Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 17581 til 17600 af 33826
-
ENSVINKLEDE TREKANTER
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opg. a og c, håber et et geni kan hjælpe;) -
Kassekredit / Kontantlån
ForumindlægHar de to typer lån ovenover variabel eller konstant ydelse/rente gennem hele løbetiden? Har også lige brug for forklaring på disse begreber: Afdrag og ydelse Jeg ved: Ydelse = Rente+Afdrag på lån Afdrag -> Man betaler af på gælden Jeg synes bare personligt ordene er svære for mig at sk... -
Hvad er Fysik og Kemi
ForumindlægHej jeg overvejer om jeg skal tag Fysik 0-B og Kemi C-B men jeg ved ikke helt hvordan Fysik foregår og hvad man kan forvente af det, og kemien hvad er forskellen på C og B. på forhånd tak for et svar -
Renteregning
ForumindlægHej, Hvilken formel skal jeg benytte når min opgave lyder således: En person har taget lån i banken, som skal afvikles på 24 måneder. Det skal afvikles med en månedlig ydelse på 800kr., med en rente på 6% pr. år. Bestem lånebeløbets størrelse samt restgælden efter 8 måneder? Jeg er me... -
Værdimængden
ForumindlægHej alle sammen :) Kan nogen muligvis hjælpe mig med at forklare, hvordan differentialregning kan bruges til at bestemme værdimængden for en funktion. -
amish please hjælp
Forumindlæghvilke fag har de i skolen. undervisiningen-- -
Reducer
Forumindlæg3a+2b-5a = resultatet er -2a+2b men kan man ikke skrive resultatet enten som -2a+2b eller 2b-2a. -
tjen penge
Forumindlæghar du lyst til at tjener penge på noget hjælp til opgaver løsning.. så kontakt mig her -
Hjælp til vektor opgave
ForumindlægHej! Jeg er helt på bar bund mht. denne opgave. (se vedhæft) Jeg går lidt ud fra, at jeg skal starte med at bruge cosinus og sinus til vinklen 30. Men derefter kan jeg ikke lige se mig ud af det. Jeg ved at at man kan bruge 3, 4, 5 forholdene, men kan ikke huske, hvordan det er? Er der no... -
Sider der er nyttige til skolen :)
ForumindlægHej Jeg vil gerne have at vi skriver link til det sider som er gode at have når man går i skole. På det måde giver vi det vi ved til andre og får noget nyt :) Jeg starter! frividen.dk studienet.dk opgaver.com fysiknoter.dk notenet.dk godekaraterer.dk så det jeres tur ! :D -
TI-89 sælges
ForumindlægJeg sælger min TI-89 lommeregner til 950 kr. Den er brugt men fungerer perfekt. Datakabel og manual medfølger. Skriv en e-mail hvis du er interresseret: [email protected] -
Grænseværdi
ForumindlægHej alle. Ville bare gerne vide hvad man skal bruge: - mængdelære til? - Hvorfor skal man vide hvad en følge nærmer sig (grænseværdi)? -
hvordan laver jeg linjeskift i latex?
Forumindlæg^^ -
Hvad gør jeg galt
Forumindlægløs den komplekse andengradsligning: z^2 - 2iz -(1+i) 0 0 Vi får z = (-(-2i)+-kvdr(4-4+4i))/2 = i +-kvdr(4i) Kvdr(4i) = +-kvdr(2) +-ikvdr(2) Som indsat i formlen for z giver: z = i + kvdr(2) + ikvdr(2) = kvdr(2) + i(1+kvdr(2)) V z = i - kvdr(2) - ikvdr(2) = -kvdr(2) + i(1-kvdr(2)) Men... -
Bestem konstant a
ForumindlægHej, jeg er gået i stå ved denne opgave, og vil gerne have hjælp til at vide hvad jeg skal bruge af formler eller hvad jeg skal gøre for at løse disse opgaver.. Håber der nogen som kan hjælpe!! Bestem konstanten a i hvert af følgende tilfælde, så de to linjer bliver parallelle. a. y =... -
Binomialforsøg
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe mig med denne opgave? Eller har et link til en forklaring af det? Mange tak på forhånd -
aksiomatisk metode?
ForumindlægHvad betyder aksiomatisk metode? -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan man løser denne opgave? I en hf-klasse med 28 elever har alle eleverne besvaret en opgave. Ved lodtrækning vælges 2 blandt de 28 elever til at fremlægge deres besvarelser. a) Hvor mange muligheder er der for at vælge 2 elever blandt 28 elever, når rækkefølgen i... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej jeg skal til optagelsesprøve i morgen og er ret nervøs . Jeg ville lige spørger om , hvad det er man skal have med til optagelsesprøven må man evt. have børger eller hjælpemidler med ( tæller bøger med som hjælpemidler)? . Jeg har aldrig været til sådan noget før, af den grund har jeg ti... -
Kunstnerisk fag på C-niveau i 2. eller 3.g - Er det muligt?
ForumindlægHej SP, Det er måske et underligt spørgsmål jeg stiller, men jeg vil gerne vide, om det er muligt at vælge et andet kunstnerisk fag på C-niveau i 2. eller 3.g, selvom man allerede har et kunstnerisk fag på C-niveau i 1.g. Hvis dette er muligt, bliver årskarakteren (og eksamenskarakteren) i 1.g s...
