Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 17681 til 17700 af 47497
-
årskarakter?
ForumindlægNår man får årskarakter her snart - lægger man så vægt på hele året, som er gået? -
påskeoprøret / easter rising
Forumindlægskal til at skrive opgave om det påskeoprøret i 1916 irland/england. nogen som har skrevet om det før? eller kender til nogle gode specifikke sider omhandlende emnet? ville være en stor hjælp, mange tak :) -
Potensligning.
ForumindlægHejsa. Jeg skal forklarer potensligning. Men aner ikke hvordan jeg skal forklare og hvor jeg skal begynde, når det eneste jeg kan huske (står ikke i bogen) er at foreskriften for en potensligning er bx^a, jeg ved også at der står et gange tegn mellem b og x, men så kan jeg ikke komme videre. Mang... -
eksponentiel funktionsudtryk - HJÆLP!
Forumindlæghej. jeg er igang med mat. aflevering, men kan ikke finde ud af denne. håber nogle vil hjælpe, da jeg er lidt itvivl. År 1975, 1980, 1985, 1990, 1995, 2000, 2003 BNP pr. indbygger 135, 173, 269, 364, 603, 856, 1067 a) bestemmelse af et funktionsudtryk for modellen. er det: f(x)=6,04159*10^-64... -
Årskarakter? 7,8 ?
Forumindlæget snit på 7.8 ? er det godt for 1 . g`er ? -
Årskarakter >< Eksamenskarakter
ForumindlægHej alle sammen Nu er det sådan, at jeg skal til en mundtlig eksamen her om små tre ugers tid, og jeg har fået en årskarakter i pågælende fag, som jeg ikke just er stolt af. Selvfølgelig vil jeg meget gerne gøre det super godt til eksamen, der for er mit spørgsmål: Vil min årskarakter have eff... -
Eksamen bio niv c
ForumindlægJeg skal til eksamen på tirsdag i biologi c. Biologi er ikke min stærke side. Jeg fik 4 i løbet af året for mine rapporter og satser ikke på de vilde karakter til eksamen, da biologi ikke er min stærke side. Hvor meget skal man enlig kunne sige for, at bestå med et 2 tal (6 tal efter gammel skala)? -
AT- Det arabiske forår
ForumindlægHej! Jeg vil skrive AT om Det Arabiske Forår. Vores overordnede emne er "Kampen for det gode liv". Men ved ikke helt hvilke fag jeg skal skrive i? Står mellem samfundsfag/dansk og historie/religion. Hvilken kombination synes i er bedst, med henhold til fagenes metode, og at man skal k... -
Velfærdsstatens klemmer?
ForumindlægNogen der kan forklare de forskellige klemmer, (popularitetsklemmen,forventningsklemmen osv) og hvad er egentlig forskellen mellem popularitetsklemmen og forventningsklemmen? Anne. -
tysklærer søges!
ForumindlægYes. Er 18 år og skal have tysk her næste år, går i 2.g og det er sidste år jeg skal have det. Niveauet er b-niveau. Bor i Risskov/Egå området.. jeg ved ikke om der er nogen der kender en tysklærer der underviser privat eller selv har haft gode oplevelser med en. Så skriv lige en mail til mig på,... -
help..
ForumindlægHey. Jeg skal skrive en historie opgave om korstog. Og jeg skal diskuterer om hvorvidt der er forskel på datidens og nutidens stridheder mellem kristne og musliemer. Er lidt lost her. Mangler lige et kom i gang skub :-) Nogle der har nogle eksempler jeg kan perspektivere til? -
Dansk fremlæggelse!
ForumindlægHej jeg skal lave en fremlæggelse, men ved ikke hvad jeg skal gøre ved min nervørsititet, jeg ved ikke hvorfor men når jeg er i klassen er jeg fuldkommen, da de andre frmelægger afslappende men når jeg er står på tavlen begyndere jeg med ryste, og min stemme begynder med hakke" hvis man ka... -
Udregning af b!
ForumindlægJa, hvordan udregner B i y= a*x+b ? Jeg ved godt, at B er skæringen på y-aksen, men problemet er, at den ikke når hele vejen til til Y, og hvis man forlænger, passer stykket ikke. -
Det moderne gennembrud - Pernille
ForumindlægHejsa:p Jeg har trukket "Det moderne gennembrud", hertil afgangsprøven i niende klasse - så jeg ville hører om der var nogle der havde lavet en opgave noget lignende el. ihvertfald har haft Pernille, af Herman Bang. Hjælpen omfatter: • Hvor kommer Det moderne gennembrud til kende i... -
AT om Darwin: Kildekritik af Hitlers tale "Kampen mellem racerne"
ForumindlægJeg skal op til AT-eksamen her på mandag den 31. juni, og jeg forstår slet ikke hvordan jeg skal arbejde med metoden i historie. Jeg har om evolutionslæren, og hvordan Hitler brugte denne teori i kampen mod den laverestående race (jøder, homoseksuelle, handicappede osv.). Er der nogen der kan hjæ... -
Naja Marie Aids novelle - En Kærlighedshistorie.
ForumindlægHej. Jeg skal til dansk prøve på Onsdag. Jeg har trukket "Melankoli" så har jeg valgt novellen En Kærlighedshistorie, af Naja Marie Aidt. Jeg er i gang med at analysere den, da gik jeg i stå ved "Budskab". Er der nogen der kan hjælpe mig til at komme i gang med budskabet eller... -
Mundtlig årsprøve i engelsk - hvordan?
ForumindlægHej:) Jeg skal snart til mundtlig årsprøve i engelsk, problemet er bare at vi ikke er blevet så godt informeret om hvordan det skal foregå. Jeg afslutter 1år på STX, og skal bruge lidt vejledning til en engelsk mundtlig årsprøve på A-niveau. (Jeg skal vist trække en tekst, jeg ved bare ikke hvad ... -
Samfundsfag B 24timers Eksamen Spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg skal op til samfundsfag B i morgen, og jeg har som nævnt de 24 timer til at forberede mig. Jeg har fået udleveret 3 bilag der tager udgangspunkt i den dårlige økonomi i grækenland og EU generelt. Jeg skal lave en synopsis som skal afleveres til lærer og sensor. Men jeg kunne godt tænke ... -
1g Musik ??
ForumindlægHeeej Folkeens Jeg skal starte på 1g efter sommerferien og som kunstnerisk fag skal jeg have musik .. Ville høre hvordan det er? Hvad laver man?? Er det svært ?? På forhånd tak -
dansk hjælp - ordforråd
Forumindlæghej, kender i måske en hjemmeside, hvor man kan få nogle danske gloser, fordi mit ordforråd er ikke særlig stor, og jeg er lige igang med at skrive en stil, så det vil hjælpe mig meget, hvis i kender en hjemmeside eller kender nogle gode danske vendinger jeg måske kan bruge. mange tak på forhånd....
