Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 17561 til 17580 af 22746
-
MATEMATIKKENS ANVENDELSE I 16-1800-TALLET
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP en af punkterne under min problemformulering lyder således: Diskuter på grundlag af konkrete eksempler hvordan matematikken fandt praktisk anvendelse i 16-1800-tallets europæiske samfund? Har virkelig prøvet og finde noget om det på nettet men kan ikke der står kun... -
Induktion - ik helt med?
ForumindlægHejsa søde mennesker, håber i lige ville hjælpe med et måske dumt spørgsmål! - Jeg sidder her og hygger med min opgave i fysik. Vi har den til på fredag, men jeg stødte lige på et spørgsmål, som jeg ikke har erfarting om. Vi har desværre ikke haft så meget om induktion.. Men spørgsmålet lyder s... -
Fejlkilder
ForumindlægHej alle vi har lavet et forsøg i fysik med gitterligningen hvor vores forsøg gik ud på at bestemmer rilleafstanden på en Cd ved at måle de tætliggende riller på cd`en med et optisk gitter og en laser. Dog aner jeg ikke hvilke fejlkilder der kan være ved forsøget så håber i kan hjælpe -
Opgaver til idealgasligningen
ForumindlægJeg har brug for hjælp med en fysik opgave. Jeg ved ikke hvordan man løser opgaven. En trykflaske indeholder 1,31 kg 02. Flaskens volumen er 6 liter - Beregn hvor mange mol, flasken indeholder - Beregn gassens tryk Værskstedet, hovr gasflasken står, bryder i brand og gasflaskens temperratur sti... -
Søger forslag til et godt eksamensprojekt
ForumindlægHar tænkt over hvad der kunne være et godt eksamensprojekt til fysik B, men jeg er ikke noget frem til noget jeg tror kan give 10/12. Vil gerne finde en projekt hvor jeg kan snakke om mindst 2, men helst 3 emner. Fx. kinematik, det skrå kast og krafter. Har I nogle forslag? Enhver hjælp er mege... -
Produkt om Bakterie
ForumindlægHej, jeg har sammen med min gruppe trukket emnet Bakterie, som er underemne til Survivel of the fittest. Vi kan simpelthen ikke komme på et produkt, så jeg spørger i desperation. Hvad kan man lave som produkt til Bakterier, det skal helst have noget med Fysik/Kemi at gøre. Og vi har valgt T... -
Hvorfor giver en højere ydre modstand en større effekt?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har i fysik lavet en karakteristik af en model vindmølle hvor jeg har fundet den indre modstand til at være ca. 40 ohm. Jeg har også fundet ud af, at vindmøllens effekt er størst, når den ydre modstand er 40 ohm. Hvorfor det? vil en ydre modstand på 0 ohm ikke resultere ... -
Henfald neutron og proton - endoterm/exoterm
ForumindlægHej har læst en artikel i fysik/kemi, hvor der står at: "henfaldet af en neutron er en exoterm proces. Henfaldet af en proton er derimod en endoterm proces. Det er derfor frie neutroner henfalder, mens frie protoner ikke gør" hvorfor er dette tilfældet. det er ikke forklaret udfra tek... -
jan oorts formel for dark matter
ForumindlægJeg er en dreng i 8.klasse som interessere sig inden for fysik, men jeg har fundet dem her formel om dark matter som jeg slet ikke forstår. Håber i kan hjælpe mig. Formlen:i ident rhoi / rhocrit = 8piGrhoi / 3H02; rhocrit = 1.9 x 10-29 h2 g cm-3 -
Skru I bold - Magnus effekten
ForumindlægHej. Jeg søger hjælp fra den kloge fysikker. Når man skyder en bold gennem luften med skru så vil boldens bane ændre sig pga. Magnus effekt som vist på billedet. Her er mit spørgsmål så, om det er muligt at opstille en vektorfunktion som netop beskriver boldens position som funktion af tiden (... -
Er strålingsenergi under termisk energi?
