Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17661 til 17680 af 52987
  • Analyse af aktiekursgraf for Boconcept

    Forumindlæg
    Hej, er der en der kan hjælpe mig med at analysere aktiekursgrafen for virksomheden BoConcept`? Jeg er er ikke god til at analysere sådan nogle grafer :S Grafen er her: http://www.euroinvestor.dk/Stock/ShowStockInfo.aspx?StockId=572477
  • Analyse af digtet "Voldtar"

    Forumindlæg
    Jeg skal ha' afleveret en analyse af digtet "Voldtar" af Rudolf Broby-Johansen i morgen. Jeg er gået i stå og kan ikke komme igang med min analyse og kunne godt bruge noget inspiration, hvis nogen kunne hjælpe mig lidt på vej. VOLDTAR DE ANDRE ORDNER VED HALMSTRÅ- LODTRÆK RAD-FØL...
  • Skæringspunkt for 3 planer på lommeregner

    Forumindlæg
    Hej alle. Har 3 planer, alfa, beta og pi. hvordan tjekker jeg mine papir-beregninger på ti-89? alfa: 7x+5y+3z-12=0 beta: x+2y+4z+9=0 pi: -2x-3y+z-10=0 manuelt har jeg fået P for de 3 planer til (0; -3,869; -1,607) men kan ikke finde ud af at tjekke det på ti-89. Har prøvet med 3 ligninger med 3...
  • R/S hjælp!

    Forumindlæg
    Se bilag :s
  • Vektorregning:S

    Forumindlæg
    Hejsa :) Har lige et spørgsmål som jeg er i tvivl om..: I et koordinatsystem er givet vektorerne vektor a={t-1,2} og vektor b={3,t} Bestem de værdier af t, for hvilke vektor a og vektor b er parallelle. Vil bare gerne have det forklaret så jeg kan prøve:) -Stina:)
  • Forklaring af model om drivhuseffekten

    Forumindlæg
    Hej, Er der en venlig sjæl som kan forklare mig denne model. Jeg er godt klar over at det er drivhuseffekten, men hvad viser de forskellige pile? Tak på forhånd
  • Allokeringsvirkningen

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare mig hvad allokeringsvirkningen/fordelingsvirkninen er?
  • T-Shirt Design (Hvad syntes du)?

    Forumindlæg
    Hej allesammen, vi er 2 unge fyre som er ved at starte et tøjmærke op og vi har brug for jeres hjælp. Vi er ved at undersøge hvilke t-shirt design i syntes bedst om, så hjælp os ved at udfylde følgende spørgeskema: https://survey.qualtrics.com/SE/?SID=SV_0eMwjSjsf4ZvEcA&Preview=Survey&Bra...
  • Resonans i lukkede, halvåbne og åbne systemer

    Forumindlæg
    Hvad skal gøre sig gældende for resonans i lukket, halvåbne og åbne resonanssytemer? Og hvad er et resonanssystem
  • Gode råd til den mundtlige eksamen!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal her meget snart op til mundtlig eksamen. Hvad kan I anbefalde som er bare vigtigt at komme ind på. Har I nogle gode råd, til hvordan man kan takle hele eksamenssituationen på? Og hvordan fordelt du tiden til forberedelsen? Tak på forhånd! :-)
  • MATEMATIK C-NIVEAU: V(t) = 800.(t2-20.t + 100)

    Forumindlæg
    Kunne I forklar mig hvordan jeg regne de følgende opgaver ud? - har simpelthen givet op. Værdien af en brugt bil af et bestemt mærke er beskrevet ved forskriften V(t) = 800.(t2-20.t + 100) hvor t er tiden i år efter købet af bilen. Modellen gælder for a) Er funktion voksende eller aftagen...
  • Enzym spørgsmål.

    Forumindlæg
    1. Hvad er en katalysator? 2. Hvad betyder substrat, produkt og aktivt center når man taler om enzymer? 3. Hvad vil det sige at enzymer er specifikke? 4. Hvad karakteriserer enzymer?
  • HJÆLP !!!

    Forumindlæg
    Hvordan bør forholdet ideelt set være mellem energiindtag og energibehov? Håber i kan hjælpe mig.
  • Fordomme.

    Forumindlæg
    Hej, alle derude. Jeg skal lave en opgave om fordomme, men jeg mangler lid inspiration og noget at gå ud fra. Derfor håber jeg, at i muligvis vil være lidt behjælpelige ved at svare på nedstående: Har i nogle fordomme? Hvis ja, hvilke? Hvordan har du fået de fordomme? f.eks. igennem skolen, foræl...
  • Haster

    Forumindlæg
    kan man bruge x2 og vise det med tretrinsreglen, og er det svaret for en funktion er differentiabel.
  • Drivhus effekten

    Forumindlæg
    Hej, folkens. Vi har om drivhus effekten i vores grundforløb på gymnasiumet. Problemet er dog at fysik/kemi desværre ikke er min stærke side. Har forstået noget af drivhus effekten, men kan i muligvis hjælpe med at forklarer det, således at jeg kan forstå det! Mvh - El-Nino
  • Kina

    Forumindlæg
    En der kan hjælpe mig med det her. Generalt den kinesiske markedsforhold for Vestas nu. Markeds vækst -> Forbruges i Kina Vestas muligheder i Kina hvordan er de? Og Kinas vækst i de seneste år hvilke indflydelse har det for Vestas ? Produktionen i Kina stiger og derved stiger forbruget og efte...
  • Stamfunktion

    Forumindlæg
    Hjælp! :) Jeg har fået stillet til opgave , den ser sådan ud: Der er givet funktionen f (x) = ex +10x . Funktionen F(x) er en stamfunktion til f (x) . Grafen for F(x) går gennem punktet (0, 2). a) Bestem F(x) . hvordan gør jeg?
  • Biomedicin?

    Forumindlæg
    Nogen der ved om man kan læse læge , når man har taget sin bachelor i biomedicin??? Via kvote 2? Hvad er egentlig forskellen på disse to uddannelser? Synes ikke rigtig det hjælp at læse det på ug.dk...Og hvad er det egentlig man uddaner sig som , når man har læst biomedicin?
  • Medierne - kritisk?

    Forumindlæg
    Hej Hvorfor skal man forholde sig kritisk til medier? Er det ikke fordi at de vinkler sagerne, og at det ikke altid helt passer, det som de får med? Hvad er det ellers?