Søgning på: italiensk opgave. Resultater: 17581 til 17600 af 141843
-
Lidt hjælp :)
ForumindlægHej SP Jeg har skrevet en meget kort opgave ( 250 ord) og vil derfor høre om der er nogle der vil læse den igennem for mig. Jeg har skrevet en dansk version også, da i på denne måde kan se at jeg hverken har benyttet google translate eller andre programmer der oversætter (udover ordbogen) ... -
Haster, tangent + 2 cirkeler
ForumindlægJeg har et problem med at løse denne opgave. har prøvet rigtig meget, så vil gerne høre om en kan løse den. en linje t, tangere to cirkler. Den lille cirkel har centrum i O (o,o) og radius 1. Den store cirkel har centrum i C ( 4,0) og radius 2. den FÆLLES tangent for de to cirkler skærer førsteak... -
Hjemmeopgave - Hjælp
ForumindlægHeey jeg skal alve en hjemme opagev er nået til en opgave jeg er usikker på hvordan skal laves. nogle der har nogle ideer? jeg overvejede noget sinus, emn var ikke sikker hvordan jeg så skulle udregne det. håber der er nogle der kan hjælpe da den er til i morgen! mvh melanie :)) -
eksamen i morgen
ForumindlægJeg har mat på 3-årigt forløb til A niveau og jeg har denne er satans eksamen i morgen. Jeg bliver altid rigtig nervøs og glemmer alt matematik!!! Er der nogen der ved hvor jeg kan finde nogle gode ting til eksamen? Evt. nogle opgaver der ofte fremkommer, så jeg kan bruge dem som fremgangsmåde og... -
mateamtik
ForumindlægJeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe opgaven an.. Sune har i dag hævet sin opsparing, og han har fået udbetalt 31167,81 kr. Dermed har han fået 3367,81 kr. i rente på 4 år. a) Hvilket beløb indsatte han 4 år tidligere? -
SRP - korrekturlæsning
ForumindlægGod aften :) Efter at have kigget den samme tekst 100 gange, så er det svært at finde nogle fejl.. Så vil derfor gerne høre om nogen evt. har måske 20-30 min til at læse min opgave igennem, og rette eller bare markere de sproglige og grammatiskefejl? ( ca. 10 A4 sider med tekst ) Sender over ... -
hjælpp mig
ForumindlægHej! Jeg har styr på det hele, men jeg forstår bare ikke følgende: ?Giv dit forslag til et kulturhus beliggende ved havnen. ?1) En arkitekturmodel af kulturhuset med medfølgende skitser. ?eller ?2) Tegninger af kulturhuset - minimum 1 grundplan og 1 facadeopstalt - med medfølgende skitser. ?... -
optimering
Forumindlægjeg har en opgave der lyder således: beregn, hvor meget afsætningen ved den fundne salgspris mindst skal være for at det er lønsomt at indkøbe træktov i den ny kvalitet. jeg mangler en formel til hvordan jeg kan regne det ud.jeg har udregnet et skema over salgsprisen, afsætningen, VE, DB pr. stk.... -
Feedback på engelskstil??
ForumindlægHej Jeg ville høre om der var nogen som ville give mig feedback på min næste engelsk stil... Synes opgave var lidt svær og er virkelig ikke sikker på, hvor godt den er skrevet... Derudover mangler jeg en konklusion, sådan en er jeg virkelig dårlig til. Er der en som måske kan komme med et fors... -
barndommens gade
Forumindlægjeg skal snart skrive en store skriftlig opgave. nu har jeg endelig bestemt mig. j eg vil gerne skrive om tove ditlevsens roman. jeg har ikke læst bogen og derfor vil jeg lige høre om det er nogen der har læst bogen og om det er en god ide at skrive om den bog... -
metoder - haster
ForumindlægGodaften folk.. Jeg sidder med en opgave i dansk og samfundsfag om novellen "den blomstrende have og det senmoderne samfund. Jeg har analyseret novellen og beskrevet, hvad senmodernitet og identitetsdannelse er for noget. Det helt store problem er bare, at jeg søger og søger, men kan ikke fi... -
Haster!
ForumindlægOPG 2.005 i bogen STX B-NIVEAU 2006 Jeg kan ikke rigtig finde ud af denne opgave, så derfor håber jeg på at kunne modtage lidt hjælp til løsning af den. Den lyder således: I NATO's varslingskæde indgår AWACS-fly, der er flyvende radarstationer. Disse har den fordel i forhold til radarstatio... -
Student med skriftligt fravær?
ForumindlægHvordan er det i dag med skriftligt fravær når man slutter 3g? Kan man stadig godt gå til eksamen og få hue på hvis man stadig mangler nogle opgaver, eller skal de være lavet inden en hvis dato? Har hørt nogle sige at hvis man stadig har skriftligt fravær efter den sidste karaktergivning skal m... -
Hjælp
Forumindlæghey mennesker:) har virkelig brug for hjælp: er lige blev færdig med min danskopgave, men mangler lige Konklusion og er ikke helt sikker på hvordan jeg bygge den op. Mange siger at konklusion er sløjfen til opgave. Nu hvor jeg ikke er Dansker og er bestemt ikke god til at skrive kolklusioner.. ha... -
beregn pH før og efter tilsætning af dichloreddikesyre
Forumindlægdette er teksten på opgave (e) fra kemi OL sættet 2005 1 runde. kan i hjælpe mig med at beregne pH for eddikesyren før og efter tilsætning af dichloreddikesyre, når man får oplysningerne: Cs = 0,5 M og V = 1 L for eddikesyren og Cs = 1,0 M V = 0,25 L for dichloreddikesyren ? tak på forhånd -
Digt og novelle
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at sammenligne et digt og en novelle - jeg mangler dog lidt inspiration til at komme igang. Til at starte med, skal jeg sammenligne de to genrer (jeg skal ikke skrive en indledning), men jeg har fået lidt skriveblokering og kan ikke lige helt finde ud af hvordan ... -
Oversættelse af 2 siders tekst
ForumindlægHEJ! Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har en oversættelses opgave til om 1 uges tid. Faget er fransk, og jeg må ærligt indrømme at jeg ikke fatter noget som helst af sproget. Jeg overvejer at betale mig fra oversættelsen, men det er dumt? Er det ikke? Nogen der kan hjælpe? Det drejer si... -
Ligning for parabel
Forumindlægen parabel går gennem punkterne: (-1,0) (0,-1) og (3,0) Bestem en ligning for parablen? jeg er klar over at den skal komme til at ligne y=ax^2+bx+c men jeg kommer ikke frem til det rigtige resultat når jeg regner på opgaven....nogen der kan hjælpe? :) -
Planck konstanten
Forumindlæg253,6 283,0 303,9 303,9 366,3 nm 2,60 2,11 1,81 1,47 1,10 U/V Lav en grafisk afbildning af tabellens data og bestem ud fra den en værdi for Planck konstanten h og løsrivelsesarbejdet A-L. Er der nogen rare mennesker, der gider fortælle mig hvordan jeg skal løse den her opgave?? Og hvilken... -
Andengradsligninger ?
ForumindlægJeg har fået en opg. her om andengradsligniger, som jeg ikke helt forstår. Jeg har lært det med diskriminanten osv. men kan ikke se hvordan jeg kan bruge den i de her opgaver... 1) 2*x(4-x) = 0 2) x²-1 = (x-2)(x+1) Er der ikke nogen der kan give mig et hint om hvordan man begynder disse 2??
