Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 17841 til 17860 af 35989
-
Bestem tallet k
ForumindlægHalløj! Jeg har siddet med denne opgave i noget tid, og kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skal gøre... Bestem tallet k så de to vektorer er ortogonale a=(k^2/k) og b=(2/3) Jeg ved at man skal gange dem med hinanden og sætte det lig 0, men ved ikke hvad jeg ellers skal.. Håber nogen kan ... -
Hjælp til produkt
ForumindlægHej, min makker og jeg er begyndt på vores afgangseksamen i 9. klasse. Vores overemne er "vendepunkter" og vores underemne er "sikkerhedens udvikling efter terrorangreb i Danmark" Problemstillingen lyder på: "Det undrer os at der kunne ske et terrorangreb i Danmark på t... -
Trekant
Forumindlæghjælp. -
Kemi A Maj 2009
ForumindlægDet er angående eksamenssættet 15. Maj Opgave 1c) og 2a) 1c) det er lidt svært for mig at forklare hvordan jeg har gjort uden at bruge billeder, men hvis nogen har facitter kan i så sammenligne med mine? Jeg har fået Ravsyre : 10% , Amfolyt : 67,5% , Ravsyre - baseform : 22,5% i 2a)... -
kemieksamen
ForumindlægHej. Var I til kemieksamen i dag, og hvordan synes I sættet var? Jeg har været til kemieksamen i dag. Sættet var lidt svært, men jeg håber på det bedste. Sprang 2 spørgsmål over. Er der stadig chance for at få 10? Hilsen stargirl5. -
Terminsprøve!
ForumindlægHej! Vi skal have terminsprøve snart - matematik, engelsk og dansk! Vil bare lige vide hvad jeg kan forvente? Det ville være rart hvis i kunne fortælle mig å meget som muligt! Tak på forhånd! -
"Et dukkehjem" budskab/tema/fortolkning?
ForumindlægHej, hvad er budskabet, temaet og fortolkningen i "Et Dukkehjem" af Henrik Ibsen? -
Produktionsfunktion og optimering
ForumindlægHej jeg har en produktionsfunktion der ser således ud: 2K^(0,5)*L jeg skal finde de optimale værdier af K, L og Q, ved at holde omkostninger til 13800kr, hvordan gøres dette? w=300, r=200 jeg ved selv, at man skal finde mrts og sætte lig w/r, og bruge C=wL+rK, men ved bare ikk... -
Er der nogen der ved?
ForumindlægHej Er der nogen der kan svare mig på, om man må have sin formelsamling med til terminsprøve. Altså både til Færdighedsregning og problem? På forhånd tak for hjælpen(: -
Dansk mundtlig prøve
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg skal op i mundtlig dansk snart.... Og jeg går i niende klasse..... Mit spørgsmål er: Efter man har talt om sin tekst/billede de første 10, hvordan foregår samtalen mellem lære-censor og elev.... Er det eleven, der starter eller hvad? :O Håber, I kan hjælp... -
Hvilepuls
ForumindlægNogen som kan forklare hvorfor hvilepulsen bedst bestemmes om morgenen, inden man rejser sig? -
Kvartilbredden og boksplot
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opgave a og b. Jeg har svaret på variationsbredde, men kan ikke finde noget på nettet omkring kvartilbredden. En der kan hjælpe mig? -
Projektopgave - Idéer
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med et projektopggave med overemnet "frihed". hvad kunne delemnerne være ? er helt blank + problemstilling ? -
Årsprøve STX
ForumindlægHej. Jeg går på 1.g, og skal til at afslutte dette år med årsprøver (ingen eksamener). - og undre mig over, om man kan dumpe og skal gå 1.g om, hvis karakterene man får fra årsprøvene, er så dårlige at snittet ligger under 2? -
Det var dengang!
ForumindlægJeg har været på bogudsalg, antikvariske bøger. Fandt en opslagsbog med rentetilskrivning, 3% - 3½% - 4% - - - 6% p.a. En hel bog på ca 1 cm bare for at kunne slå de tal op, som I i dag får fra jeres lommeregnet eller CAS værktøj. Min egen logaritmetabel er fra 1965 (26.udgave/Gads forlag)... -
Skal man gå efter gennemsnit eller fag?
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg overvejer at læse medicin om 2 år, når jeg er blevet student. Jeg kommer til at have alle de fag, jeg skal bruge, bortset fra fysik på B niveau. - dette kan jeg vælge at trække op i 3.g. Men nu er sagen den, at jeg har fået 12 i fysik på c niveau, og er de... -
Emner i spansk på 3. år?
ForumindlægHej alle! Jeg ville være evig taknemlig for, om nogen eventuelt kunne huske hvilke emner, der hos jer var blevet gennemgået i spansk A på stx (enten alle 3 år, 2 af årene eller blot 3. år). Jeg er godt klar over, at det kan variere fra skole til skole, men er alligevel interesseret... -
Forberedelse til niveau A.
ForumindlægHej Alle i dejlige mennesker! Håber i nyder det gode vejr. Jeg har lige afsluttet Mat. B med udemærkede karakterer, jeg synes dog ærligt ikke at jeg har en særlig dyb viden indenfor nogle af områderne. Jeg sidder med Systimes MatB bog og tilhørerende opgave bog og løser opgaver og prøv... -
mislykkes årsprøve
ForumindlægHej har bare brug for nogle gode råd går i 3g. har været til sygeårsprøve i skriftlig dansk, men det gik rigtig galt Har aldrig nogensinde haft eksamensangst el. noget får altid 7-10 i karakter pludselig blev jeg helt blank, og kunne ikke formulere to sætninger, - har aldrig oplevet ... -
parameterfremstilling
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til: Bestem koordinatsættet til hvert af linjens skæringspunkter med akserne.