ForumindlægSkal op til fysik årsprøve og ville lige gerne have styr på de 7 energiformer; 1. potentiel, kinetisk, mekanisk, termisk energi (strålingsenergi), kerneenergi, kemisk energi og elektrisk energi Er lidt forvirret om strålingsenergi tilhører under termisk energi når der nu er tale om temperatur o... -
Materialer til emne om raketfysik
ForumindlægJeg undersøger i øjeblikket mulige materialer i forbindelse med min fysik/matematik studieretningsopgave om Raketter. I den forbindelse har jeg brug for nogle bøger der omhandler raketfysik, raketligningen og raketter generelt, ud fra et forholdvis højt fagligt niveau. Kan I hjælpe med det? Kende... -
opstil en stedfunktion fra forsøg af skrå kast
ForumindlægHej, jeg har lavet et forsøg i fysik/matematik, hvor der undersøges kastevidde (xmax), højden, og vinklen (a) i forhold til vandret, jeg har filmet en video og sat ind i loggerpro. I databehandlingen skal jeg lave en stedfunktion for x- og y-retningen, men er i tvivl om hvordan jeg får en stedfun... -
Spørgsmål om vandfordampning under normale trykforhold
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål angående, om vand kan fordampe, før det når sit kogepunkt under normale trykforhold. I forbindelse med et forsøg, jeg har lavet i fysik, observerede jeg, at vandet fordampe, før det nåede 100 °C. Kan dette virkelig ske, eller skyldes det en fejlkilde i mit forsøg? -
!!! hjælp til geografispørgsmål om konservering
ForumindlægHej! Min gruppe og jeg har emnet 'Teknologiens betydning for menneskets sundhed og levevilkår', og vi har valgt emnet 'konservering'. Vi har alle arbehdsspørgsmål i fysik/kemi og biologi på plads men mangler nogle til geografi. Nogen forslag? Mvh LASSE -
Gnidningdkoefficienten
ForumindlægHej, jeg mangler den sidste opgave til eksamen i Fysik. Men har ingen ide over hvordan skal man regne den ud. Opgave hedder: Under bremsningen blokeres bremserne, så kun gnidningskraften bremser segwayen. Bestem gnidningskoefficienten mellem dæk og vejbane? Fra opgaver før kender man at den brem... -
Hvordan skal beregninger opstilles
ForumindlægHej I en fysik opgave, hvordan 'plejer' man at opstile beregningerne? Er det ude i et. Fx: F=m*g=7*9,8 N/kg=68,6 N Eller med flere 'udbrudte' linjer? F=m*g F=7 N*9,8 N/kg F=68,6 N -
Spg til Naturfaglig fokusområder: Rent drikkevand
ForumindlægHej Vi er igang med at prøve eksames ting ud, og lige nu er vi igang med naturfaglige fokusområder vores fokusområde er Rent drikkevand, mens mit delområde er vandforurening, jeg har nogle okay spg til Geografi og biologi, men kan slet ikke finde nogle til fysik, nogle som har ideer? Tak Ni... -
beregning af bølgenergi opgave hjælp
ForumindlægDet er NG og ikke fysik, kunne ikke vælge NG som fag. kan simpelthen ikke finde ud af det. Jeg får nogle helt underlige resultater ift mine venners. figur 3.2.67 Bølgehøjde: 1,3m bølge perioden: 4,5 sek figur 3.2.68 bølgehøjde 3,8m bølgeperiode: 6,3 sek -
Gravitationloven
ForumindlægHej jeg er igang med min sop hvor jeg skriver om apollo 13 i fysik A min lære snakkede om at jeg skulle finde hastigheden af rumfartøjet for når den er tøttest på månen, og brydningshastigheden. dem har jeg beregnet. Min lære snakkede også om at jeg skulle bruge noget med banerne (med i filen)...
