Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 17761 til 17780 af 34042
-
Potens
ForumindlægRundballer af halm er målt nedenstående: Tabel: Diameter (m): 1,4 1,7 Vægt (kg): 200 300 Funktionstype: y = b * x^a x = rundballens diameter y = rundballens vægt Hvordan finder jeg a og b? -
Samlet pdf. med tabeller til fysik/kemi
ForumindlægDer er så mange forskellige tabeller i bøgerne, og jeg tænkte at der må da være nogen der har lavet en samlet liste med alle de brugbare tabeller, så jeg ikke skal slå op i bogen og finde hver tabel ? Håber i kan hjælpe På forhånd tak -
Akut - fortabt. Forskriftsregning
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med en vejledende besvarelse af denne opgave, tusind tak ! :) -
hjælp haster
ForumindlægPå et VUC-hold har 18 ud af 22 kursister tatoveringer. Hvor mange procent af kursisterne har tatoveringer -
Enkelt spørgsmål
ForumindlægHvis man har haft naturfag i gymnasiet, har man så automatisk haft fysik og kemi på et eller andet niveau?? -
Sider der er nyttige til skolen :)
ForumindlægHej Jeg vil gerne have at vi skriver link til det sider som er gode at have når man går i skole. På det måde giver vi det vi ved til andre og får noget nyt :) Jeg starter! frividen.dk studienet.dk opgaver.com fysiknoter.dk notenet.dk godekaraterer.dk så det jeres tur ! :D -
videregående uddannelse: gennemsnit?
Forumindlæghej allesammen Jeg er i gang med en 2-årig hf og bliver færdig til næste sommer. Min drøm er at læse medicin bagefter. Nu har jeg læst rigtig meget på ug.dk og ved, hvilke fag jeg skal have. Men jeg er lidt usikker med henhold til gennemsnitten som står på hjemmesiden. Jeg ved at jeg ikke skal h... -
Kvadratisk programmering(maksimums punkt, friemaks etc)
ForumindlægAltså når man tegner begrænsningerne i kvadratisk programmering, så får man et mulighedsområde. Hvis ellipsens centrum f.eks. ligger uden for dette område, så skal man indsætte den tætteste linje på y's plads i f(x,y), og differentiere etc. Mit første spørgsmål er, hvad nu hvis denne ligne he... -
TI-89 sælges
ForumindlægJeg sælger min TI-89 lommeregner til 950 kr. Den er brugt men fungerer perfekt. Datakabel og manual medfølger. Skriv en e-mail hvis du er interresseret: [email protected] -
hvordan laver jeg linjeskift i latex?
Forumindlæg^^ -
Reducer
Forumindlæg3a+2b-5a = resultatet er -2a+2b men kan man ikke skrive resultatet enten som -2a+2b eller 2b-2a. -
Bestem en grafs skæringspunkt med x-akse.
ForumindlægFunktionen g er defineret med regneforskriften g(x)=x-√x, hvor x≥0. Hvordan bestemmer jeg grafens skæringspunkter med x-aksen? Håber meget, at I kan hjælpe mig :) -
Hvad gør jeg galt
Forumindlægløs den komplekse andengradsligning: z^2 - 2iz -(1+i) 0 0 Vi får z = (-(-2i)+-kvdr(4-4+4i))/2 = i +-kvdr(4i) Kvdr(4i) = +-kvdr(2) +-ikvdr(2) Som indsat i formlen for z giver: z = i + kvdr(2) + ikvdr(2) = kvdr(2) + i(1+kvdr(2)) V z = i - kvdr(2) - ikvdr(2) = -kvdr(2) + i(1-kvdr(2)) Men... -
Bestem konstant a
ForumindlægHej, jeg er gået i stå ved denne opgave, og vil gerne have hjælp til at vide hvad jeg skal bruge af formler eller hvad jeg skal gøre for at løse disse opgaver.. Håber der nogen som kan hjælpe!! Bestem konstanten a i hvert af følgende tilfælde, så de to linjer bliver parallelle. a. y =... -
tjen penge
Forumindlæghar du lyst til at tjener penge på noget hjælp til opgaver løsning.. så kontakt mig her -
Statistikker
ForumindlægHej kan nogen hjælpe med denne opgave, hvordan skal middelværdien helt præcis begrenes? Intervalfrekvenserne for et observationssæt er anført i tabellen: Interval ]0;10] ]10;15] ]15;20] ]20;30] Intervalfrekvens 20% 25% 30% 25% - Beregn middelværdien- -
Afrunding (9.klasse)
ForumindlægJeg har en opgave som lyder, afrund til nærmeste 25-øre: 1. 112,87 = ________ 2. 45,68 = ________ Jeg har fået 1´eren til at give 113,00 Og 2´eren har jeg fået il 45,75 Jeg ville lige spørge om det er rigtigt??? Fordi jeg er lidt usikker nu hvor der står 25-øre.. -
Studieretnig
ForumindlægEr der en studieretning til STX, HTX,HHX, eller HF som har Engelsk A/B, Samfundsfag B/C, Religion B/C, Historie A/B, Psygologi B/C, Kunstneri. fag C, Tysk B/C, Kemi B/C ? -
Hjælp til vektor opgave
ForumindlægHej! Jeg er helt på bar bund mht. denne opgave. (se vedhæft) Jeg går lidt ud fra, at jeg skal starte med at bruge cosinus og sinus til vinklen 30. Men derefter kan jeg ikke lige se mig ud af det. Jeg ved at at man kan bruge 3, 4, 5 forholdene, men kan ikke huske, hvordan det er? Er der no... -
Grænseværdi
ForumindlægHej alle. Ville bare gerne vide hvad man skal bruge: - mængdelære til? - Hvorfor skal man vide hvad en følge nærmer sig (grænseværdi)?
