Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 17541 til 17560 af 176853
-
Gode huskeregler til dansk diktat eksamen?
ForumindlægHej. Jeg skal, som mange andre, til eksamen i diktat i morgen. Derfor vil jeg meget gerne høre, om I har et par gode råd eller huskeregler, som jeg kan have i baghovedet, når jeg er igang med den? Tak på forhånd. -
Dansk eksamen, fordybelsesområde, kærlighed.. ideer?
ForumindlægHej, Jeg har trukket kærlighed som fordybelsområde til min dansk mundtlig eksamen. Jeg vil derfor spørge om der er nogen, der har ideer til gode tekster, som passer til mit fordybelsesområde. På forhånd, tusind tak. -
Eksponentiel funktion, talle a og b
ForumindlægHej Jeg skal angive en forskrift udfra disse oplsninger; f(1) = 10 og f(4)=80 Kan man så kalde f(1)= x1, 10=y1, og f(4)=x2, 80=y2? -
Bestemmelse af a i en stykkevis lineær funktion.
ForumindlægHalløjsa Nogle der har et bud på hvordan man løser b) i den vedhæftede opgave? -
bestem tallene a, b og c
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg løser denne opgave??? fil vedhæftet. -
Odontologi - forberedelse
ForumindlægHejsa. Skal læse odontologi til september, og søger råd til hvordan jeg kan forberede mig ? Overvejer at læse noget kemi på A-niveau, da jeg har hørt det kunne være en fordel. Men hvilke emner skal jeg læse på ? Hvad er relevant og hvad er ikke Hvis jeg skal læse lidt på forhånd, hvi... -
Naturfagsopgave-svar?
ForumindlægNogen der har naturfagseksamens-opgave-svar eller allerede har været til naturfags-eksamen i år og evt. har lyst til at sende mig deres svar?Det ville virkelig være en stor stor hjælp. TakM.v.h Mikala -
Bestem fodlængden af højden fra A på BC
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe med spørgsmål b og c her?? -
Hjælp - dansk eksamen: budskab i "Polterabend"
ForumindlægHjælp - skal op i dansk eksamen torsdag og skal op i Polteraben af Jan Sonnergaard - men jeg forstår ikke budskabet? Og forstår ikke slutningen af teksten - hvad er det fortælleren mener med de 3 nævnte magter?? Kender nogen teksten/novellen? Hjælp mig med min analyse og budskabet - PLEASE -
Nogen der ved noget om musik eksamen?
ForumindlægJeg skal op som selvstuderende til musik c eksamen på tirsdag den 29 maj. Jeg har forberedt 4 værker som jeg har analyseret ved at lytte til dem. Jeg har 80erne dansk pop og rock som hovedemne. Jeg vil høre om nogle ved noget om det ukendte materiale man trækker til eksamen? Hvad det kan være o... -
fysik c eksam bølger og lyd
Forumindlægdu skal fortæller om forskellige typer bølger samt lydens hastighed .... jeg tænker på harmoniske bølger samt enheder begreber : transversale bølger - longitudinalbølger fænomener: konstruktiv- destruktiv (eks. stående bølger og gitterligningen ) men jeg behøver hjælp med hvad skal jeg si... -
AT-eksamen fredag - psyk+samf
ForumindlægJeg har virkelig svært ved at forstå alt det om metoder, vil derfor meget gerne have hjælp hurtigt, da jeg skal op på fredag. Mine fag er psyk og samf og emnet fremtidens arbejdsliv. I opgaven analyserer jeg to artikler om folk der lider af stress og inddrager derved samf og psyk. Men hvilke m... -
Hjælp til EKSAMEN, analyse af Björn Borg reklame
ForumindlægJeg går i 9 klasse og skal op i trykte reklame til afgangseksamenen. Det kunne være rart, hvis jeg kunne få andres synspunkter og hjælp til selve analysen for at få en mulighed for at åbne reklamen lidt og komme ordentlig i dybden med det. Tak på forhånd :) http://danskundervising.wikis... -
HJÆLP samfundsfag mundtlig eksamen markedsøkonomi og blandingsøkonomi
ForumindlægHej, Jeg har trukket samfundsfag, og mit emne er markedsøkonomi og blandingsøkonomi. Min trukket problemstilling er: Hvordan kommer markeds- og blandingsøkonomi til udtryk i dagens Danmark? og findes der problemstillinger ved disse typer økonomi? Jeg ved virkelig ikke, hvordan min problemsti... -
Mat A, opgave uden hjælpemidler
ForumindlægHej, jeg har fået stillet en opgave i min næste matematikaflevering, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Indtil videre har jeg fundet ligningen for grafen B, og fået det til y=-2x+1 (som tydeligvis ikke kan passe, da grafen er stigende). Vi har aldrig før lavet monotoniforhold for ikke-anden... -
Tværtsnit areal a kageform/tærteform
ForumindlægHej folkens, jeg har søgt på søgemaskinen Google og ding, men synes ikke jeg kan finde ud af hvordan man beregner et tværsnits areal, kan heller ikke huske præcis hvad det er. de oplysninger jeg har om min kageform er : diameter: 5,6 cm masse: 0,145 g men hvordan regner jeg tværsnitarealet ud ?... -
DISPOSITION TIL TYSK EKSAMEN
ForumindlægHey alle venlige sjæle med talent for tysk! Jeg skal op til eksamen om et par måneder, og jeg sidder nu med alle dispositionerne. I tysk har vi fået tildelt overemnet Grossstädte und Reisen, og jeg har valgt underemnet Kulturunterschiediede. Min disposition der ind til vidre südan her ud: WARUM ... -
HJÆLP - differentialligning
ForumindlægHej! Jeg har et kæmpe problem med denne opgave i matematik - håber nogle kan hjælpe, er helt på bar bund: Nogle af løsningerne til differentialligningen y'-2y=4x^2-4x har et eller flere ekstremumspunkter på deres graf. a)Bestem en lignig for den kurve disse ekstremumspunkter tilhører. -
SRP - Engelsk (A) Idræt (B)
ForumindlægHej alle :) Jeg er har valgt at skrive min srp i fagene engelsk og idræt. Jeg vil gerne skrive om fedme - men er gået lidt i stå omkring emnet og hvad jeg kan skrive om?? håber i har nogle gode forslag! -
Opgave 11, STX mat A
ForumindlægJeg ved, der er to måder at løse opg. 11 i dette sæt på. Jeg kan sige, at retningsvektoren for m er normalvektoren for l, som nemt kan aflæses. Dernæst kan jeg opskrive parameterfremstillingen for m. Denne kan jeg udskrive i koordinater, som jeg indsætter i cirkelligningen. Denne ligning løse...
