Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 17701 til 17720 af 321608
-
funktioner
Forumindlæghvad er transcendental functions? og er der nogen, der kan hjælpe mig med at oversætte det sidste her: on an interval in its domain, each of these functions can be constructed from real numbers and a single real variable x by using finitel many arithmetic operation (addition, subtractio... -
Disposition: Radioaktivitet, hva' synes I?
ForumindlægHej! Hvilke emner bør jeg komme ind på i min disposition til eksamen, hvis jeg nu trækker emnet radioaktivitet? -
SRP - Den amerikanske borgerrettighedsbevægelse
ForumindlægHej kære brugere! Jeg har valgt at skrive om den amerikanske borgerrettighedsbevægelse i min SRP, hvor jeg blandt andet tager udgangspunkt i nogle problemer i nyere tid, det kunne eksempelvis være kriminaliet blandt sorte, fattigdom, you name it. Derfor har brug for at finde en tale, det kan f... -
Gymnasium spørgsmål! :)
ForumindlægJeg skal starte på gymnasium i aarhus efter sommerferien. Jeg vil gerne spørger jer, for at være lidt forberedt, hvor mange timer i bruger på lektier om dagen, og hvor mange afleveringer I har om ugen? Synes I det er/var hårdt at gå på gym, og hvordan prioterer I bedst, når I også fx har sport ... -
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
hjælp til at åbne et dokoment?
Forumindlægjeg kan ikke åbne følgende dokument: https://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=3014\n\nhar søgt på 'maleri' og så det første der dukker op.\n- og jow, jeg har det installerede program, som jeg har glemt navnet på.\n\nhar eller aldrig haft problemer?\nnogen de kan hjælpe? -
Komparative fordele??+
ForumindlægNogle som kan hjælpe med at tolke dette her: Forskning i politisk økonomi viser, at der er stor forskel på, hvilke fordele virksomhederne i store og små lande udnytter i konkurrencen med hinanden. I de små økonomier - som den danske - opnår virksomhederne komparative fordele gennem kollektive god... -
Motorolie viskositet
ForumindlægEn motorolie benævnes ved 2 tal, feks. 10 W - 40. Jeg har læst, at 10 er viskositeten målt ved -18 grd. C, 40 er viskositeten målt ved 100 grd. C. Højere viskositet (større tal) betyder større tykflydenhed, altså en tykkere sejere olie. Hvad er galt ? Hvordan kan det forstås ? En olie er da se... -
hjælp :(
ForumindlægHej! Opgaven lyder Når p angiver en bestemt vares pris, og t angiver tiden efter, at salget af varen er startet, så opfylder p differentialligningen: (dp/dt) = 42 - 0,042 * p hvor p angives i kr., og t måles i døgn. Bestem p(30) og p'(30), og beskriv, hvad disse tal fortæller om prisen på var... -
Romantik og romantisme
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med at komme med en god forklaring på hvad der er af forskelle/ligheder mellem romantikken og romantismen? På forhånd tak - Nicolai -
klimaændring - vigtigt!
Forumindlæghey folks ved i tilfældigvis hvordan man kan give eksempler på hypoteser og modeller for at naturen selv kan bevirke klimaændringer og på at menneske kan skabe klimaændringer? evt. nogle link please.. -
HASTER Nomotetisk/ideografisk - Hvad er forskellen?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad nomotetisk og ideografisk viden er? Jeg skriver selv i NatGeo (nat.) og Id (samf.) om byplanlægning og mennesker mulighed for fysisk akti´vitet i byrummet, kan de to førnævnte begreber knyttes hertil? Håber nogen kan hjælpe! -
luftmasser
ForumindlægHåber det er den der kan hjælpe mig... Jeg kan ikke rigtig gennemskue denne opgave!!!En luftmasse A er mættet med vanddamp og er 30 °C.En anden luftmasse B er også mættet med vanddamp, men er kun 5 °C.Begge luftmasser afkøles nu 5°C.• Bestem hvor meget vand, der frigøres fra de enkelte luftmasser... -
Radioaktivitet
ForumindlægAlfa: 238 92 U ---> 234 90 Th + 4 2 He Nogle der kan fortælle hvordan jeg kan skrive 92 under 238, eller 90 under 234, eller 2 under 4? Jeg vil gerne skrive henfald skemaet på den rigtige måde. -
SSO-karakter
Forumindlægmåske er der ikke mange der er interesseret i at vide hvordan de danske gymnasieelever har klaret sig til sso´en men jeg er. Derfor kunne jeg godt tænke mig hvad I 3.g´er skrev om, har fået og om det var det I forventede.Jeg skrev selv i matematik og fik 10, jeg overvurderede måske mig selv og tr... -
kulturel kode?
ForumindlægHvad ligger der i det samfundsvidenskabelige begreb "kulturel kode"? -
Hjælp! :)
ForumindlægHej derude! Jeg sidder nu med en kronik, hvor jeg skal diskuter synspunkterne, men det ved jeg ikke hvordan man gør. Nogle der kunne hjælpe? Tusind tak på forhånd Jeg ved det er min anden tråd med samme emne, men siden ingen svarer på den gamle, har jeg lavet en ny. -
Fransk vs. Spansk
ForumindlægSkal på gymnasiet her efter sommer og står imellem om jeg skal vælge spansk eller fransk, hvad syntes i? kom med negativ og positiv repsons fra begge sprog :) tak -
Chat med Ellen Trane Nørby
ForumindlægStudieportalen.dk inviterer hermed til debat med Ellen Trane Nørby, som stiller op for Venstre i Sønderborg. Debatten foregår som en direkte debat - dvs. I byder bare ind med spørgsmål, og så vil Ellen svare på de spørgsmål der bliver tid til. Som det fremgår af vores brugerafstemning er skat... -
Akut hjælp til synopsis..
ForumindlægHej jeg står i en let hektisk situation at jeg skal lave en Synopsis og overemnet er Arv og Miljø og har så valgt teksten Barndommens gade af Tove Ditlevsen - et digt Men har ingen ide om hvordan jeg kan starte? Har tænkt mig og starte med og analysere den men ved ikke hvor jeg skal st...
