Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 17781 til 17800 af 34132
-
Eksamen STX
ForumindlægHej! Jeg har været til mundtlig eksamen i musik i 1.g I 2.g skal jeg afslutte engelsk, religion, biologi og kemi. Den eneste skriftelige eksamen jeg kan komme op i er altså engelsk skriftelig, da de andre udelukkende er mundtlige. Kan jeg derfor være rimelig sikker på at skulle om til e... -
Sandsynlighed
ForumindlægGør desuden rede for, hvorledes man beregner sandsynligheder for hændelser i symmetriske (jævne) udfaldsrum. Hvad kan man snakke om her? Er det noget med p(H) og sådan eller ?? -
Hjælp til metoder i AT
ForumindlægHej :) Jeg har i AT brugt den naturvidenskabelige metode i bioteknologi og metoden film-/TV-analyse i dansk til mit emne om PCB, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan metoderne virker godt sammen - eller hvad jeg i det hele taget skal sige om metoderne.... Jeg har k... -
hvad er en Funktion??
ForumindlægNogle der kan forklare hvad en funktion er ? -
Kinetisk energi
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til formlerne til kinetisk energi. Jeg ved godt at: Ekin = 1/2 m * v^2 og for at udregne farten er: v = √2 * Ekin / m Men hvordan kommer man fra formlen for Ekin til formlen for v? -
Hjælp til trigonometri
ForumindlægHvordan viser man hvordan man ved brug af ensvinklede trekanter kan beregne sider og vinkler i retvinklede trekanter? -
Seriøst ingen der ved det?
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogen der har en ide til, h... -
kendetegn ved lineære funktioner
ForumindlægHvad er kendetegnene ved en lineær funktion? -
tal baser
ForumindlægHvordan kan man tranformere tal fra ti-systemet til et andet vilkårligt system ? -
Potens
ForumindlægJeg skal lave et oplæg om potens, men kan ikke helt finde ud af hvad det er. Håber i vil hjælpe med at forklare det? -
Formlen K(n,r)!!!!
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at forklare formlen K(n,r)? Og måske komme med et eksempel på en beregning af sandsynlighedsfelter med formlen? -
-3 til årsprøven
ForumindlægHej, jeg gik hen og fik -3 til årsprøven. Kan der ske noget ved at jeg får et enkelt -3 til årsprøven Det skal lige siges at jeg var til stede, og lavede selve prøven, men det gik bare lort -
Psykologi på universitetet
ForumindlægHej med jer :) Er der nogen her inde der studerer psykologi på universitetet? Om det er, ville jeg meget gerne høre fra jer. Om hvordan studiet er, om det er hårdt, og hvat det i praktis indebærer? Det har altid været en drøm at komme ind på det studie, men med et genmensnit på 10,6 ser det lid... -
TI Interactive hjælp
ForumindlægHej.. Jeg står i den situation at jeg skal til eksamen i skriftlig engelsk om lidt tid... Jeg har tænkt mig at udnytte TI programmet, til at score en højere karakter... Men jeg kan ikke rigtig finde ud af programmet? Så er der nogen der ligge inde med en god guide til TI-Interactive? :) -
Forstørrelsesfaktor??
ForumindlægHej Er der nogen der har en forklaring af begrebet forstørrelsesfaktor? ' Tak på forhånd. Mvh DETTEERMITBRUGERNAVN1 -
sandsynlighed ved trækning
ForumindlægEn urne indeholder m sorte og n hvide kugler. Der trækkes tre kugler uden tilbagelægning. Vis at sandsynligheden for at tredje kugle er hvid er lig sandsynligheden for at første kugle er hvid. Sådan lyder min opgave, men nu har jeg kæmpet i hundrede år, og jeg får stadig det forkerte. Op til ... -
hjælp ril ligninger!!!
Forumindlægder er en ligning som jeg ikke lige kan finde ud af. 1) 2/x=4/9 når i skal forklare det, skal det være med BEREGNINGER. på forhånd tak. -
Lineær funktion
ForumindlægHej alle. Jeg skal bevise ligningen for en lineærfuntion y=ax+b. Men jeg forstår simplethen ikke hvordan jeg skal gøre det. Jeg kan godt finde ud af at bevise a og b, men ikke sammenhængen :s På forhånd tak. -
Portfolie - Flytte hjemmefra
ForumindlægEr der nogle der har lavet en portfolie med emnet ' flytte hjemmefra ' ??? Som jeg kan bruge som inspiration :) -
SRO - forslag ?
ForumindlægHej. Er der nogle der har gode forslag til et godt emne man kan skrive om i sin SRO ? mvh. Mia
