Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 17701 til 17720 af 46442
-
ville det være dumt
ForumindlægJeg er 20år og fylder 21 til maj. Tænker på at stoppe Hf 2.år nu også søge ind i HF et andet sted. I marts måned begynder man jo at søge ind igen.. Jeg har virkelig brug for pause.. efter 10. klasse gik jeg på hg . Jeg har fuldført hg. Derefter tog jeg 10.klasse i vuc fordi mine karaktere var... -
At kigge efter...
Forumindlæg...noget der irriterer mig gevaldigt!! Hvorfor kan folk ikke lave deres egne lektier? I folkeskolen var der så stort et gruppepres på mig, at jeg gav folk lov til at kigge efter mig, indtil jeg kom i 9. og fik en ny klasselærer. Og det var helt væk, da jeg startede på gym. Lige indtil idag!!... -
årskarakter + eksamenskarakter
ForumindlægHar lige et ret simpelt spørgsmål(: Er det ikke korrekt, at man tager gennemsnittet af årskarakteren og eksamenskarakteren i det pågældende fag, og fører den karakter videre på eksamensarket? eller kommer begge karakterer til at stå på eksamensarket? - har ledt efter dette spørgsmål herinde, ... -
KARAMELDAG
ForumindlægHeeej alle sammen .. Som i veed er dere karameldag her d. 28 maj .. Jeg ville spørge jer om, hvad i skal lave på selve dagen, hvor i skal hen osv.. Og hvilke kostumer i skal have på. Er i spæææændteee til dageen :P ? -
forhol mellem vægt
Forumindlægjeg sidder her med en biologi opgave med en figur der siger at vægtforholdet mellem rod og top er 0,36. hvad vil det sige? håber i kan hjælpe mig for kan ikke få det til at hænge sammen med den øvrige del af opgaven som i øvrigt skal afleveres i morgen :( Mvh patricia. -
Retskrav?
Forumindlæghejsa, jegt fik noget som de har vurderet mig indenfor, også har de skrevet det her ''ansøgeren vurderes at have retskrav på optagelse på gymansiel uddanelse'', hvad vil det sige helt præcist?? btw har valgt stx -
AT mundtlig ... hjælp!!
Forumindlæghej jeg skal op til at i det moderne gennembrud min problemformulering var Problemformulering Hvordan indgår Henrik Ibsens “Et Dukkehjem” som indlæg i kønsrolledebatten under Det moderne gennembrud? • Gør rede for centrale udviklingstræk i perioden • Analyser et udd... -
Alternative energiformer
ForumindlægJeg står i situationen hvor at jeg skal snart skal op til afgangsprøve i fysik/kemi vores overemne er "Hvordan kan vi formindske den enkelte og samfundets udledning af stoffer til atmosfæren" og vi har så valgt at fokusere på alternative energiformer (sol, atomkraft) vores problemsti... -
i søgen efter en novelle
Forumindlægjeg har så trukket emnet "livet på kanten" og tænkte om man måske kunne hjælpe lidt ved at anbefale en novelle, for jeg er lidt lost! opgivelserne er: - som englene flyver -udslidt - intet - life is a bitch -
10. klasse engelsk
ForumindlægHej, ville bare lige høre, hvor lang tid det man selv har forberedt skal vare til den mundtlige engelskeksamen i 10 klasse? -
Hjælp til klage over karakteren i matematik
ForumindlægHej, er der nogen her der har et skabelon eller eksempel af en klage over karakter, ligegyldig hvilket fag? Tak på forhånd! :) -
Karakterer på Matematik C
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op i matematik C mundtlig på tirsdag. Men jeg er ikke forberedt overhovedet. Men jeg skal have Matematik på niveau B.. Betyder det så overhovedet noget hvad jeg får i karakter? Er det ikke min karakter på B der kommer til at gælde? Og hvad sker der hvis jeg dumper? Tak p... -
kan det lade sig gøre???
ForumindlægJeg er igang med mit sidste år på gym. Jeg har et snit på omkring 6 nu og er dumpet fysik b. Min drøm er at læse til odontologi ( tandlæge). Har regnet ud, at jeg skal mindst have 10 og 12 taller. kan det lade sig gøre, at satse på tandlæge og kan man søge om betinget optag hvis man har gennemsni... -
Hjælp til matematik på A, B og C niveau i TI-Nspire
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg udviklet et elektronisk hjælpemiddel til TI-Nspire i form af en hjemmeside (https://solve-x.dk), hvis formål er, at guide gymnasieelever igennem deres respektive matematiske samt TI-Nspire relaterede problemer. Dette er fuldstændig GRATIS, om man vælger at melde sig ind ... -
Oplæsningstykke synopse
ForumindlægHejjjj Er der nogen som ville forklare mig grundigt, hvad et oplæsningstykke er?? Mange tak. -
Problemformulering til SRP
ForumindlægHej, Jeg har fagene teknologi A og fysik B og skal lave en problemformulering om atomkraft. Jeg er lidt i tvivl om hvad man kunne analyse/redegøre for, nogen der har nogle gode ideer? Hilsen Jens -
Økonomi?
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget at søge ind på økonomi næste år, dog mest pga. det samfundsfaglige aspekt og det matematiske. Er dog i tvivl om der er for meget "regnskabs-agtigt" eller bank-agtigt i studiet? Mine andre studieønsker er jura og statskundskab, men har ikke snittet til dem desvær... -
AT-årsprøve i morgen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen op til AT-årsprøve i fagene samfundsfag og historie i det overordnede emne "krig, medier og teknologi" - jeg har her valgt at beskæftige mig med golfkrigen (1990-91). Af flere personer har jeg hørt, at der i 2.g ikke lægges særlig meget vægt på metoder - jeg behøv... -
hjælp.........
Forumindlægjeg skal aflever den her stile imorgen er der nogen der vil hjælpe mig med at rette min grammatik fejl please... Den er ikke særligt lange Læsevaner Jeg kan godt lide at læse. Det kan for eksempel være gyse bøger tegneserier , kærlighedsromaner og faglitteratur. Folk læser ... -
24-timersprøver
ForumindlægHejsa Jeg skal i op i 3 mundtlige eksamener her inden for den næsten måneds tid (Naturgeografi, psykologi og historie) og det er alle 24-timersprøver. Jeg har aldrig prøvet denne eksamensform før, og kunne derfor godt tænke mig at høre lidt om andres erfaringer med dem. Er der nogle vigtige t...
