Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17721 til 17740 af 52987
-
antigen og antistoffer
Forumindlæghej er der ikke nogen der kan forklare forekomsten af antigener og antistoffer i henholdsvis ABO - og rhesussystem. på forhånd tak :-) -
svar matematisk tak
Forumindlægder står en pæl som er 1m² og i det en hjørne sidder en kæde på 6m som en ko er længet hvor stor areal har at græsse på ?? -
Lambeert beers lov farver??
ForumindlægHej er der nogen der kan foklare mig laambert beers lov og komplementær farver??? forstår simpelhen ikke det med komplementærer farver i spektrofotometeret ?? -
Enzymer i fødevarer
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive studieretningsprojektet, og jeg har et hurtigt spørgsmål. Jeg skal argumenter for og imod, om at bruge enzymer i fødevarer. (Enzymer i mælkeprodukter, brød osv..) Er der nogen der har nogle bud på hvorfor vi skal bruge enzymer i fødevarer og hvorfor vi ikke skal ... -
Hvad får videregående studenter i SU?
ForumindlægJeg er ved at lave et budget over hvordan man kan leve for sin SU på videregående uddannelser, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvad man får i SU efter skat. Før skat, nemt nok, men ikke efter. Er der nogen her der ved, hvad man får i udeboende SU efter skat, når man tager en videregående ud... -
Forskel
ForumindlægHvad er forskellen på det folkelig gennembrud og romantikken -
Gået i stå i analyse delen
ForumindlægHej :-). Godt nytår! Jeg er ved at skrive min 2. Års opgave (dansk-historie). Jeg skriver kun i dansk, og mit emne er mediernes magt, men med fokus på Muhammedkrisen (i nyeste tid). Jeg har lavet en del og alt det beskrivende og redegørende arbejde er færdigt, men den analyserende del sidder jeg... -
Hjælp til projektopgave i 9.klasse
Forumindlæghej. - jeg har brug for lidt hjælp til mit projektopgave. vores overordnet emne er : Et godt liv. Vi har så valgt at skrive noget om sundhedsforskel imellem USA & Danmark. har i nogle ideer til hvordan vi kan lave et godt projekt ud af det emne ? måske i har nogle gode råd om hvor je... -
Et batteris ydeevne
ForumindlægHej Alle. Jeg er er igang med at tilrættelægge et forsøg, hvor vi udsætter et batteri for forskellige temperaturer så vi derefter skal kunne måle en temperaturs påvirkning på et batteri. Vi kommer til at udsætte batteiet for -20º Hvordan ville i forslå at vi skal måle forskellen på ydevne... -
Grammatisk fejl. Forklar??
ForumindlægHej, Jeg skal rette følgende sætning: The society demands a lot from us. Jeg kan ikke selv se fejlen, synes det lyder fint nok. Men der en én fejl! Er der en der kan gennemskue den og forklare hvorfor det er forkert? -
Non - kompetetiv antagonist
ForumindlægHvad er en non - kompetetiv antagonist? og hvad er forskellen på en partiel agonist og en partiel antagonist? Ud over dette kan jeg ikke finde svar på hvorfor lægemidlers passage gennem mavemæsækken er en stor udfordring for lægemiddel industrien? -
Beregn pH for en 0,20 M opløsning af Na3PO4
Forumindlægjeg kan ikke finde ud af opgave 3.23 e Beregn pH for en 0,20 M opløsning af Na3PO4. Det kan antages, at phosphat opfører sig som en monohydron base. jeg har fundet ud af at pkb er 1,4 og er derfor en ikke stærk base i vand, da pKb er større end 0. Skal jeg så ikke bruge formlen pH=14+log[OH-... -
1960'erne - Hjælp til underemne?
ForumindlægSkal til at skrive projektopgave, og vi har netop fået præsenteret overemnet, 1960'erne. Vil gerne hører om idéer til det underemne jeg skal skrive om. Det skal kunne relateres til nutiden - altså have haft en indflydelse på nutiden. På forhånd mange tak:) -
HORSENS
ForumindlægHej Folkens :D Jeg ville bare spørge om, der er nogle af jer der ved, hvor mange grader der har været i horsens : Tirsdag d. 11 Onsdag d. 12 Torsdag d. 13 Jeg skal nemlig lave et hydrotermfigur! Så I må meget gerne skrive nedbøret også. Jeg har ledt inde på google et stykke tid nu, men kan ikke ... -
Forstår ikke en sætning''hvad er tekstens hensigt?''
ForumindlægHej. Som overskrifter viser, hvad betyder den sætning ''Hvad er tekstens hensigt?''På forhånd tak! -
dumt spørgsmål, I know :D
ForumindlægHvordan får man misrosoft word til at rette stavefejl mm . hvad skal man gå ind på, så den automatisk begynder med at rette igen ? :) -
Differentialregning
ForumindlægHjælp jeg er blevet stillet til opgave at udregne følgende opgave: Forklar hvordan man finder ekstremer for en funktion f (x), ved hjælp af dens differentialkvotient f ’(x). Bestem ved hjælp af dette resultat ekstrema for funktionen f(x)= x^3-3x+1 Jeg har ingen ide om hvordan jeg skal s... -
Fra STX til HF?
ForumindlægJeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e... -
differentiation
ForumindlægHey :-) - tak. Nogen der kan differentiere denne ligning? f(t) = 97,5*t*e-0,39t , t > 0, -
skal man lave en konklusion?
ForumindlægHej Når man laver sin rapport i projekt opgaven, skal man så skrive en konklusion til sidst? Da i lavede jeres projektopgave, hvor lang var jeres skriftlige del så?
