... På forhånd tak:) -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej, Sidder lige med 2 problemer. Opgaveteksten: En portion ammoniumnitrit (NH4NO2) udrøres i 2,00 liter vand. Stoffet går straks i opløsning, og følgende reaktion forløber herefter NH4+(aq) + NO2- --> N2(g) + 2 H2O(l) Så er der en graf som viser den aktuelle koncentration af NH4+ som... -
hjælp til opgave om niveaukurver!!!
ForumindlægHej jeg har siddet og bøvlet med denne opgave.. Jeg skal vise at, x^2-4x+y^2+6y-13 = er en niveau kurve til funktionen: F(x,y) = 3sqr(x^2-4x+y^2+6y+14-3x^2+12x-3y^2-18y+40) Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, håber nogle kan hjælpe På forhånd tak -
Reducer nedestående udtryk
ForumindlægHej Jeg kan simpelhen ikke finde ud af de her opgave så vill høre om der var nogle der gad at hjælpe/forklare mig lige hvad man gjorde:-) a) 4x-7+5-x b) (6x-1)-(2x+3) c) 2*(x+7)-(6-5x) d) 2(a+2b)-(b-5a) e) -1/2a+(b-3/2a)-2b f)-2(x+5)+4*(5x+1) Og jeg ved det er mange regnestykker Men de... -
nobelprisen
ForumindlægHvorfor mener i at forfattere som Orhan Pamuk er blevet tildelt prisen fremfor forfattere som Klaus Rifbjerg? Klaus Rifbjerg har jo haft en massiv betydning over skandinavisk modernistisk litteratur. Værker så som Konfrontation er jo banebrydende for de næste generationers digtere. -
Forskellen
ForumindlægREFORMATIONSTID OG RENÆSSANCEN ER DET IKKE DET SAMME?? FORDI JEG HAR HØRT NOGLE SIG AT DET ER DET SAMMEN BARE HVILKEN ORD MAN BRUGER? TAK PÅ FORHÅND :) -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
Eksponentialfunktion
ForumindlægHejsa Har fået en opgave, der lyder: Bestem regneforskriften for eksponentialfunktionen f, hvis graf går igennem punktet (-4,6). Jeg har virkelig ingen ide om hvordan jeg starter :) -
Kollegie tæt ved matematiske fakultet København
ForumindlægHej Jeg bor på Færøerne, og er derfor ikke særlig god til at finde rundt i København. Jeg skal imidlertidig flytte til Danmark efter sommerferien, og er derfor begyndt at lede efter et kollegie. Jeg kan dog ikke finde nogle tæt på det Matematiske fakultet ved Københavns Universitet på KKIK.... -
Vektorer: projektion, skalarprodukt og længde
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe mig med denne opgave eller i hvert fald med at få hul på den? Om to vektorer a og b gælder at: længden af vektor a = 7, længden af vektor b = 3 og a*b = 2 1) Beregn længden af projektionen af a på b En vektor v er bestemt ved v = 4a + 5b 2) Beregn a*v 3) Beregn længden af... -
Texas ti-89 titanium sælges
ForumindlægJeg har en næsten ubrugt texas ti-89 titanium til salg for 900,-. Alt medfølger (Kabler, software mm.) -
Drejeskive...
ForumindlægHej.. Jeg finder opg. b meget svært og ville gerne have lidt inspiration til hvordan den skulle løses.. http://peecee.dk/?id=34997 På forhånd tak.. -
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 3
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og vækstrate. Vis hvordan man kan bestemme a og b ud fra to punkter på graf... -
J/mg til J/g?
ForumindlægKort og enkelt: Hvordan omregner jeg J/mg til J/g?
