Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17601 til 17620 af 156338
-
Projektopgave udvikling - rusmidler
ForumindlægHej Vi er to piger fra 9. klasse som er i gang med en projektopgave. Overemnet er udvikling, og vores underemne er rusmidler Vores problemstilling lyder således: Hvordan har det danske kriminalitetsbillede udviklet sig i forbindelse med rusmidler gennem de sidste 30 år? Hvad synes i om denne?... -
valg af linjefag på læreruddannelsen
ForumindlægHvad er de store og små fag i grundskolen? -
fordøjelsessytemet
Forumindlæghvad ved i om fordøjelsessystemet -
Er jeg gal på den?
ForumindlægHej, er startet på HTX, indtil videre følger jeg i alle fagene. Men i kemi faget forstår jeg slet ikke noget, jeg spørger men får forklaring over mit niveau, har spurgt halvdelen af klassen, de forstår heller ikke noget. Jeg er ikke god til kemi pga i folkeskolen havde jeg en dårlig lærerer, som ... -
HVORDAN SKAL OPGAVEN SKRIVES??
ForumindlægHej med jer. Jeg skal i gang med at skrive min AT-opgave nu og jeg skriver i Samf(A) - Dansk(A) om jernbanen som gennembrud og om urbanisering vha. uddrag fra Martin Andersen Nexøs 'Pelle eroberen'. Hvordan skal man starte opgaven? Skal jeg selv lave en problemformulering og problemstilli... -
Hvad er en outline?
ForumindlægJeg vil gerne vide, hvad en outline er, og hvad der er vigtigt at få med i sådan en? Man skriver jo tit outlines i opgave A(som er nonfiction) og B(som er fiction) til de skriftlige terminisprøver, og man skal jo også lave enten opgave A eller B til den skriftlige eksamen i engelsk. Er der nogen,... -
Daphnia Magna forsøg.....Vil bliver rigtig glad for din hjælp
ForumindlægJeg er i gang med at forstå et forsøg i biologi, som jeg har svært ved . Er der en som har lyst til at hjælpe mig med at forstå teorien, sådan at forsøget bliver lidt lettere at arbejde med. Det er det sidste jeg ikke helt forstår hvad der menes med(synergien tilsammen vil give 50 slag pr. min) ... -
HS afskaffes
ForumindlægJeg ser overhovedet ingen grund til at den 1årige HH afskaffes. Den såkaldte HS ungdomsuddannelse er perfekt for gymnasium- eller HTX-studenter, som vil beskæftige sig inden for handel. Handelsskolen giver en lang række kompetencer inden for handelsverden, og derfor er HH-studentereksamen meget s... -
ryster stadig
ForumindlægJeg er stadig nervøs, da jeg lige har været til optagelsesprøve.. -
SRP om Kims - Afsætning / Dansk
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive en SRP opgave om Kims (chips producent). Men jeg ville lige høre, om der var nogle gode forslag til, hvad man kan starte med og hvad man kan inddrage i den. Her er min problemformulering: Redegør for segmenterings og målgruppeteori, der er relevant for chips og snacks ma... -
Karakterer: Afsluttende fag.
ForumindlægHej Lad os sige at jeg har mat på C. Kommer mit årskaratkter i mat på mit gennemsnit eller er der en prøve sidst i faget, og det jeg så får der er det som kommer på beviset? på forhånd tak :) -
Notater med til eksamen?
ForumindlægEn af mine kammerater hævder at man må have sine notater og ordbøger med til 2g's mundlig eksamen, men det må man da ikke vel? I hvertfald ikke notater...Ville lige høre herinde før jeg ringer og spørger læreren ;) -
Elektrisk spole hjælp
ForumindlægHej! Jeg har lidt problemer med denne opgave, og tænkte om det var muligt at få lidt hjælp Et plastrør har en diameter på D = 40 mm. en kobbertråd er viklet 200 gange runt om plastrøret, og kobbertråden har en diameter på d = 0,5 mm Kobber har ved 20C resistiviteten 0,0175Ω og temperatur... -
Andengradsligninger
ForumindlægHej...!Er der nogen som ved hvordan man beviser en andengradsligning..!??? På forhånd tak.! -
Opdrift
ForumindlægHej forum Jeg har fået nedenstående opgave stillet, men jeg kan ikke gennemskue, hvordan billedet kan fortælle noget om stearinlysets densitet. -
Overordnet hjælp til SSO
ForumindlægHej allesammen...Det her er højst sandsynligt et dumt spørgsmål, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke teorier osv. i ville bruge til..1.en beskirvelse af virksomhed2.redegørelse foren virksomheds økonomiske situation.3.analyse af markedsføringsstrategi4.analyse af strategi..Jeg er nemlig l... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægJeg søger lektiehjælp til en pige i 6 kl og en dreng i 7 kl. Det skal ske hos os, som er på frederiksberg og det er 2 timer om ugen, måske mere. VH Henriette -
Mindste IT krav på gymnasium
ForumindlægJeg er igang med at skrive en opgave om IT på mit gymnasium, og en del af opgaven skal give forslag til nye ting og/eller forbedringer inden IT på gymnasiet. Hvad synes I er det mindste et gymnasie skulle have af IT? Er der nogen med gode forslag til ting der mangler på jeres egne gymnasie? o.s.v... -
Studentereksamen maj-juni 2004
ForumindlægHejsa, jeg afslutter matematik i år, og er igang med at regne eksamens-opgaver. Håber derfor at nogle har opgave 2004-8-2, så jeg kan få rettet min opgave. -
Strukturformel for C5 H12 O?
ForumindlægHej Jeg sidder og fedter med strukturformlen for alkoholen C5 H12 O. Det er en tertiær alkohol der er tale om. Nogen der har et brugbart forslag? MVH Wuhtzu
